Se preocupă direct de existența asigurărilor companiei sau ale partenerilor și de modul în care acestea acoperă riscurile (precum falimentele) și eventualele despăgubiri.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Articolul menționează societățile de asigurări în contextul accesului la datele de credit și descrie situații de 'rău-platnici' care pot genera reclamații sau litigii, fiind de interes pentru gestionarea incidentelor și a potențialelor despăgubiri.
Situația financiară a unei persoane, precum și istoria plăților efectuate de către aceasta e normal să prezinte interes pentru o instituție de creditare a cărei responsabilitate primară este acordarea de împrumuturi la cererea clienților săi. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum funcționează Fondul de Garantare a Asiguraților și cum să obțină despăgubirile în cazul în care compania de asigurări a companiei intră în faliment, fiind responsabil de gestionarea polițelor și a solicitărilor de plată.
Norma Autoritatii Nationale de Supraveghere Financiara nr. 16/2015 privind Fondul de garantare a asiguratilor a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 667 din 2 septembrie 2015. Citește articolul
E interesat de modul în care noile proceduri și certificările obținute influențează acoperirea de către asigurările de sănătate și de potențialele implicații în gestionarea cazurilor medicale complexe.
Spitalul Sanador a devenit primul centru de excelenta in chemoembolizarea hepaticacu microsfere absorbabile din Europa Centrala si de Sud-Est si al doilea din Europa, dupa cel din Universitatea Heidelberg, Germania. Citește articolul
Falimentul unui asigurator important, cum este Astra, este o informație critică pentru gestionarea polițelor de asigurare ale companiei și a eventualelor despăgubiri.
AvocatNet.ro va prezinta cele mai importante acte normative publicate in monitoarele oficiale aparute in perioada 31 august - 4 septembrie 2015. Citește articolul
Departamentul care gestionează reclamațiile clienților trebuie să înțeleagă noile reguli prin care consumatorii pot depune plângeri la ANPC pentru practici incorecte, pentru a gestiona mai bine aceste situații.
Consumatorii se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) in noi situatii in care firmele folosesc practici comerciale incorecte, potrivit unui act normativ intrat astazi in vigoare. Noile dispozitii vin in contextul in care schimbarile facute de Parlament in martie au limitat posibilitatea consumatorilor de a depune reclamatii la ANPC, astfel ca, in anumite cazuri, acestia puteau sa se adreseze doar instantelor judecatoresti. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru crearea și implementarea procedurilor interne de gestionare a plângerilor clienților, iar noile reglementări oferă un cadru legal suplimentar și obligatoriu pentru aceste procese.
Litigiile dintre consumatori si comercianti vor putea fi solutionate si de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), nu doar de instanta sau mediere, cum se intampla pana acum, potrivit unui act normativ care modifica legislatia privind protectia consumatorilor si care intra azi in vigoare. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum respectarea regulilor și angajarea specialiștilor în construcții pot reduce riscurile de accidente, defecțiuni sau procese, minimizând astfel cererile de despăgubire și costurile cu asigurările.
Pana la sfarsitul lunii august, persoanele care voiau sa-si construiasca o casa cu cel mult un etaj in mediul rural nu erau obligate prin lege sa angajeze un diriginte de santier. Insa, in urma unor modificari recente ale parlamentarilor, aceasta exceptie a fost eliminata. Potrivit cadrului legal actual, dirigintii de santier au mai multe obligatii si raspunderi, care vizeaza perioada de dinaintea inceperii constructiei, perioada de executie a lucrarilor si cea de la finalizarea acestora. Citește articolul
Un departament de asigurări, în special cel care gestionează relația cu casele de asigurări de sănătate sau soluționează reclamațiile, va fi direct interesat de procesul de arbitraj descris, deoarece acesta reglementează modul în care sunt soluționate disputele.
Ordinul Ministerului Justitiei nr. 2366/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura arbitrala de solutionare a litigiilor dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale si casele de asigurari de sanatate a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 674 din 4 septembrie 2015. Citește articolul
Departamentul de Asigurări & Gestionarea Reclamațiilor este direct interesat de noile proceduri de soluționare a litigiilor cu consumatorii. Acestea oferă noi instrumente și căi pentru a rezolva plângerile clienților, influențând modul în care compania gestionează relația cu aceștia în situații conflictuale.
Codul muncii ar putea fi modificat ca urmare a unei initiative cetatenesti, calitatea de asigurat nu se mai poate demonstra decat cu cardul de sanatate, diplomele obtinute dupa studii neacreditate pana in 2011 vor fi recunoscute de stat, iar cazierul fiscal a suferit noi modificari. Aflati din acest material mai multe detalii despre toate aceste subiecte, dar si despre alte teme tratate de redactia AvocatNet.ro pe parcursul acestei saptamani. Citește articolul