Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Departamentul de IT este responsabil de platformele online, cum ar fi site-ul de vânzări, și de sistemele digitale ale companiei, asigurându-se că funcționează bine și sunt sigure.
Dacă 2020 a adus o serie de provocări neașteptate pentru mediul de business, iar comportamentul de consum s-a schimbat odată cu prioritățile și interesele consumatorilor, 2021 a fost anul adaptării și al reinventării business-urilor românești. Farmec este una dintre aceste companii, care a traversat de-a lungul istoriei multe perioade de criză și de tranziție, cea mai semnificativă fiind Revoluția și trecerea la o economie de piață liberă, însă a depășit orice provocare datorită calității produselor, onestității business-ului și orientării spre inovație și performanță, în acord cu nevoile consumatorilor. Citește articolul
Când angajații vor putea accesa online Registrul Salariaților, departamentul IT trebuie să se asigure că sistemul este sigur, funcțional și că datele personale sunt protejate conform legilor.
Informații legate de nivelul și specialitatea studiilor absolvite vor trebui introduse, în curând, în Registrul general de evidență a salariatului (Revisal), potrivit unei legi oficializate astăzi, însă pentru ca acest lucru să fie posibil este necesară o actualizare a registrului. În prezent, aceste informații pot fi trecute la mențiuni și apar la "Istoric salariat". Citește articolul
Articolul menționează digitalizarea administrației fiscale și modernizarea ANAF, ceea ce ar putea implica noi sisteme sau metode de raportare fiscală ce vor necesita adaptări din partea departamentului IT al companiei.
Revenirea la impozitul progresiv este o temă care reapare periodic în dezbaterea publică, însă mediul de afaceri și contribuabilii persoane fizice nu par convinși că această schimbare este necesară și benefică. Din toate sondajele realizate pe acest subiect, reiese că marea majoritate susține în continuare cota unică. Motivul principal ține atât de teama că va crește inevitabil povara fiscală, cât și de faptul că practic va fi mult mai greoi și mai complicat de administrat. Citește articolul
Acest departament trebuie să se ocupe de implementarea și integrarea sistemului de facturare electronică RO e-Factura, de gestionarea sigură a datelor transmise Fiscului de către firmele de curierat și de asigurarea securității datelor pentru raportările medicale, conform noilor reglementări.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 16 - 22 mai 2022. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile - ele trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Pentru a asigura că datele personale ale clienților sunt prelucrate, stocate și transmise Fiscului în siguranță și în conformitate cu regulile de protecție a datelor, așa cum impun noile reglementări.
Furnizorii de servicii poștale vor fi obligați să transmită lunar Fiscului informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs și despre clienții care le primesc, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În acest fel, autoritățile vor să identifice mai ușor comercianții online care nu-și declară veniturile parțial sau integral, însă măsura va trebui pusă în aplicare prin ordin al Fiscului. Citește articolul
Acest departament este responsabil de aspectele tehnice legate de implementarea și verificarea sigiliilor și semnăturilor electronice pe documente, precum și de securitatea acestor informații, inclusiv de potențialele probleme tehnice menționate în articol.
Cadrul legal al e-Factura, reprezentat de OUG 120/2021, se ajustează pentru a stabili că facturilor electronice transmise în sistem li se aplică sigiliul electronic al Ministerului Finanțelor (MF). Până acum se prevedea că se aplică semnătura electronică a MF. În acest context, iată ce ar trebui să știe firmele despre sigiliile electronice. Citește articolul
Departamentul IT trebuie să pregătească și să gestioneze sistemele informatice ale companiei pentru a putea trimite și primi facturi electronice prin platforma statului, asigurându-se că totul funcționează corect și în siguranță.
În prezent, sistemul e-Factura pentru relația B2G, adică pentru domeniul achizițiilor publice, este opțional pentru companii. Totuși, de la 1 iulie 2022 se trece la obligativitate, întrucât o lege cu această măsură a fost oficializată aseară. Recent, Ministerul Finanțelor (MF) ne-a spus că intenția este de a trece la obligativitate cândva în perioada iulie - decembrie 2022, dar fără să ne dea un termen anume. Citește articolul
Menționează direct 'digitalizarea sistemului de informații' la aeroporturi, ceea ce implică proiecte IT, dezvoltare de sisteme și asigurarea securității datelor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Arată cum trebuie configurate și folosite sistemele de supraveghere video pentru a respecta regulile de protecție a datelor personale (GDPR), prevenind încălcările și asigurând securitatea datelor.
Monitorizarea video a salariaților în sala de mese și spațiile destinate fumatului în scopul de a asigura sănătatea și securitatea salariaților și securitatea bunurilor reprezintă o supraveghere excesivă, a stabilit Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), aplicând o amendă de 1.500 de euro unei companii. Citește articolul
Acest departament este responsabil pentru protecția datelor personale ale celor implicați, securitatea și funcționalitatea canalelor de raportare (adesea digitale) și, unde este cazul, pentru investigațiile digitale (computer forensic) menționate în articol.
Proiectul de lege privind protecția avertizorii în interes public ce vizează transpunerea în legislația noastră a Directivei "Whistleblowers" urmează să fie supus în scurt timp votului decisiv al deputaților, ceea ce înseamnă că și obligațiile pentru anumite companii vor intra în vigoare o dată cu oficializarea actului normativ. Unele companii au început un demers de instituire a canalului de raportare prin care avertizorii să aducă la cunoștință diverse nereguli descoperite, însă cele care nu au avut încă o atitudine proactivă în acest sens ar trebui să "pregătească terenul" înainte ca noua lege să intre în vigoare. Citește articolul