Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar fi interesat de modul în care funcționează sistemul de asigurări de sănătate pentru foștii angajați și de procedurile prin care aceștia pot depune plângeri dacă întâmpină probleme la accesarea serviciilor medicale.
Legea sănătății stabilește că salariații își mențin calitatea de asigurat încă trei luni de la data încetării raporturilor de muncă, însă în spațiul public sunt mai multe discuții care indică faptul că această prevedere legală este doar pe hârtie, iar la circa de o lună de la terminarea relațiilor de muncă, angajații nu mai apar ca fiind asigurați. Pentru a afla dacă s-a schimbat ceva în legislația secundară, am solicitat un punct de vedere Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să înțeleagă riscurile de reclamații din partea angajaților sau foștilor angajați legate de dificultatea obținerii documentelor de vechime, precum și posibilele amenzi din partea autorităților.
În luna mai a acestui an a fost oficializată o lege prin care s-a introdus posibilitatea ca salariații și foștii salariați să aibă acces la Revisal, astfel încât să poată obține singuri o adeverință de vechime și specialitate. Totuși, din hotărârea de guvern, încă neoficializată, care conține procedura pe care vor trebui să o urmeze salariații pentru a primi acces registrul de evidență a salariaților reiese că angajatorii vor trebui să își asume prin semnătura toate documentele care vor fi descărcate, chestiune care se poate dovedi problematică pentru angajați, din moment ce noua reglementare nu prevede și un termen în care angajatorii trebuie să bifeze această obligație. Citește articolul
Deși articolul nu se referă direct la asigurări, gestionarea reclamațiilor este un aspect cheie. Faptul că proiectul propunea drepturi pentru împrumutați de a contesta dobânzile sau execuțiile silite este relevant pentru un departament care gestionează plângerile clienților și soluționarea disputelor.
Limitarea dobânzii anuale efective la creditele imobiliare și de consum apare într-un proiect de lege adoptat de Parlament în mai 2020, despre care Curtea Constituțională a României (CCR) a stabilit, anul trecut, că este neconstituțional va ajunge acum să fie respins la deputați. Proiectul de lege prevede posibilitatea celor care se confruntă cu dobânzi exagerate să ceară reducerea lor și reechilibrarea contractuală. Citește articolul
Controalele ANPC pe baza reclamațiilor consumatorilor arată importanța gestionării eficiente a nemulțumirilor clienților, pentru a evita probleme similare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea plângerilor clienților legate de fraudă sau acces neautorizat la date și de posibilele daune pe care asigurările le-ar putea acoperi în urma unor astfel de incidente.
Unei companii de telefonie din România i-a fost aplicată o amendă de 2.000 de euro de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) deoarece cei împuterniciți să prelucreze datele cu caracter personal nu au respectat procedura de identificare a persoanei apelante. Această lipsă de verificare a permis unor alte persoane să-și cumpere telefoane noi în numele unor clienți ai operatorului, în mod fraudulos. Citește articolul
Articolul prezintă detalii despre Soluționarea Alternativă a Litigiilor (SAL), o metodă importantă pentru rezolvarea plângerilor clienților în afara instanțelor, aspect de interes major pentru acest departament.
Cei de la ANPC obligă băncile, instituțiile financiar-nebancare (IFN) și casele de amanet să afișeze informații cu privire la procedurile de insolvență personală, urmând ca din noiembrie să înceapă să se facă și verificări de către inspectorii ANPC pentru a vedea dacă plăcuțele de informare sunt afișate așa cum prevede un recent ordin ANPC publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Gestionează plângerile pacienților legate de serviciile de telemedicină și înțelege cum sunt acoperite aceste servicii de asigurări și ce documente sunt necesare.
La aproape un an și jumătate de la lansarea în dezbatere publică, actul normativ care conține normele pentru acordarea serviciilor medicale prin telemedicină, introduse în legislație în noiembrie 2020, a fost oficializat în această dimineață, astfel încât, de-acum, el stabilește cadrul necesar pentru acordarea consultațiilor la distanță pentru 51 de specializări medicale. Citește articolul
Articolul aduce informații despre cum pot fi rezolvate plângerile clienților fără a ajunge la proces, ajutând la o mai bună gestionare a reclamațiilor.
Comercianții, inclusiv cei din mediul online, n-au fost ocoliți de noutăți legislative de când a apărut vara și până acum. Vorbim de noi obligații informative, de un cazier comercial ce va putea fi folosit și pentru o sancționare mai dură de către autoritatea de protecția consumatorului și nu numai. Citește articolul
Acest departament gestionează direct reclamațiile clienților. O gestionare eficientă poate preveni escaladarea problemelor la ANPC și, implicit, evitarea sancțiunilor și a înregistrării în cazierul comercial.
Cazierul comercial a fost introdus în legislația de protecția consumatorilor de la noi în mai anul acesta, printr-o ordonanță de urgență, iar azi este oficial detaliat printr-un ordin al Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Implementarea cazierului ar trebui să aibă loc, conform ordonanței, cel târziu la final de noiembrie. Citește articolul
Informațiile despre noi metode de depistare a cancerului pot influența pachetele de asigurări de sănătate pentru angajați și costurile aferente acestora.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul