Acest departament este direct afectat, deoarece articolul vorbește despre inspecții fiscale, perioada pentru care pot fi verificate taxele, și cum pot fi anulate anumite obligații fiscale suplimentare cerute de ANAF. Este crucial pentru calculul corect al taxelor, gestionarea datoriilor către stat și eventualele recuperări de sume.
O regulă nouă în materia inspecției fiscale a fost impusă zilele acestea de Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ): baza de calcul a impozitului pe profit se determină la momentul efectuării tranzacțiilor de către contribuabil, acesta fiind momentul de la care ar trebui să curgă termenul de prescripție pentru inspecția fiscală. Cu alte cuvinte, contribuabilii vor beneficia de anularea controlului pentru o perioadă anterioară, de un an. Avocații Radu și Asociații SPRL au contribuit la clarificarea speței/ cauzei, prin redactarea unui Memoriu amicus curiae, prin care și-au exprimat poziția în sensul celor reținute de ÎCCJ. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii firmei și de sursele de finanțare. E important să știe dacă firma poate accesa programul IMM Leasing sau dacă este pe lista de excluderi, pentru a planifica bugetul și investițiile.
Fiind o soluție pentru multe firme aflate la început de drum sau care au dificultăți în a contracta un împrumut, programul IMM Leasing ajută astfel de operatori economici să obțină, mai ușor, bunuri necesare desfășurării activității, prin facilitarea încheierii contractelor de leasing financiar cu privire la ele (în esență, statul garantează astfel de contracte). Problema e că nu orice firme pot aplica, unele companii find automat excluse, dacă activează în anumite domenii predeterminate. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de clarificările privind decontarea salariilor și ajutoarele financiare, deoarece trebuie să înregistreze corect aceste sume, să le solicite la timp de la autorități și să se asigure că toate operațiunile financiare sunt conforme cu normele contabile și fiscale.
Decontarea a 41,5% din salariu pentru angajații întorși din șomajul tehnic, dată prin ordonanță de la începutul lui iunie, este acordată doar pentru trei luni. O clarificare oficială ne spune că cele trei luni trebuie să fie obligatoriu consecutive. Doar că aceasta vine destul de târziu. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii firmei, iar programul de muncă redus implică noi modalități de calcul al salariilor, plata taxelor, recuperarea banilor de la stat și înregistrarea corectă a tuturor acestor operațiuni financiare.
Angajatorii care își reduc temporar programul de lucru din cauza stării de alertă pot împărți, la cerere, costurile salariale cu statul. Este vorba de programul de ajutorare a angajatorilor supranumit Kurzarbeit, care a fost stabilit prin Ordonanța de urgență a Guvernului 132/2020. Deoarece măsura a devenit accesibilă firmelor începând de azi, am zis că este necesar să clarificăm cele mai importante aspecte ce țin de programul Kurzarbeit. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de toate aspectele fiscale, inclusiv de colectarea TVA-ului, posibilele majorări de taxe sau noi instrumente de control fiscal (cum ar fi SAF-T sau plata defalcată). Trebuie să fie la curent pentru a gestiona corect finanțele și contabilitatea firmei.
Bugetul României pierde anual o treime din TVA, arată Comisia Europeană în raportul privind deficitul de încasare al acestei taxe, consecința fiind că statul are dificultăți în îndeplinirea funcțiilor principale, respectiv oferirea de servicii publice. Indicatorul publicat de CE care măsoară diferența dintre TVA potențial de încasat la buget, estimată pe baza tuturor tranzacțiilor din economie și cea efectiv încasată în conturile trezoreriei statului, este ilustrativ pentru capacitatea de colectare a administrației fiscale. Deși România a experimentat de-a lungul timpului multe modificări legislative și proceduri sperând că va îmbunătăți nivelul încasărilor, rezultatele se lasă așteptate. Aceste deficiențe sunt cu atât mai vizibile în ultima vreme, cu cât veniturile bugetare au avut de suferit în contextul crizei COVID-19 și al majorării cheltuielilor. Citește articolul
Acest departament este interesat de mișcările pieței imobiliare pentru a evalua ce investiții să facă, cum să își planifice bugetul dacă are de-a face cu proprietăți sau cum să înțeleagă costurile legate de locuințe pentru angajați.
Din ce în ce mai mulţi români cumpără locuinţe cu banii jos. Pentru că trăim vremuri în schimbare, nu vor să se îndatoreze la bănci sau văd în imobiliare o investiţie mai sigură decât să îşi ţină banii în depozite sau la saltea. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu obținerea și gestionarea ajutoarelor financiare de la stat, înregistrarea corectă a acestora în contabilitate și asigurarea că fondurile sunt folosite conform regulilor.
De puțină vreme, angajatorii pot beneficia de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, pentru a le cumpăra acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a lansat un ghid cu pașii ce trebuie urmați pentru depunerea actelor necesare obținerii ajutorului financiar. Citește articolul
Acest departament este interesat de știrile despre piața emergentă pentru că influențează cum pot fi atrase investiții, cum se stabilește valoarea companiei, cum se fac bugete și previziuni financiare. Avertismentul OCDE și știrile despre secetă sunt importante pentru a înțelege cât de bine va merge economia în general, ce bani poate face compania și cum să planifice cheltuielile inteligent.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de semnăturile electronice pentru validarea documentelor financiare, fiscale și contabile, precum și pentru interacțiunea digitală cu instituțiile statului (cum ar fi depunerea declarațiilor), asigurând conformitatea și eficiența.
În lumea reală, ideea de semnătură e un concept pe care toată lumea îl ințelege din instinct. Probabil că, dacă întrebi 10 oameni pe stradă, toți 10 îți vor spune că o semnătură e urma pixului pe o foaie de hârtie. Ca să fie mai greu de falsificat, nevoia ne-a învățat, în trecut, să facem aceste semnături în moduri cat mai alambicate, cât mai greu de replicat de alții. Astăzi, când nevoia de semnătură s-a mutat în mediul online, avem nevoie să regândim întregul concept, fără a uita, însă, de unde am plecat la începuturi. Citește articolul
Ajută la înregistrarea corectă în contabilitate a banilor primiți de la stat pentru salarii și la plata la timp a taxelor și contribuțiilor pentru angajații temporari.
Pentru cel mult trei luni până la finele anului, Guvernul ajută cu bani firmele care angajează temporar, pentru maximum trei luni, personal cu normă întreagă. Ajutorul vine sub forma decontării unei porțiuni din salariu, nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut. Citește articolul