Departamentul IT este interesat de funcționarea platformei digitale, de securitatea sistemului și a tranzacțiilor online. De asemenea, protecția datelor este crucială pentru informațiile personale ale utilizatorilor și verificările KYC/AML.
Crowdfunding-ul este o formă de finanțare alternativă prin care o societate (dezvoltatorul de proiect) obține finanțare din partea unui număr mare de investitori (persoane fizice și juridice) prin intermediul unei platforme digitale administrate de un furnizor de servicii de finanțare participativă. Furnizorul de servicii de finanțare participativă poate presta servicii de finanțare participativă doar dacă deține o autorizație emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de modul în care sunt colectate, stocate și protejate datele personale, inclusiv respectarea GDPR. Articolul arată ce greșeli concrete pot duce la amenzi și oferă îndrumări despre cum să se asigure conformitatea în prelucrarea datelor.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a sancționat un operator cu o amendă de 2.000 de euro pentru prelucrarea de date personale preluate în mod indirect, din surse publice, fără a asigura informarea clară și completă a persoanelor vizate. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece articolul discută despre încălcarea regulilor de protecție a datelor personale (GDPR) și despre felul în care datele sunt gestionate. Ei sunt responsabili să se asigure că datele sunt păstrate în siguranță, că sistemele sunt protejate și că angajații știu cum să folosească corect informațiile confidențiale, pentru a preveni astfel de incident.
În urma unei investigații finalizate în iunie, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDC) a amendat cu aproape 2.000 de euro o persoană fizică pentru postarea pe Facebook a unei înregistrări cu o pacientă din spitalul în care lucrează, fără acordul acesteia. Nu este prima amendă dată unei persoane fizice pentru prelucrarea nelegală de date personale. Citește articolul
Acest departament se asigură că datele personale ale elevilor (sau ale oricui) sunt folosite și transmise în siguranță, conform legilor de protecție a datelor (GDPR), în special când este menționată interogarea unor baze de date pentru confirmarea calității de elev și schimbul de informații între instituții.
Elevii vor beneficia de transport public gratuit în noul an școlar - metropolitan, rutier, feroviar și cu metroul, iar normele pentru acordarea călătoriilor gratuite au fost adoptate azi de Guvern. Pentru transportul rutier, normele adoptate acoperă inclusiv situațiile în care elevii trebuie să facă naveta în zone unde nu există operatori comerciali care să opereze curse regulate, urmând ca elevii să primească sume forfetare de bani pentru a găsi împreună cu părinții variante alternative de a ajunge la școală. În ceea ce privește transportul feroviar, elevii vor avea gratuitate la trenuri pentru biletele de clasa a II-a pe tot parcursul anului școlar, iar abonamentele și biletele vor putea fi obținute din puncte de vânzare sau online, cu acte doveditoare a calității de elev. Hotărârea a fost publicată în Monitorul Oficial. Citește articolul
Pentru că vorbește despre investiții mari în tehnologie, cum ar fi cloud-ul guvernamental și inteligența artificială, care definesc direcția digitalizării în țară.
La o zi după ce premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit la Palatul Victoria cu reprezentanți ai giganților IT americani, oficiali români au făcut anunțuri importante la Forumul de afaceri al Inițiativei celor 3 Mări privind intenția statului român de a aloca sume importante pentru procese de digitalizare. Citește articolul
Articolul menționează probleme tehnice precum expirarea certificatului digital, schimbarea echipamentelor sau probleme cu funcționarea platformei online. Acest departament este responsabil să se asigure că sistemele informatice ale companiei funcționează corect pentru comunicarea online cu instituțiile statului.
După un an și jumătate de la instituirea obligativității de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), pentru a putea relaționa cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii au identificat în practică atât avantaje, cât și dezavantaje. Cert este, însă, că sunt necesare, în continuare, îmbunătățiri. Iată ce am aflat de la Alexandru Tabacu, Senior Tax Partner la Voicu & Filipescu Tax Advisers. Citește articolul
Implementarea unui sistem digital precum e-Factura necesită suport tehnic, integrarea cu alte sisteme informatice ale firmei și asigurarea că totul funcționează corect din punct de vedere digital.
Chiar dacă România n-a obținut o derogare expresă de la Directiva europeană de TVA pentru a impune necesitatea facturii electronice originale la deducerea taxei, acest deziderat tot va fi atins la un moment dat, consideră reprezentanții Ministerului Finanțelor (MF). Practic, vorbim de o consecință indirectă a trecerii la obligativitatea generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre companii. Chiar și așa, specialiștii KPMG România spun că inspectorii fiscali nu vor putea să refuze dreptul de deducere, dar probabil că vor fi mai scrupuloși când se prezintă facturi tipărite. Citește articolul
Acest departament este interesat de detaliile tehnice, performanța și securitatea sistemelor informatice, mai ales în contextul modernizării platformei cardului de sănătate, care poate afecta gestionarea datelor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Implementarea e-Factura necesită soluții tehnice, integrare cu sistemele interne (precum ERP) și asigurarea securității datelor transferate. Acest departament va analiza soluțiile și va asigura buna funcționare a sistemului.
Pentru firme, trecerea la facturarea electronică obligatorie va veni cu unele provocări, astfel că specialiștii atrag atenția asupra aspectelor esențiale de avut în vedere. Guvernul dorește ca toate firmele să folosească e-Factura, în relația dintre ele, de la 1 ianuarie 2024. Și, din moment ce derogarea necesară de la autoritățile europene a venit deja, acum rămâne doar ca autoritățile de la noi să se hotărască asupra detaliilor tehnice și legislative. Citește articolul
Se asigură că sistemele informatice pot gestiona noile cerințe, cum ar fi bazele de date cu persoane interzise și înregistrarea în timp real a tranzacțiilor online, respectând și regulile de protecție a datelor.
În Parlament se află actualmente mai multe propuneri de modificare a cadrului legal în materia jocurilor de noroc, privitoare la amplasamentul acestora, limitarea funcționării în funcție de numărul de locuitori, necesitatea de a avea autorizație de la primărie, majorarea unor sancțiuni și nu numai. Una dintre aceste propuneri, semnată de mulți parlamentari, strânge laolaltă idei din majoritatea celorlalte propuneri și a fost adoptată marți la Senat (primă Cameră). Într-un punct de vedere trimis în vară, Guvernul arată că propunerea ar avea efecte nefaste pentru bugetul de stat și pentru angajații numeroaselor săli de jocuri care vor trebui închise. Citește articolul