Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Specialiștii scot în evidență șapte riscuri de avut în vedere în controalele fiscale privind prețurile de transfer. Printre altele, este vorba despre pierderile operaționale, ajustările voluntare de final de an care reduc profitabilitatea, variațiile semnificative ale profitabilității sau serviciile intragrup. În același timp, pentru viitor se anticipează un „apetit” în creștere al autorităților pentru ajustările de prețuri de transfer. Citește articolul
Au existat așteptări mari ca decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cazul Arcomet să furnizeze clarificări asupra interacțiunilor dintre TVA și prețurile de transfer (TP), un subiect care a devenit tot mai important în ultimii ani. Așteptările nu au fost însă îndeplinite de decizia CJUE și de situația de fapt incompletă pe care aceasta s-a bazat. Aceeași concluzie este valabilă și în ceea ce privește aspectele legate de deductibilitatea TVA care au fost analizate în acest caz. Citește articolul
În articolul de față sintetizăm principalele riscuri și recomandări de avut în vedere, de către contribuabilii care fac parte din grupuri de firme, atunci când vine vorba de servicii, redevențe și finanțări intragrup. Citește articolul
Finanțările intragrup, adică împrumuturile între companiile aceluiași grup (dar și alte forme de finanțare), se află, de asemenea, în vizorul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care verifică minuțios aceste tranzacții pentru a determina dacă sunt realizate în condiții de piață. Principalul risc, în urma inspecțiilor fiscale, este ca ANAF să facă reîncadrări. Citește articolul
Redevențele intragrup sunt verificate cu atenție, la controale, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), deoarece sunt plăți semnificative care pot reduce profitul impozabil în România. Astfel, ANAF urmărește anumite aspecte și în final poate refuza total sau parțial deductibilitatea acestor cheltuieli. Citește articolul
Pe 4 septembrie 2025, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a luat o decizie care va da de gândit grupurilor de societăți din Europa. Mai exact, în cauza C-726/23 - SC Arcomet Towercranes SRL, CJUE a stabilit ceva aparent simplu, dar cu implicații majore: ajustările de prețuri de transfer între companii din același grup nu sunt doar niște înregistrări contabile, ci pot reprezenta operațiuni ce intră în sfera TVA. Citește articolul
Serviciile intragrup, în special cele intangibile, sunt verificate frecvent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în timpul inspecțiilor fiscale. Autoritatea fiscală urmărește în special serviciile de management, consultanță, administrative, tehnice și financiare, conform specialiștilor de la Viboal FindEx. Iată principalele aspecte de reținut pe acest subiect. Citește articolul
Ca parte a unui proces continuu de evaluare a regulilor din România ale impozitului minim global (legea ce transpune așa-zisa Directivă europeană privind Pilonul 2), Guvernul a operat o serie de modificări importante printr-o ordonanță simplă oficializată recent. Citește articolul
Pachetul 2 de măsuri fiscale dedicate reducerii deficitului bugetar al României care propune, printre altele, rescrierea regulilor de impozitare a profitului aduce o veste bună, întrucât elimină impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA), care a complicat viața (și costurile) companiilor mari din România în ultimii trei ani. Dar, în același timp, o altă modificare din pachet pare să exemplifice perfect proverbul „au dat din lac în puț”. Citește articolul
Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA), care a creat mai multe probleme decât a rezolvat, urmează să fie eliminat de anul viitor. Însă vestea este doar aparent bună, pentru că autoritățile vor să compenseze această „pierdere” printr-o regulă nouă de limitare a deductibilității cheltuielilor cu serviciile contractate de la afiliați. Practic, marile companii multinaționale scapă de IMCA, dar sunt vizate de reguli și mai restrictive. Ambele propuneri se găsesc în proiectul de lege care face parte din al doilea pachet pentru consolidare fiscală - pachet care ar fi trebuit să vizeze doar cheltuielile bugetare, conform declarațiilor oficiale. Citește articolul