Se asigură că orice informații personale colectate în timpul campaniilor de marketing cu influenceri sunt folosite legal și în siguranță, conform regulilor de confidențialitate și GDPR, aspect menționat în cerințele pentru influenceri.
În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul
Articolul discută despre implementarea inteligenței artificiale și gestionarea datelor, aspecte fundamentale pentru infrastructura IT, securitatea cibernetică și conformitatea cu regulile de protecție a datelor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Urmărește tendințele în tehnologie și noile companii care intră pe piață, în special cele legate de inteligența artificială (AI), procesoare (Arm) și platforme de date (Databricks, Instacart, Klaviyo).
În sinteza știrilor bursiere de astăzi, discutăm despre faptul că peste jumătate din companiile care au raportat rezultate în primul semestru nu au reușit să transfere creșterile de prețuri către clienți sau chiar și-au redus afacerile, după cum rezultă dintr-o analiză Investimental, despre debutul en fanfare al acțiunilor designer-ului de procesoare britanic Arm și despre așteptările pieței cu privire la decizia de astăzi, 20 septembrie, a Federal Reserve (banca centrală a Statelor Unite) în privința dobânzii de politică monetară. Mai multe detalii și analize aprofundate, în colaborare cu partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Anunțul despre lucrările de mentenanță la un sistem IT, care afectează disponibilitatea serviciilor online.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Implementarea e-Factura necesită adaptări majore ale sistemelor informatice ale companiei și poate implica gestionarea datelor în noua platformă.
Trecerea, în relația B2B, la obligația generalizată de facturare electronică, ce este așteptată în 2024, va veni la pachet cu o serie de dificultăți majore pentru afacerile din România, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Însă lucrurile s-ar putea dovedi complicate, în contextul folosirii sistemului e-Factura, atât în relația dintre contribuabili și stat, cât și în relațiile cu clienții sau partenerii de afaceri. Citește articolul
Articolul vorbește despre facturi electronice și arhivarea digitală, ceea ce implică sisteme informatice. Departamentul IT trebuie să se asigure că tehnologia este pregătită pentru a gestiona aceste documente și că datele sunt în siguranță.
Trecerea la o obligație generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre firme (B2B) va aduce cu sine și dispariția, măcar parțială, a necesității de a arhiva facturile în format tipărit, sunt de părere fiscaliștii. Deși obligativitatea generalizată de folosire a e-Factura în relația B2B se poate introduce de la 1 ianuarie 2024, autoritățile încă n-au decis cum vor proceda concret. Citește articolul
Este responsabil de adaptarea și funcționarea sistemelor informatice ale firmei, cum ar fi sistemul de gestionare a resurselor (ERP), pentru a emite și gestiona facturile electronice.
Majoritatea companiilor respondente în cadrul unui sondaj realizat de PwC România se așteaptă la simplificarea controalelor fiscale după ce va fi implementată facturarea electronică în relația dintre companii (B2B), care devine obligatorie din 2024. Citește articolul
Sistemul SGR se bazează pe o platformă IT pentru înregistrarea operatorilor și gestionarea datelor, ceea ce necesită atenție pentru funcționalitatea sistemelor interne ale companiei și securitatea datelor.
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților trebuie să intre în vigoare din 30 noiembrie 2023. Încă de anul trecut însă, în cadrul administratorului SGR s-a pus problema că termenul nu este fezabil și că, cel mai probabil, implementarea mecanismului va trebui făcută cu întârziere. Pe 13 septembrie, ReturRO, administratorul sistemului anunțat că a solicitat oficial, printr-o cerere către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, o prelungire de cel puțin trei luni a termenului de intrare în vigoare. În urma ședinței de Guvern de astăzi, ministerul a declarat că nu este de acord cu această solicitare și că trebuie făcute toate pregătirile până la termenul-limită. Citește articolul
Acest departament gestionează software-ul și alte materiale digitale ale companiei. Înțelegerea drepturilor de autor este crucială pentru a asigura folosirea legală a programelor și conținutului online, prevenind riscurile cibernetice și juridice.
Cine scrie, cum scrie, ce scrie sau cum interpretează sau orice creație care se încadrează în definiția Legii 8/1996, intră sub protecția dreptului de autor și se poate utiliza exclusiv în aceste condiții, cu respectarea unor garanții ori chiar restricții. Pornind de falsa interpretare că din momentul în care autorul sau autorii, după caz, au lansat o operă sau o creație în spațiul public, chiar și fără precizarea dispozițiilor legale incidente sau chiar fără a impune o taxă ori un cost pentru vizionarea/consultarea ei, ea devine „un bun public” și poate fi utilizată fără restricții, multiplicată sau chiar valorificată de oricine, se ajunge foarte ușor în situația în care dispozițiile legale sunt încălcate. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu protejarea datelor personale ale angajaților și se asigură că firma externă care prelucrează aceste date respectă regulile de confidențialitate și de securitate.
Angajatorii privați pot externaliza completarea și transmiterea datelor în registru către prestatori de servicii. Cu toate acestea, angajatorii trebuie să notifice inspectoratul teritorial de muncă (ITM) în legătură cu încheierea contractelor de prestări de servicii și să furnizeze datele de identificare ale prestatorului. În cazul în care se schimbă prestatorul, angajatorul trebuie să încheie un nou contract și să notifice din nou ITM-ul. Netransmiterea acestor informații poate duce la amenzi între 3.000 și 6.000 de lei. Citește articolul