Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și reglementările, iar SAF-T este o obligație legală importantă pe care compania trebuie să o îndeplinească pentru a evita sancțiunile.
Având în spate experiența implementării raportării fișierului SAF-T la marii contribuabili, specialiștii sunt acum în măsură să explice contribuabililor mijlocii la ce dificultăți ar trebui să se aștepte în perioada următoare. Conform calendarului autorităților, contribuabilii mijlocii sunt obligați să transmită fișierul SAF-T, prin declarația 406, începând din ianuarie 2023. Citește articolul
Departamentul Juridic trebuie să se asigure că toate contractele de muncă noi și informările date angajaților respectă noile prevederi din Codul Muncii, pentru a evita problemele legale și amenzile.
Un „capitol” important al legii care a modificat, de curând, Codul muncii îl reprezintă modificările pe conținutul clauzelor ce trebuie să se regăsească în contractele de muncă. În urma discuțiilor pe care le-am avut cu specialiști, am sintetizat, mai jos, principalele aspecte de avut în vedere la fiecare dintre aceste modificări. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de respectarea legilor privind protecția datelor (GDPR) și de obligațiile legale care decurg din amenzile primite de la autorități, pentru a se asigura că firma acționează corect din punct de vedere legal.
Poșta Română a fost amendată cu 2.000 euro de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) deoarece a pierdut o serie de documente ce conțineau date cu caracter personal. Citește articolul
Articolul detaliază obligațiile legale și modificările legislative privind munca suplimentară, ajutând departamentul să se asigure că firma respectă legea și evită sancțiuni sau litigii.
Printre modificările aduse Codului muncii prin Legea 283/2022 în privința elementelor care fac, în primul rând, obiectul informării, iar ulterior ar trebui să se regăsească în cadrul contractului individual de muncă (CIM), avem și precizarea că salariatul va cunoaște, pe lângă durata normală a muncii, dacă va lucra sau nu în schimburi și cum va fi compensată munca suplimentară, precum și condițiile de efectuare a muncii peste program. Însă doar pentru că avem toate aceste precizări în CIM nu înseamnă că nu mai e nevoie de solicitarea angajatorului de fiecare dată, de acordul angajatului ori că trecem cu vederea limitele privind timpul de muncă ori cine poate ori nu poate să presteze muncă suplimentară. Citește articolul
Se asigură că firma respectă legile când trimite angajați în străinătate și că documentele sunt corecte pentru a evita probleme legale, mai ales în cazul unor accidente sau neînțelegeri.
Cât timp se află în programul de lucru, aproape orice eveniment nefericit apărut cu un salariat trebuie investigat și cercetat de angajator ca accident de muncă. Însă ceea ce se petrece în timpul liber nu mai ține de angajator. La fel stă situația și în cazul în care salariatul este delegat în străinătate. Totuși, pentru a preveni situațiile în care un eveniment petrecut într-o ipostază extraprofesională să fie considerat accident de muncă, angajatorul ar trebui să prevadă clar, în descrierea misiunii, care este programul de lucru al salariatului. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă cum se obțin aprobările fiscale în avans și cum modificările propuse le afectează capacitatea de a asigura că firma respectă legile și evită problemele legale pe viitor.
În contextul mutării activității de emitere a soluțiilor fiscale individuale anticipate (SFIA) de la Fisc la Ministerul Finanțelor, sunt în pregătire o serie de modificări procedurale care ar transforma acest mecanism într-unul inutil, sunt de părere specialiștii. Citește articolul
Articolul detaliază legi, ordonanțe de urgență și decizii guvernamentale privind regulile de angajare și excepțiile de la acestea. Departamentul Juridic & Conformitate este direct interesat să înțeleagă cadrul legal și implicațiile acestuia, chiar dacă se referă la sectorul public, pentru a fi la curent cu legislația și normele.
În vară s-a stabilit că ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din instituțiile și autoritățile publice este suspendată până la sfârșitul anului, cu excepția concursurilor pentru care au fost demarate procedurile de organizare înainte de luna iulie. Totuși, prin diverse acte normative, au fost introduse mai multe excepții de la regula ce se aplică din vară. Citește articolul
Articolul prezintă un proiect aprobat prin Ordin de Ministru și finanțat prin PNRR, ceea ce implică respectarea unor legi și reguli specifice pentru implementare și raportare.
Universitatea Româno-Americană continuă demersurile pentru transformarea digitală a universității, astfel încât să asigure studenților cele mai înalte standarde în educație pentru dobândi cunoștințele teoretice și mai ales practice necesare în profesiile digitale ale viitorului. Astfel, a fost semnat cu Ministerul Educației, în calitate de Coordonator de reforme și investiții responsabil pentru componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), contractul de finanţare nr. 14031 / 16.09.2022 pentru implementarea proiectului: ”Transformarea digitală a Universității Româno-Americane în vederea pregătirii studenților pentru profesiile digitale ale viitorului”. Citește articolul