Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate datele personale ale cetățenilor și de sistemele electronice folosite (cum ar fi Spațiul Privat Virtual), mai ales când sunt implicate instituții guvernamentale și se menționează respectarea legilor privind protecția datelor.
Pentru a populariza noua amnistie fiscală printre persoanele fizice, dar și pentru a derula cu mai multă ușurință majoritatea formalităților pentru accesarea acesteia, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se va folosi de serviciile Poștei Române, conform unei ordonanțe recent oficializate. Practic, poștașii transmit documente de la ANAF la persoanele fizice fără cont în Spațiul Privat Virtual și înapoi și încasează bani de la datornici. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de securitatea informațiilor și de protejarea datelor personale. Articolul le oferă informații despre cum să reacționeze rapid și corect în cazul unui incident de securitate a datelor, astfel încât să reducă riscul de sancțiuni din partea autorităților.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit, printr-o decizie pronunțată astăzi, că autoritățile de supraveghere în materia protecției datelor personale au o marjă de apreciere și nu sunt obligate să adopte automat măsuri corective, cum ar fi aplicarea de amenzi, în fiecare caz de încălcare a GDPR. Citește articolul
Articolul menționează finanțări pentru proiecte de digitalizare a sănătății și securității la locul de muncă, cum ar fi implementarea de sisteme de monitorizare a angajaților cu ajutorul tehnologiei, ceea ce implică direct departamentul IT.
Promovarea unui mediu de lucru sigur și sănătos nu este doar o obligație legală, ci și o oportunitate strategică pentru companii de a îmbunătăți productivitatea și a reduce costurile legate de accidentele de muncă și bolile profesionale. În contextul european, există o serie de programe de finanțare care susțin inițiativele legate de sănătate și securitate în muncă (SSM), oferind companiilor, instituțiilor și altor entități acces la resurse financiare considerabile. Citește articolul
Noul sistem digital de TVA, precompletarea datelor și reconcilierea acestora pot cere modificări la programele de contabilitate și la modul în care sunt gestionate informațiile fiscale.
Astăzi, începând cu ora 11, la adresa live.avocatnet.ro, utilizatorii care beneficiază de un abonament premium fiscal complet pot urmări evenimentul ”Sistemul e-TVA & deconturile precompletate: Strategii de adaptare și recomandări practice pentru companii”, realizat cu participarea Oanei Nicorescu, Managing Partner, Nowium Tax, Finance & Legal și a lui Valentin Alangiu, Accounting & Tax Partner, Nowium Tax, Finance & Legal. Citește articolul
Articolul vorbește despre cât de puțin folosită este relația online cu instituțiile statului și identificarea electronică. Această informație este importantă pentru IT pentru a înțelege nivelul de digitalizare la nivel național și cum ar putea afecta sistemele și securitatea datelor companiei în interacțiunea cu autoritățile publice.
România a fost și anul trecut statul UE unde cetățenii interacționează online cel mai puțin cu autoritățile, conform ultimelor date Eurostat. În mod paradoxal, însă, stăm mai bine decât cehii, polonezii și germanii la folosirea identității electronice (eID) pentru accesarea de servicii furnizate de mediul privat. Ceea ce înseamnă că, la fel ca în multe alte sectoare, românii sunt cu mult înaintea statului în ce privește adaptarea la viitor. Citește articolul
Departamentul IT este responsabil cu implementarea și buna funcționare a sistemelor electronice. Informațiile despre platformele e-factura și e-transport sunt esențiale pentru a se asigura că infrastructura tehnică este pregătită și că datele sunt transmise corect și în siguranță, conform noilor cerințe legale.
Facultatea de Drept a Universității de Vest din Timișoara, Facultatea de Drept din cadrul Academiei de Studii Economice din București și Camera Consultanților Fiscali, în parteneriat cu Editura Hamangiu, vă invită să participați la ediția a XI-a a CONFERINȚEI NAȚIONALE DE DREPT FISCAL, eveniment care va avea loc joi, 10 octombrie 2024 (orele 9:30-17:00) în Aula Magna a Academiei de Studii Economice din București, Piața Romană, nr. 6. Citește articolul
Departamentul IT este responsabil de implementarea și buna funcționare a sistemelor informatice care generează, transmit și primesc facturi electronice. Ei trebuie să se asigure că tehnologia este robustă și că datele sunt procesate corect și în siguranță.
Deși obligația generalizată de a folosi sistemul e-Factura, în relația B2B, se aplică de la 1 iulie 2024, putem spune că cei vizați se află în continuare într-o perioadă de acomodare cu noua cerință impusă de autorități. În acest context, specialiștii de la EY România sfătuiesc contribuabilii să facă des verificări și reconcilieri. Citește articolul
Articolul subliniază importanța competențelor digitale, a inteligenței artificiale și a securității cibernetice ca abilități esențiale pentru viitor. Departamentul IT este direct interesat de asigurarea și dezvoltarea acestor competențe în cadrul companiei.
Actualizarea continuă a competențelor este esențială pentru a rămâne competitivi în peisajul profesional dinamic de astăzi, însă doar 65% dintre angajați văd aplicabilitatea directă în rolurile lor actuale – este principala concluzie a studiului realizat recent de EY privind necesitatea upskilling-ului și reskilling-ului în rândul forței de muncă. Citește articolul
Descrie cerințele pentru înregistrarea electronică a zilierilor și a datelor lor personale, necesitând atenție la modul în care sunt colectate și stocate aceste informații.
Activitățile zilierilor sunt reglementate prin lege și implică responsabilități semnificative inclusiv în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), în primul rând pentru beneficiari, dar și pentru lucrători. Beneficiarii au obligația de a instrui zilierii înainte de începerea activității, de a le furniza echipamente de muncă adecvate și de a raporta eventualele accidente la Inspecția Muncii, în timp ce zilierii trebuie să respecte măsurile de protecție stabilite. Citește articolul
Articolul menționează utilizarea codurilor QR pentru informații suplimentare despre produse; acest departament ar fi responsabil de implementarea și administrarea sistemelor IT necesare pentru aceste coduri și datele asociate.
Executivul intenționează să restabilească cadrul legal pentru implementarea etichetei nutriționale Nutri-Score în România. Un proiect de hotărâre de Guvern pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Economiei propune ca operatorii economici care comercializează produse alimentare să poată utiliza așa-numita etichetă Nutri-Score, prin care să asigure o informare completă și corectă a consumatorilor cu privire la valorile nutriționale ale alimentelor. Citește articolul