Gestionarea și suportul sistemelor informatice de salarizare, care trebuie să poată aplica corect reducerile de salariu și alte modificări complexe, conform deciziilor de sancționare.
Una dintre sancțiunile disciplinare ce pot fi aplicate de angajatori este reducerea temporară a salariului, cu un procent situat în limitele legale. Dintre toate sancțiunile, aici pot apărea unele discuții referitoare la momentul din care se aplică acea reducere salarială. Citește articolul
Pentru că sistemele informatice ale companiei trebuie să fie pregătite să genereze și să transmită datele în formatul SAF-T, mai ales dacă apar obligații noi sau termene diferite în urma reclasificării.
Teoretic, în următoarele două luni urmează ca Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) să opereze o nouă actualizare a listelor contribuabililor. Asta înseamnă că anumite companii incluse acum în listele contribuabililor medii și mari ar putea trece în lista contribuabililor mici de la 1 ianuarie 2024, însă, chiar și așa, societățile respective vor trebui să transmită în continuare raportările SAF-T. Citește articolul
Pentru a trimite fișierele SAF-T, firma are nevoie de sisteme informatice capabile să extragă și să formateze datele corect. Acest departament este responsabil de buna funcționare a acestor sisteme și de modul în care datele sunt gestionate și transmise în siguranță.
În contextul în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pregătește o actualizare a listelor contribuabililor pe finalul anului, este posibil ca unii contribuabili mici să treacă, de la 1 ianuarie 2024, în categoria celor mijlocii sau în categoria celor mari. Astfel, firmele respective vor avea obligația începerii raportărilor SAF-T cu un an mai devreme, însă autoritățile subliniază că acestea vor beneficia de perioada de grație de șase luni. Citește articolul
Departamentul este direct interesat de evoluțiile în inteligența artificială, securitatea cibernetică și producția de cipuri, precum și de parteneriatele internaționale, deoarece acestea influențează strategia tehnologică, inovația și siguranța datelor în cadrul companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul menționează crearea și gestionarea unei baze de date a persoanelor autoexcluse și indezirabile de către ONJN, la care operatorii trebuie să aibă acces în timp real, implicând aspecte de gestionare și securitate a datelor informatice.
O ordonanță de urgență ce vizează firmele de jocuri de noroc a fost oficializată vineri, la doar câteva zile de la publicarea în dezbatere. Astfel, s-a stabilit, în esență, o taxare mai dură a activităților din domeniu și obligarea tuturor operatorilor să deruleze afaceri prin entități stabilite în România. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu stocarea datelor electronice și a programelor folosite pentru contabilitate și taxe. Noile reguli impun păstrarea și prezentarea corectă a acestor informații către Fisc, iar nerespectarea duce direct la amenzi.
Faptele contravenționale din domeniul fiscal urmează să fie scoase, la începutul lunii noiembrie 2023, de sub „protecția” Legii prevenirii, astfel că inspectorii de stat vor putea să le sancționeze de la prima abatere. Măsura este inclusă într-o hotărâre oficializată vineri de Guvern, la scurt timp de la apariția documentului în dezbatere publică. Citește articolul
Articolul specifică faptul că prima de carieră didactică poate fi utilizată pentru achiziționarea de echipamente IT și pentru dezvoltarea abilităților digitale de bază. Aceste aspecte sunt relevante pentru departamentul IT, care se ocupă de infrastructura și competențele digitale în cadrul companiei.
După cum s-a stabilit în vară, profesorii beneficiază anul acesta de o primă de carieră didactică, iar personalul nedidactic, de o primă de carieră profesională. Primele se vor acorda în această lună, Guvernul alocând acum câteva zile și banii necesari. De aceea, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat recent o serie de lămuriri legate de acordarea acestor prime profesorilor și personalului nedidactic. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre modificările necesare în sistemele IT pentru a comunica cu autoritățile (în special pentru bănci) și despre cum sunt gestionate și protejate datele financiare transmise.
Una dintre problemele pe care (încă) le avea sistemul e-Popriri era că majoritatea băncilor nu comunicau informații cu privire la sumele disponibile pentru acoperirea popririlor înființate pentru datornicii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), aceasta fiind rezolvată abia din octombrie 2023, conform unui ordin oficializat în primăvară. Astfel, în cazul contribuabililor care au conturi la mai multe bănci, nu se va mai ajunge în situația în care instituțiile financiare virează către ANAF mai mulți bani decât trebuie. Citește articolul
Se ocupă de funcționarea platformei online și a programului informatic necesar înregistrării și raportării în sistemul de garanție-returnare (SGR), asigurând securitatea și corectitudinea datelor transmise.
Toți producătorii din România de băuturi (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv, își pot înregistra acum produsele lor SGR în platforma ReturRo, după ce administratorul de sistem a anunțat azi deschiderea Registrului de Ambalaje pentru înregistrarea tuturor produselor ce vor fi parte din sistem. SGR (sistemul garanție returnare) va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, aducând obligații atât pentru producătorii și importatorii ce pun pe piață astfel de ambalaje, cât și pentru comercianții de produse ambalate în ambalaje SGR. Citește articolul
Este responsabil de sistemele informatice care generează și transmit datele necesare pentru declarațiile SAF-T, asigurându-se că acestea sunt corecte și complete.
În prezent, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) monitorizează activ fișierele SAF-T trimise de contribuabili și, dacă sunt găsite greșeli sau date lipsă, transmit notificări pentru semnalarea problemelor ce trebuie rezolvate. Important de știut este că această practică a ANAF nu este una temporară, ci va continua pe termen lung. Citește articolul