Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este interesat de riscurile potențiale care pot duce la depășiri de cost și întârzieri în proiectele mari, ceea ce ar putea necesita ajustări ale polițelor de asigurare sau gestionarea unor posibile reclamații.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Chiar dacă nu e direct o asigurare clasică, totuși este vorba de finanțare de la casele de asigurări de sănătate. Acest departament ar putea fi interesat dacă apar reclamații legate de calitatea sau cantitatea hranei oferite, raportându-se la sumele alocate.
Cuantumul minim al alocației de hrană pentru bolnavii din spitale s-a dublat, începând cu 1 iunie, la 22 de lei, față de 11 lei/ zi, cât era anterior, potrivit unei legi care a fost oficializată recent. Apoi, printr-un ordin al Ministerului Sănătății (MS) apărut în ultima zi a lunii mai, s-a stabilit asigurarea unor alocații de hrană mai mari pentru anumiți bolnavi din spitale, printre care și pentru cei bolnavi de TBC, HIV/ SIDA, hepatită sau diabet, la 33 de lei/ zi. Citește articolul
Valabilitatea documentelor (cum ar fi permisele auto sau ITP-ul) este crucială pentru polițele de asigurare auto și pentru gestionarea corectă a oricăror reclamații legate de acestea, pentru a evita invalidarea asigurărilor.
Cei ce au acte expirate în perioada în care s-a aplicat starea de alertă, ce s-a încheiat la finele zilei de 8 martie 2022, trebuie să le preschimbe până la data de 6 iunie 2022. Pentru a evita apariția aglomerației la ghișee, recomandarea autorităților a fost ca preschimbarea actelor expirate pe perioada aplicării stării de alertă să fie făcută încă de prin martie, nu să fie amânată până la începutul lunii iunie. Citește articolul
Pentru a evalua riscurile asigurate, cum ar fi cele politice sau de întrerupere a afacerii, care pot apărea din conflicte globale și schimbări în ordinea internațională.
Ambasadorul Pierre Andrieu e unul dintre cei mai experimentați diplomați pe spațiul estic, martor al schimbărilor și convulsiilor din ultimii 20 de ani: are o experiență de patru decenii în sânul diplomației franceze, făcând parte din celebrul corp al „cadrelor pentru Orient”. După mai multe posturi în Europa de Est și de Nord (Bulgaria, Finlanda și Rusia), a fost ambasador în Tadjikistan (2003-2006), apoi în Republica Moldova (2007-2011) și ambasador pentru Parteneriatul Oriental și Marea Neagră (2014-2016), în această ultimă calitate deținând și funcția de copreședinte al Grupului de la Minsk – organism al OSCE pentru reglementarea conflictului din Nagorno-Karabah. Citește articolul
Departamentul care gestionează reclamațiile clienților trebuie să înțeleagă noile drepturi ale consumatorilor și ce anume este considerat practică comercială incorectă, pentru a răspunde corect solicitărilor și a rezolva problemele fără a genera conflicte sau amenzi.
Mai multe prevederi care au apărut în dezbatere încă de prin 2019 au văzut „lumina” luna aceasta - vorbim de două acte normative, o ordonanță și o hotărâre de Guvern, care au apărut în Monitorul Oficial și care se vor aplica de sâmbăta asta, iar cei vizați sunt comercianții din aproape toate mediile de vânzare. Iar, dacă tot suntem la final de lună, ne uităm și la alte două acte normative apărute luna asta ce vizează plățile cu cardul și pe cele ramburs. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de primirea și rezolvarea plângerilor clienților, iar noile măsuri de remediere schimbă modul în care aceste plângeri trebuie tratate.
Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul
O mai bună siguranță rutieră poate reduce numărul de accidente, ceea ce scade costurile cu asigurările și numărul de reclamații legate de daune sau vătămări provocate de incidente rutiere.
Ținând cont de faptul că România este, în continuare, pe primul loc la nivel european în ceea ce privește numărul persoanelor decedate în accidente rutiere, autoritățile de la noi au stabilit, prin Strategia Națională privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030, oficializată deja, introducerea unor măsuri ce au ca scop reducerea numărului de accidente rutiere mortale. Printre altele, a fost stabilită apariția, în următorii ani, a unui sistem automat de detecţie şi constatare a abaterilor rutiere, bazat pe aproximativ 300 de radare și 500 de camere video. Astfel, cu ajutorul acestui sistem, șoferii care vor încălca legislația rutieră vor fi sancționați automat, fără să mai fie opriți în trafic de polițiști. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat să înțeleagă mai bine cum funcționează sistemul public de sănătate și regulile sale, deoarece acestea pot influența modul în care sunt gestionate polițele de asigurare de sănătate private sau diverse situații medicale ale angajaților legate de sistemul public.
Pentru că o parte dintre medicii de familie nu au mai putut cumpăra, de la casele de asigurări de sănătate, în ultima perioadă, carnete de bilete de trimitere la medicii specialiști, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) subliniază faptul că există o listă cu peste 50 de boli pentru care pacienții ce merg la medicul specialist nu trebuie să prezinte un bilet de trimitere. Citește articolul
Pentru că o mașină cu probleme de identificare poate întâmpina dificultăți majore la asigurare sau, în cazul unui incident, asigurătorul ar putea refuza despăgubirea. Acest departament trebuie să știe de astfel de riscuri.
Românii au posibilitatea de a verifica identitatea reală a mașinii pe care vor să o cumpere la mâna a doua prin intermediul unui serviciu lansat astăzi de Registrul Auto Român (RAR), ce vizează o verificare amănunțită a autovehiculului. În urma verificării, va fi emis un raport de expertiză cu valabilitate nelimitată. Momentan, serviciul este disponibil doar pentru sediul central - RAR Grivița. Citește articolul
Acest departament gestionează plângerile clienților și trebuie să înțeleagă regulile de prețuri și modul în care autoritățile pot interveni pentru a rezolva eficient reclamațiile legate de facturile la energie.
Atât clienții casnici, cât și cei noncasnici vor beneficia, până în martie 2023, de facturi reduse la electricitate și gaze naturale, după cum a fost stabilit spre finalul lunii martie. Tot atunci s-a stabilit și că furnizorii care nu vor respecta plafoanele stabilite în acest sens vor putea primi amenzi de până la 5% din cifra de afaceri. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a stabilit și modul efectiv în care vor fi stabilite și aplicate sancțiunile raportate la cifra de afaceri în cazul furnizorilor de energie care nu respectă plafoanele, iar ordinul cu regulile trasate de ANPC a fost recent oficializat. Citește articolul