Departamentul se ocupă de gestionarea banilor primiți de la stat, de efectuarea plăților pentru achizițiile necesare, de înregistrarea corectă a acestora în contabilitate și de înțelegerea consecințelor fiscale, inclusiv riscul de a trebui să returneze banii.
De câteva săptămâni, angajatorii pot cere la stat un ajutor bănesc pentru telemuncă, pentru fiecare persoană care a devenit legal telesalariat în timpul stării de urgență. Sumele se dau pentru achiziția de echipamente necesare muncii la distanță, iar angajatorii au 30 de zile la dispoziție, după încasare, să trimită autorităților documente din care să reiasă ce au făcut cu banii. În caz contrar, ajutorul trebuie restituit. Citește articolul
Acest departament este interesat de statistici financiare și de tendințele privind capitalul disponibil în economie, informații esențiale pentru planificarea bugetară, gestionarea trezoreriei și analiza riscurilor financiare la nivel macro.
Aproape 72 de miliarde de lei ”băltesc” în conturile bancare ale unui număr de aproximativ 30.455 de persoane cu depozite a căror valoare depășește jumătate de milion de lei, reiese din calculele cursdeguvernare.ro pe baza celor mai recente date ale Fondului de Garantare a Depozitelor. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil este interesat de modul de calcul și de cotele contribuțiilor sociale menționate în articol, pentru a înțelege mai bine sistemul de contribuții la pensii, chiar dacă plata este făcută direct de individ.
De-acum și până spre sfârșitul anului viitor, cei interesați au, din nou, posibilitatea de a cumpăra vechime pentru pensie, în condițiile stabilite de o ordonanță de urgență apărută luni. De aceea, în continuare detaliem modul efectiv în care se poate cumpăra vechime până la sfârșitul lunii august 2021, perioada acoperită și cum poate fi făcută plata către autorități. Citește articolul
Acest departament se ocupă de plățile financiare către angajați, recuperarea banilor de la stat și înregistrarea corectă a acestor operațiuni în contabilitatea firmei.
Există trei indemnizații legate de accidentele de muncă și bolile profesionale ale salariaților pe care angajatorul este obligat să le achite inițial, urmând să le recupereze ulterior de la casele teritoriale de pensii. În acest sens, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a pus recent la dispoziție o aplicație online prin care firmele pot cere recuperarea banilor plătiți ca indemnizații. Citește articolul
Este important pentru acest departament să știe despre oportunitățile de finanțare, cum ar fi granturile, condițiile financiare de accesare a acestora și cum se pot folosi banii, pentru a gestiona bugetul și a maximiza resursele. De asemenea, îi interesează compatibilitatea cu alte ajutoare financiare.
Microgranturile de 2.000 de euro, granturile pentru investiții și capital de lucru, date de Executiv prin OUG nr. 130/2020, vor putea fi accesate curând de cei interesați, odată ce un set de modificări discutate săptămâna trecută în ședința de Guvern vor fi și ele adoptate și puse în aplicare. La acest moment, doritorii se pot preînscrie pe o platformă pusă la dispoziție prin Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA), iar cei de la minister au mai adus azi o serie de precizări utile pentru solicitanți: Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă cum se calculează salariile și compensațiile în timpul programului redus, cum se cer banii înapoi de la stat și cum se înregistrează corect toate aceste operațiuni în contabilitatea firmei, având în vedere discuțiile privind modificarea salariului în Revisal.
Mecanismul Kurzarbeit, cu toate că are, la acest moment, toate normele de aplicare, ridică mai multe nelămuriri printre firmele și specialiștii care se gândesc să-l acceseze pentru a "primi" acei bani de la stat. Una dintre ele e dacă presupune sau nu modificarea salariului în Revisal pentru salariatul căruia i se reduce timpul de lucru. I-am întrebat pe cei de la Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS), expres, dacă aplicarea mecanismului presupune și modificarea salariului în Revisal. Iată ce ne-au răspuns. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum stă economia țării, de bugetul statului și cum se cheltuiesc banii publici, pentru a înțelege contextul în care funcționează firma și cum ar putea fi afectată de politicile fiscale sau de starea generală a economiei.
Deficitul bugetar a urcat la 5,18% din PIB după primele opt luni ale acestui an, respectiv 54,77 miliarde de lei, de la 4,7% din PIB, sau 49,68 miliarde de lei în perioada similară a anului trecut. Citește articolul
Departamentul Financiar trebuie să știe despre posibilele amenzi mari pe care firma le poate primi dacă nu respectă regulile de protecție a datelor, pentru a le bugeta sau pentru a înțelege riscurile financiare semnificative.
Tipărirea codului numeric personal și adresa persoanei care a efectuat plata printre detaliile trecute pe extrasele de cont ale unei bănci sau transmiterea la adrese de e-mail greșite, din cauza unei erori apărute la aplicația utilizată de o bancă, a unor date personale, inclusiv valoarea salariului unor clienți sunt doar două dintre încălcările legislației ce au fost sancționate, în 2019, de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), potrivit unui raport publicat luni. Citește articolul
Pentru a ști când și cât trebuie plătit pentru taxele pe proprietăți (mașini, terenuri, clădiri) și pentru a beneficia de eventuale reduceri.
Al doilea termen de plată a impozitelor pe proprietate se împlinește miercuri. Concret, este vorba despre impozitul pe care trebuie să-l plătească cei care, la sfârșitul anului trecut, dețineau în proprietate un vehicul, o clădire sau un teren. În contextul epidemiei de coronavirus, Guvernul a prelungit primul termen de plată a impozitelor, din martie până la finele lui iunie, însă nu și pe cel de-al doilea. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii care intră și ies din companie, inclusiv de calculul și înregistrarea salariilor și a tuturor componentelor financiare menționate în listele care trebuie publicate.
Autoritățile și instituțiile publice au obligația de a afișa pe site-ul propriu și la sediu, de două ori pe an, listele cu salariile bugetarilor, se arată în Legea salarizării unitare. Al doilea termen anual este chiar mâine, prin urmare cei care ignoră această obligație riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul