Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Analizează potențialul impact al creșterii numărului de accidente de muncă din cauza căldurii asupra polițelor de asigurare și a costurilor legate de gestionarea daunelor și despăgubirilor.
Din cauza valului de caniculă care a pus stăpânire pe continentul european, care a dus la decesul a doi lucrători în Spania, Confederația Europeană a Sindicatelor solicită Comisiei Europene o reglementare unitară privind temperaturile maxime până la care lucrătorii să poată lucra. În urma unei analize efectuate de confederație, doar șase state europene au prevăzute, în mod expres, temperaturile maxime până la care pot lucra salariații, în funcție de tipul muncii lor. Citește articolul
Articolul menționează obligația de a plăti despăgubiri clienților dacă anumite servicii (precum portarea numărului) nu sunt realizate la timp. Acest departament este direct responsabil cu gestionarea și soluționarea acestor tipuri de reclamații și despăgubiri.
Guvernanții au stabilit, printr-o lege apărută de puțină vreme, să lărgească mult domeniul și spectrul interceptării comunicațiilor electronice. Interesant este faptul că interceptarea legală a comunicațiilor era deja reglementată prin Codul de procedură penală, iar noua lege nu vizează modificarea acestuia, ci introducerea unor noi reguli în domeniu. Citește articolul
Este de interes pentru companiile de asigurări sau reasigurări, deoarece articolul specifică faptul că aceste activități nu mai pot beneficia de regimul de impozit pe microîntreprindere.
De la 1 ianuarie 2023, regimul impozitării micro va avea o serie de restricții noi privind activitățile pe care pot să le desfășoare companiile. Principala restricție ține de activitățile de consultanță și management, dar autoritățile au introdus și alte restricții de care trebuie ținut cont. Citește articolul
Ajută la înțelegerea tipurilor de incidente de securitate care pot duce la reclamații din partea clienților sau angajaților și la evaluarea dacă sunt necesare asigurări specifice pentru a acoperi riscurile asociate.
Situațiile în care operatorii de date cu caracter personal se pot confrunta cu incidente de securitate a datelor ce ridică riscuri pentru drepturile și libertățile persoanelor vizate sunt numeroase. În astfel de cazuri, operatorii de date sunt nevoiți, printre altele, să notifice respectivele incidente către autoritatea de supraveghere competentă și către persoanele vizate, după caz, în linie cu prevederile GDPR. Citește articolul
Evenimentele meteo extreme și dezastrele menționate (incendii, secetă) pot duce la daune și întreruperi de activitate, afectând polițele de asigurare și gestionarea daunelor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Riscul seismic are un impact direct asupra polițelor de asigurare pentru proprietăți și a calculării primelor. Cunoașterea legislației privind riscul seismic al clădirilor și măsurile de consolidare ajută la evaluarea corectă a riscurilor și la gestionarea potențialelor despăgubiri.
Închirierea sau darea spre folosință a locuințelor situate în clădiri încadrate în clasa I de risc seismic sau, după cum li se spune în mod frecvent, clădiri cu bulină nu va fi supusă niciunei interdicții, urmând să fie posibilă în continuare, ca și până acum. Propunerea de interdicție a fost eliminată de parlamentari din proiectul de lege care o conținea și care a fost oficializat joi. Citește articolul
Departamentul are nevoie să știe dacă un eveniment neplăcut petrecut în timpul unei deplasări se încadrează la 'îndeplinirea îndatoririlor de serviciu', pentru a gestiona corect eventualele solicitări de despăgubiri, asigurări de călătorie sau alte reclamații ale angajaților.
Deplasarea salariatului la locul unde a fost trimis de angajator trebuie recompensată cu timp liber corespunzător sau un spor la salariu, dacă ea are loc în zilele de repaus săptămânal, pe lângă indemnizația de delegare ce trebuie acordată în mod obligatoriu. Citește articolul
Dacă firma are asigurări de călătorie pentru angajați sau pentru transportul de mărfuri, acest departament trebuie să știe cum să inițieze și să gestioneze procesul de reclamație către companiile aeriene, pentru a putea apoi recupera costurile prin asigurări și a gestiona eventualele daune.
Greve ale piloților, ale însoțitorilor de zbor, reducerea numărului de angajați ai aeroporturilor și ai companiilor de transport aerian sunt doar câteva dintre motivele care au dus, doar în acest an, la întârzierea sau anularea a mii de zboruri. Cei ce au probleme cu companiile aeriene în această perioadă se pot adresa, după ce au încercat, fără succes, să rezolve situația direct cu furnizorul de servicii de transport aerian, fie Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în cazul unui operator din țara noastră, fie Centrului European al Consumatorilor (ECC România), în cazul companiilor străine. Citește articolul
Ajută la înțelegerea riscurilor de accidente de muncă cauzate de oboseală și a impactului asupra asigurărilor și gestionării posibilelor reclamații sau litigii cu angajații.
O investigație făcută de jurnaliștii de la PressOne scoate la iveală faptul că mulți angajatori din industria HoReCa cer salariaților lor să respecte un program de lucru de 12 ore pe zi, timp de șase zile pe săptămână. Poate primul gând al publicului larg ar fi să spună că "cine vrea bani, muncește" și în aceste condiții, însă adevărul este că un astfel de program este ilegal și nu poate fi trecut în niciun contract individual de muncă de către un angajator. În plus, salariații care acceptă astfel de oferte nu vor avea, cel mai probabil, întregul salariu aferent acestui program înscris în contractul de muncă și nici contribuțiile aferente, la pensie sau sănătate, sau impozitul nu vor fi virate la salariul real pe care îl vor primi în mână. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat în cazul unor reclamații sau dispute legate de concedii, fie din partea angajaților, fie din partea autorităților, pentru a gestiona posibile litigii sau asigurări.
Termenul de 18 luni pentru obligația angajatorului de a acorda, în natură, concediul de odihnă corespunzător anului 2020 salariaților care nu l-au efectuat integral sau parțial a expirat la finalul lunii iunie. Angajatul însuși are o responsabilitate în privința efectuării concediului de odihnă - acesta trebuie să-și ia concediul, anual, așa cum prevede legea, în perioada programată cu angajatorul. Teoretic, „pe lege”, ar exista patru situații în care angajații nu pot efectua integral și în natură concediul anual de odihnă. Cât despre situația în care vorbim de un abuz din partea angajatorului, salariații nu ar trebui să aștepte să treacă ani de zile ca să-și ceară dreptul. Citește articolul