Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul menționează explicit necesitatea unei polițe de asigurare obligatorie (RCA) valide pentru autorizațiile de circulație provizorie. Acest lucru este de interes direct pentru departamentul care gestionează asigurările companiei și relația cu asiguratorii.
Permisele de conducere eliberate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) vor fi primite de titulari prin poştă, fără a mai fi necesară ridicarea lor dintr-un sediu de servicii publice comunitare. În plus, DRPCIV reaminteşte persoanelor care au permise de conducere sau autorizaţii de circulaţie provizorii expirate că acestea îşi păstrează valabilitatea pe perioada stării de alertă. Citește articolul
Departamentul gestionează plângerile clienților și trebuie să știe cum vor fi abordate cererile de despăgubire în cazul unor acțiuni colective. De asemenea, trebuie să verifice ce acoperă asigurările companiei în astfel de cazuri.
Printr-o directivă aprobată marți, Parlamentul European (PE) introduce un singur model pentru acțiunea de reprezentare în toate statele membre, el urmând să garanteze protecția consumatorilor împotriva prejudiciilor colective. Totodată, actul normativ european introduce și garanțiile necesare pentru evitarea proceselor abuzive. Citește articolul
Reducerea accidentelor rutiere prin noile sisteme de monitorizare poate influența costurile asigurărilor pentru flota auto a companiei și poate diminua numărul de incidente pentru care trebuie gestionate reclamații.
Guvernul a stabilit, luni, printr-o hotărâre, un proiect de investiţii privind dezvoltarea unui sistem mobil de monitorizare a traficului rutier ce vizează şoferii care încălcă regulile de circulaţie. Citește articolul
Companiile de asigurări trebuie să înțeleagă cum reglementările privind telemedicina pot afecta acoperirea serviciilor medicale la distanță, iar cele care gestionează reclamațiile trebuie să știe cum să rezolve eventualele probleme legate de aceste servicii.
Ordonanța de urgență (OUG) nr. 196/2020 (pentru reglementarea telemedicinei) a fost publicată în Monitorul Oficial în 19 noiembrie, însă aceasta mai are nevoie de norme de punere în aplicare, pentru a oferi o reglementare completă. OUG nr. 196/2020 reglementează, printre altele, formele telemedicinei sau stabilește cine poate să acorde asemenea servicii medicale. Ordonanța vine în contextul în care Parlamentul deja lucra la un proiect de lege prin care să fie reglementată telemedicina. Chiar dacă cele două documente sunt relativ asemănătoare, se pare că intervenția Guvernului se justifică, pentru că a dus la adoptarea mai rapidă a unui act normativ în domeniu (aici, urgența chiar justificându-se). Citește articolul
Acest departament este direct interesat de siguranța la incendiu, deoarece un incendiu generează cereri de despăgubire. De asemenea, lipsa autorizațiilor poate afecta valabilitatea asigurărilor și costurile acestora.
În contextul evenimentelor de la Piatra Neamț, apare, din nou, în spațiul public discuția privind obligația firmelor și a instituțiilor publice de a-și lua măsuri pentru prevenirea incendiilor. Cea mai cunoscută îndatorire, în acest context, o reprezintă obligația de obținere a autorizației/avizului de securitate la incendiu. Chiar dacă sancțiunile pentru lipsa acesteia sunt serioase, se pare că multe spitale tot nu le au, ceea ce ridică semne de întrebare doar despre caracterul adecvat al regulilor și despre proporționalitatea sancțiunilor. Citește articolul
Pentru a ști cum să preia, să analizeze și să rezolve reclamațiile primite de la clienți, inclusiv cele legate de produse defecte sau retururi, respectând legea și termenele.
Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul
Informațiile despre valabilitatea permiselor sunt cruciale pentru polițele de asigurare auto (RCA) și pentru gestionarea eventualelor daune sau reclamații legate de accidente, asigurând acoperirea legală.
Ministerul Sănătăţii a publicat noua listă a unităţilor medicale din ţară autorizate să elibereze fişa medicală pentru obţinerea sau preschimbarea permisului de conducere. Citește articolul
Persoanele din acest departament trebuie să cunoască foarte bine drepturile legale ale clienților legate de returnări și garanții pentru a gestiona corect reclamațiile și a oferi soluții rapide și conforme cu legea.
În luna noiembrie a fiecărui an are loc Black Friday, eveniment ce aduce reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. De-a lungul timpului, evenimentul a suscitat mult interes atât pentru cumpărători, cât și pentru comercianți, în legătură cu achizițiile făcute în această perioadă apărând și o serie de mituri, pe care le demontăm în acest articol. Citește articolul
Articolul menționează că factoringul poate include o poliță de asigurare pentru acoperirea riscului de neplată, un subiect de interes direct pentru departamentul de Asigurări.
Într-o perioadă de incertitudine economică, accesul companiilor mici și medii la finanțări devine mai greoi, ceea ce obligă firmele să ia în calcul alte soluții ce le pot asigura necesarul de lichidități pentru desfășurarea activității. Alături de un consultant financiar și un expert contabil, am încercat să înțelegem mai bine ce surse de finanțare alternative există pentru microîntreprinderi în peisajul economic actual. Citește articolul
Acest departament se ocupă în mod direct de primirea și rezolvarea nemulțumirilor clienților. Înțelegerea procesului ANPC este esențială pentru a gestiona eficient reclamațiile și a preveni escaladarea lor la autorități.
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul