Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul menționează folosirea camerelor video ca dovadă în caz de accident. Acest departament trebuie să știe ce filmări pot fi acceptate legal de asiguratori și cum să gestioneze datele personale colectate în aceste situații pentru a soluționa reclamațiile.
Folosirea camerelor de bord de către șoferi se face, în principal, pentru a surprinde incidentele din trafic - șoferul vrea să se asigure că, în caz de ceva, are la îndemână o probă, chiar dacă, poate, nu este el cel implicat în acel incident. Despre folosirea acestor camere, din perspectiva GDPR, se spune că e strict personală ori domestică, dar în practică lucrurile stau diferit. Citește articolul
Companiile de asigurări agricole sunt direct interesate de amploarea secetei, deoarece aceasta generează un număr mare de posibile daune și solicitări de despăgubiri din partea fermierilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Companiile de asigurări trebuie să înțeleagă noile reguli privind capacitatea legală a clienților la încheierea polițelor și la gestionarea cererilor de despăgubire, mai ales în cazul persoanelor aflate sub noile forme de ocrotire legală.
Codul civil a primit joi o serie de modificări importante în privința regimului persoanelor, dar și în cazul contractului de mandat, unde vorbim de acum de mandatul pentru ocrotire. O lege adoptată în primăvară de parlamentari vine să înlocuiască prevederile vechi referitoare la instituția punerii sub interdicție - de acum vorbim de persoană care beneficiază de consiliere judiciară ori de tutelă specială, regimuri pe larg reglementate acum în Codul civil. Legea care se aplică din 18 august aduce completări și în alte peste zece acte normative pentru a reflecta schimbările din Codul civil în privința celor puși sub consiliere ori tutelă specială. Citește articolul
Este important pentru a înțelege de ce pot apărea reclamații din partea clienților legate de credite și pentru a îmbunătăți modul în care sunt gestionate aceste plângeri, având în vedere noile cerințe de informare.
Consumatorii ar putea, în viitorul apropiat, să primească mai multe informații decât în prezent de la bănci și instituții financiar nonbancare (IFN), în situația în care vor dori să acceseze un credit. Acest deziderat aparține Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care dorește să reglementeze obligația de a informa suplimentar consumatorii înainte de a accesa un credit pentru ca aceștia să înțeleagă pe deplin responsabilitățile ce vin cu un astfel de contract. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre metodele alternative de rezolvare a neînțelegerilor (SAL) menționate în articol, ca să poată îndruma corect clienții cu reclamații și să ajute la soluționarea disputelor mai eficient.
De joi, mai multe categorii de comercianți și intermediari au obligația de a afișa nu doar în magazinele fizice, ci și pe site-urile aferente business-ului o nouă plachetă informativă pentru consumatori. Iată cum arată acesta și unde trebuie amplasată pe site, precum și ce amendă riscă cei care nu se conformează noii obligații: Citește articolul
Acest departament ar fi cel care primește și gestionează plângerile clienților, inclusiv pe cele despre tratamente nedrepte sau discriminare, și trebuie să știe cum să le soluționeze corect.
O instituție financiară nebancară (IFN) ce activează în țara noastră a refuzat să acorde unei persoane nevăzătoare un împrumut, argumentându-și decizia prin faptul că, după cum stabilește un nou regulament al firmei, împrumutul se poate acorda doar dacă solicitantul împuternicește o altă persoană prin procură notarială. În acest caz, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a stabilit că este vorba despre o discriminare și a aplicat IFN-ului o amendă de 2.000 de lei. Citește articolul
Articolul explică proceduri cheie în caz de accident, cum ar fi constatarea amiabilă (inclusiv cea electronică) și rolul asigurătorilor. Aceste informații sunt esențiale pentru gestionarea eficientă a daunelor și a relației cu clienții.
Chiar dacă sunt proprietate privată, drumurile de acces către magazinele mari sau parcările acestora sunt, de fapt, drumuri publice și acolo se aplică toate regulile stabilite de Codul rutier pentru circulația pe astfel de drumuri. Asta înseamnă, printre altele, că polițiștii de la circulație pot, de exemplu, să-i amendeze pe cei ce parchează pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități și că, în cazul unui accident ușor, se poate încheia o constatare amiabilă. Citește articolul
Informațiile despre condițiile vehiculelor (vechime, inspecții tehnice) și ale șoferilor (istoric de infracțiuni, accidente) sunt importante pentru a estima riscurile de asigurare și pentru a soluționa eficient eventualele reclamații sau daune în cazul unor incidente.
Șoferii care vor să colaboreze cu aplicații de transport alternativ, de pildă, Uber sau Bolt, trebuie să îndeplinească o serie de condiții, potrivit legislației din domeniu. În plus, și mașinile folosite pentru transport alternativ de persoane trebuie să aibă anumite caracteristici, printre care, cel mult nouă locuri. Citește articolul
Informațiile sunt esențiale pentru gestionarea riscurilor și a potențialelor daune. Nerespectarea obligației de a purta centura poate influența acoperirea asigurărilor și despăgubirile în cazul unui accident.
Ca regulă generală, potrivit Codului rutier, toate persoanele dintr-o mașină aflată în mers, indiferent că vorbim despre șoferi sau pasageri, sunt obligate să poarte centura de siguranță. Pe de altă parte, regulamentul de aplicare a Codului rutier stabilește mai multe excepții de la această obligație, printre care și pentru taximetriști. Pentru că nu sunt amintiți alături de taximetriști în lista celor exceptați, șoferii ce fac transport alternativ nu pot beneficia de scutirea de la portul centurii de siguranță. Citește articolul
Urmărește evoluția pieței RCA, prețurile și sănătatea asigurătorilor pentru a gestiona optim polițele de asigurare și procesele de despăgubire.
După cum a transmis luni Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) a trecut peste șocul dispariției, spre sfârșitul anului 2021, a City Insurance, ce, la vremea respectivă, era lider pe piața locală. Acest lucru e confirmat de concurența în creștere pe piața RCA și de tarifele în scădere ale acestor polițe. Citește articolul