Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Articolul menționează că instanțele pot folosi aplicații informatice și semnături electronice pentru a genera și comunica documentele. Acest departament ar fi interesat să înțeleagă cum funcționează aceste sisteme digitale, pentru a asigura că sistemele companiei sunt compatibile și că procesele de primire a documentelor electronice sunt sigure.
Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecătorești a fost modificat în mod oficializat, după ce hotărârea luată la final de mai de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial. Mai exact, împărțirea cauzelor pe intervalele orare va ține cont de orele menționate pe citații sau comunicate părților, afișarea listei cauzelor se va face cu cel puțin 24 de ore înainte de termen, inclusiv online, sau cel mai târziu cu o oră înainte de începerea ședinței pentru celelalte cauze în afară de cele penale. În privința copiei legalizate a hotărârilor, ea va putea fi generată și online și va fi comunicată din oficiu de instanță în cazul în care hotărârea trebuie comunicată altor instituții/autorități. Citește articolul
Asigurarea securității și integrității datelor pentru documentele financiare transmise electronic și implementarea soluțiilor tehnice conform noilor cerințe legale pentru canalele securizate.
Regulile privind cambia și biletul la ordin vor fi modernizate sâmbătă, în urma unui demers parlamentar concretizat printr-o lege apărută aseară în Monitorul Oficial. Deși majoritatea modificărilor țin de ajustarea limbajului din legislația specifică, există și unele noutăți de care ar trebui să știe contribuabilii. Citește articolul
Articolul specifică faptul că realocările de fonduri din PNRR nu trebuie să afecteze contribuțiile pentru tranziția digitală, indicând importanța continuă a investițiilor în tehnologie și digitalizare pentru companii.
Legea pentru adoptarea OUG 124/2021 privind implementarea Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a fost oficializată marți, după ce, aproape cu o lună în urmă, au fost eliminate de către deputați o serie de majorări salariale, prevăzute în faza de proiect a legii, ce vizau anumiți bugetari din cadrul Ministerului Finanțelor (MF) și al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), inclusiv premierul. Citește articolul
Inaugurarea unui supercomputer european de ultimă generație este o veste importantă pentru departamentul IT, deoarece arată direcția tehnologică și capacitățile de procesare a datelor, esențiale pentru inovație, inteligență artificială și securitatea cibernetică.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul IT & Protecția Datelor este interesat de modul în care se colectează și se gestionează datele personale în cadrul unui proces oficial precum recensământul. Articolul detaliază ce tipuri de informații sunt cerute (și, mai important, ce NU se cere), cum sunt asigurate confidențialitatea și scopul strict statistic al utilizării acestora, aspecte ce rezonează cu principiile de protecție a datelor și securitate cibernetică.
De puțină vreme a început etapa interviului față în față din cadrul recensământului amânat pentru acest an, în care recenzorii fac vizite în casele celor ce nu s-au autorecenzat în etapa anterioară. În cadrul interviului, recenzorii pun întrebări legate de locuința celui recenzat, de studiile finalizate, de etnia acestuia și altele, dar sub nicio formă nu sunt cerute date legate de cardurile bancare deținute, veniturile sau simpatiile politice ale persoanelor recenzate. Citește articolul
Supraveghetorul va avea acces la "toate documentele", inclusiv cele digitale. Acest departament trebuie să se asigure că accesul se face în siguranță și că se respectă regulile de protecție a datelor.
Persoanele juridice ale căror fonduri sau resurse au fost înghețate pe fondul conflictului armat din Ucraina și care au fost astfel afectate economic semnificativ vor putea să obțină deblocarea fondurilor și resurselor cu o singură condiție: să accepte supravegherea statului, printr-un terț care va monitoriza și va avea acces la toate ședințele și documentele firmei și pe care va trebui să-l plătească cu cel puțin 10.000 de lei brut, conform unei recente ordonanțe de urgență. Citește articolul
Departamentul IT este responsabil cu implementarea și menținerea infrastructurii tehnologice necesare pentru acceptarea plăților moderne (terminale POS, aplicații de plată electronice) și asigurarea conectivității la internet, mai ales având în vedere excepția legată de zonele fără internet.
În mod normal, comercianții de produse și prestatorii de servicii sunt obligați să accepte plata cu cardurile bancare, dacă cifra lor anuală de afaceri depășește 50.000 de euro. Mai nou, însă, s-a introdus o scutire explicită de la această obligație pentru cei care activează în locuri fără rețele de internet. Totuși, scutirea nu este permanentă, astfel că, la un moment dat, intervine riscul primirii unei amenzi de zeci de mii de lei. Citește articolul
Pentru a înțelege cum trebuie gestionate corect firmele externe (împuterniciți) care prelucrează date personale și pentru a evita amenzi pentru încălcarea regulilor de protecție a datelor (GDPR).
Persoanele împuternicite de operatorul de date să prelucreze datele personale nu poate recurge la ajutorul unui terț în acest scop fără să aibă învoiala operatorului, potrivit Regulamentului european pentru protecția datelor personale (GDPR). În caz contrar, acesta riscă o sancțiune din partea Autorității de Protecția Datelor (ANSPDCP), precum în acest caz: Citește articolul
Ei trebuie să se asigure că există sistemele și programele informatice necesare pentru a colecta și a transforma corect toate datele cerute în fișierul SAF-T.
Pentru cei care au devenit mari contribuabili la începutul anului 2022, obligația de depunere a fișierului standard de control fiscal (SAF-T), prin intermediul declarației 406, intervine abia de la 1 iulie 2022, conform calendarului stabilit de Fisc. Iată principalele informații de știut în acest context. Citește articolul
Se asigură că datele personale ale șoferilor, care trebuie transmise prin platforma online europeană, sunt protejate și că sistemele firmei funcționează corect pentru utilizarea portalului.
Transporatorii români care detașează în alte state ale Uniunii Europene (UE) trebuie să completeze, obligatoriu, din 2 februarie anul acesta, declarații de detașare, conform Directivei (UE) nr. 2020/1057. Completarea acestora se face printr-o platformă specială, la nivel european, unde fiecărei societăți îi corespunde un singur cont. Obținerea acestor declarații prin platformă este imperioasă înaintea deplasării, întrucât, în timpul unui control în trafic, autoritatea din statul membru în care este detașat conducătorul auto poate solicita o copie a respectivei declarații, fie în format electronic, fie pe hârtie. Citește articolul