Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Acest departament este interesat pentru că angajarea cetățenilor ucraineni implică colectarea multor date personale (studii, sănătate, cazier). Ei trebuie să se asigure că toate aceste informații sunt gestionate și păstrate în siguranță, conform regulilor de protecție a datelor.
Printr-un ordin publicat vineri a fost înlocuită actuala procedură de încadrare în muncă a cetățenilor ucraineni, în vederea asigurării de sprijin și asistență în procesul de integrare al acestora pe piața muncii de la noi. Citește articolul
Articolul menționează modul de confirmare online a statutului de student prin interogarea unor baze de date, ceea ce implică aspecte legate de protecția datelor și securitatea informatică.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) propune, printr-un proiect de hotărâre, ca studenții să își poată demonstra această calitate, astfel încât să poată beneficia de reducerea de preț la biletele de transport intern feroviar si cu metroul, și cu ajutorul legitimației International Student Identity Card (ISIC). Această legitimație poate fi emisă fie în format fizic (pe suport de plastic), fie în format digital, este recunoscută la nivel global și atestă statutul de student al deținătorului. Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat de discuțiile despre sistemul e-TVA, deoarece implementarea sau integrarea acestuia în sistemele companiei ar putea necesita implicarea lor.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea tehnică a datelor colectate, cu securitatea acestora, cu răspunsul la cererile clienților și cu implementarea soluțiilor, inclusiv pentru inteligența artificială, în conformitate cu regulile de protecție a datelor (GDPR).
O plângere recentă, împotriva unui lanț de supermarketuri din Grecia, privind nerespectarea GDPR în cadrul programului său de fidelizare, aduce în prim-plan importanța conformității cu reglementările privind protecția datelor. Pentru retailerii din România, acest caz servește ca un memento al necesității de a implementa și gestiona cu atenție programele de fidelizare. În acest articol, vom explora unele idei importante despre modul cum pot supermarketurile să se asigure că programele lor respectă cerințele GDPR, evitând astfel potențiale sancțiuni și construind încrederea clienților. Citește articolul
Trecerea la formatul electronic pentru registrele de stare civilă implică gestionarea unor date personale sensibile și ridică întrebări despre securitatea cibernetică și conformitatea cu regulile de protecție a datelor (GDPR), subiecte de interes pentru acest departament, având în vedere că sunt informații despre cetățeni.
Începând de anul viitor, din martie, actele de stare civilă completate în țară (respectiv actele de naștere, de căsătorie și de deces) nu se vor mai completa manual, ca acum, ci vor fi tipărite pe formularele dedicate, potrivit unei ordonanțe apărute recent. Pentru actele de stare civilă completate la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din străinătate, termenul stabilit acum e 24 septembrie 2025. Măsura a fost astfel amânată, termenul anterior fiind data de 24 septembrie 2024. Citește articolul
Raportarea DAC7 implică colectarea și transmiterea de date despre vânzători, iar acest departament se asigură că informațiile sunt gestionate și transmise în siguranță, conform cerințelor tehnice și de protecție a datelor.
Un ghid oficial referitor la raportarea supranumită DAC7 a fost publicat recent de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Declarația F7000 este obligatorie din 2023 și se depune anual. Citește articolul
Vizează dezvoltarea competențelor în domeniul IT și poate fi interesat de modul în care se formează specialiștii sau de parteneriate pentru a îmbunătăți cunoștințele IT, chiar și în mediul educațional, potențial identificând surse de talente viitoare.
Personalul didactic din domeniul tehnologiei informației și a comunicării (TIC) va putea fi instruit și de experți din sectorul privat, după cum apare într-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat. Școlile care vor să specializeze profesori în acest domeniu vor putea apela la experți din mediul privat, precum administratori de baze de date, ingineri de sistem, programatori ori manageri de proiect informatic. Citește articolul
Articolul menționează digitalizarea procesului de evaluare și utilizarea unei platforme online dedicate, aspecte de interes major pentru departamentul care se ocupă de infrastructura tehnologică și securitatea datelor.
Ministerul Educației a oficializat recent ordinul care stabilește cadrul pentru organizarea și desfășurarea examenului național de bacalaureat din anul 2025. Noutățile aduse de noua formulă de organizare a acestui examen sunt legate de posibilitatea participanților de a-și vedea lucrările după afișarea rezultatelor inițiale, precum și introducerea unei etape de evaluare în iarnă, în care se verifică competențele lingvistice și digitale ale elevilor. Citește articolul
Implementarea SAF-T necesită modificări și adaptări importante ale sistemelor informatice ale firmei pentru a culege și transmite datele corect, lucru de care se ocupă acest departament.
Data de 1 ianuarie 2025 este importantă inclusiv pentru contribuabilii nerezidenți care au cod de TVA în România, nu doar pentru rezidenții contribuabili mici. Asta deoarece de atunci se aplică obligația de a face raportările SAF-T către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Articolul menționează gestionarea bazelor de date, păstrarea în siguranță a documentelor și existența posturilor de informatician și analist programator în structura secretariatului. Toate acestea sunt subiecte de interes pentru un departament IT, care se ocupă de sisteme, date și securitatea informațiilor.
Pentru a facilita legătura părinților cu școala la care învață copiii acestora, conducerea acesteia trebuie să stabilească un program flexibil pentru secretariat, respectiv ca acesta să aibă activitate atât dimineața, cât și după-amiaza, potrivit noului regulament al școlilor. Citește articolul