Acest departament trebuie să implementeze și să integreze sistemele informatice ale companiei (ERP, soluții de facturare) cu platforma e-Factura a statului, pentru a asigura transmiterea și primirea electronică a facturilor, o provocare tehnică majoră menționată în articol.
Sistemul RO e-Factura ar putea deveni obligatoriu, la nivel generalizat, chiar începând cu 1 ianuarie 2024, pentru toate tipurile de tranzacții între firmele stabilite în România. În acest context, EY România a derulat un sondaj pentru a înțelege cât de pregătiți sunt agenții economici să se integreze în sistemul RO e-Factura generalizat şi care ar fi perioadele de care au nevoie pentru o înrolare cu succes în sistem. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum sunt colectate, stocate și transmise datele către ANAF prin sistemele informatice, pentru a se asigura că informațiile sunt sigure și procesele tehnice funcționează corect.
Primele demersuri pentru implementarea raportării DAC7, ce este obligatorie din 2023 pentru operatorii de platforme online, au fost făcute miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Mai exact, a fost oficializat un ordin care descrie cum controlează ANAF operatorii de platforme și ce măsuri poate să ia pentru a se asigura că ajunge în posesia informațiilor despre comercianții și prestatorii de pe marketplace-uri și alte tipuri de platforme. Citește articolul
Articolul menționează controalele ANPC pentru serviciile și conținutul digital, precum și pentru serviciile financiare online, fiind important pentru conformitatea aspectelor digitale ale afacerii.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) prezintă într-un document actualizat procedura-cadru privind activitatea de supraveghere și control. Documentul, un ghid util pentru operatorii economici totodată, detaliază regulile generale de procedură, drepturile și obligațiile personalului de control, tipurile de acțiuni de control, documentele încheiate în cadrul acestora, măsurile și sancțiunile complementare, precum și alte aspecte relevante. Citește articolul
Departamentul IT este interesat de modul în care tehnologia este folosită pentru digitalizare la scară largă, de sistemele informatice implicate (scanere, platforme de evaluare) și de securitatea datelor sensibile procesate.
A doua sesiune a examenului de bacalaureat începe azi, cu proba la limba și literatura română. Odată cu începerea sesiunii august-septembrie a examenului de bacalaureat din acest an, Ministerul Educației generalizează evaluarea digitalizată a lucrărilor candidaților. Până acum, evaluarea digitală a lucrărilor scrise s-a făcut, atât în cazul bacalaureatului, cât și în cazul evaluării naționale, în cadrul unui proiect-pilot, doar în județele Călărași și Dâmbovița. Citește articolul
Articolul vorbește despre dezvoltarea competențelor în domenii precum AI, digitalizare și big data, esențiale pentru departamentul IT, care caută să își asigure specialiști pregătiți pentru viitor.
Angajatorii pot beneficia de finanțări nerambursabile prin care să primească studenți și elevi în practică, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Investițiilor și Fondurilor Europene (MIPE), înscrierile urmând să înceapă pe 18 august 2023. În ambele cazuri, firmele trebuie să încheie parteneriate cu instituții de învățământ, însă acestea pot fi solicitante de bani de la stat numai în cazul finanțării pentru stagiile studenților. În cazul finanțării pentru stagiile elevilor, solicitante trebuie să fie instituțiile de învățământ. Citește articolul
Departamentul IT este implicat în aspectele tehnice ale depunerii rapoartelor, cum ar fi asigurarea că sistemele funcționează pentru formatul electronic al documentelor și utilizarea semnăturii digitale.
În contextul în care termenul pentru întocmirea și depunerea raportărilor contabile semestriale din 2023 este miercuri, companiile ar trebui să știe principalele aspecte legate de aceste bilanțuri, conform regulilor date de Ministerul Finanțelor (MF). Citește articolul
Articolul prezintă noi tipuri de amenințări cibernetice, cum ar fi înșelăciunile prin link-uri malițioase pe site-uri și utilizarea inteligenței artificiale pentru a imita voci în scopuri de fraudă. Aceste informații sunt cruciale pentru a proteja sistemele informatice și datele companiei și pentru a instrui angajații privind securitatea online.
Înșelătoriile din mediul online au evoluat destul de mult în ultima perioadă, inclusiv prin folosirea inteligenței artificiale (artificial intelligence - AI), astfel că nivelul de precauție, în context profesional sau personal, ar trebui să fie chiar mai ridicat. De la e-mailurile care pretind a fi trimise de autoritățile fiscale sau de poliție, am ajuns la e-mailuri în care ni se spune că site-ul companiei încalcă dreptul de autor al cuiva sau conține diverse vulnerabilități și emitentul se oferă să ne ajute cu remedierea lor. Iar „metoda accidentul”, deja arhicunosută, a primit un upgrade prin AI care o transformă într-un pericol mult mai mare pentru cei de bună-credință. Citește articolul
Articolul menționează că pentru formalitățile vamale va fi necesară semnătura electronică și că sistemul e-Transport va folosi tehnologie (camere video), implicând adaptări ale sistemelor IT și aspecte de securitate a datelor.
În lunile recente, redacția noastră a aflat despre mai multe schimbări importante ce vizează, direct sau indirect, activitatea transportatorilor rutieri de mărfuri și persoane. Unele dintre ele țin de modificarea legislației fiscale, însă altele nu. Iată ce e de reținut: Citește articolul
Acest departament este responsabil cu implementarea soluțiilor tehnice pentru filtrarea conținutului, gestionarea accesului minorilor și asigurarea că platformele online respectă cerințele legale de siguranță și protecție a utilizatorilor.
În ultimele zile, internetul a devenit un teren de dezbatere între două valori fundamentale: libertatea de exprimare și protecția minorilor. În acest context, apare întrebarea crucială: unde se trasează linia dintre libertatea artistului de a-și exprima viziunea creativă și nevoia de a proteja tinerii consumatori de conținuturi potențial dăunătoare? Pe de o parte, internetul și-a câștigat reputația ca simbol al libertății de exprimare, oferind un mediu nelimitat în care artiștii pot să-și dezvăluie gândurile și sentimentele într-o varietate de forme, inclusiv muzică. Pe de altă parte, preocuparea pentru protecția minorilor nu poate fi neglijată. Cu accesul la o cantitate imensă de conținut online, este esențial să se ia în considerare impactul pe care anumite materiale îl pot avea asupra minților tinere și impresionabile. Această preocupare a condus la implicarea Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), care își propune să evalueze și să restricționeze conținutul care poate fi prejudiciabil pentru publicul minor. Citește articolul
Se ocupă de sistemele informatice ale firmei și de siguranța datelor, iar implementarea și funcționarea SAF-T implică direct aceste sisteme (ERP) și transmiterea sigură a informațiilor.
În acest moment, mulți contribuabili din România deja sunt obligați să facă raportări lunare, trimestriale și anuale ale fișierului SAF-T, în conformitate cu calendarul de implementare stabilit de autorități. În aceste condiții, companiile ar trebui să se gândească serios la o organizare adecvată pe termen lung, iar unul dintre aspectele importante este reprezentat de verificarea și testarea declarațiilor 406 înainte de transmiterea lor către Fisc. Citește articolul