Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile și regulile, atât în România, cât și în țările unde angajații lucrează la distanță. Articolul le oferă informații despre cum să evite problemele legale legate de telemuncă în străinătate și cum să creeze politici interne clare.
În situația în care angajatorul permite salariaților munca de la distanță în străinătate, compania trebuie să cunoască implicațiile care pot decurge din această schimbare, în special în ceea ce privește impozitul pe venit, contribuțiile sociale, riscul de sediu permanent, securitatea în muncă, obligațiile de declarare și raportare în străinătate, precum și posibilele formalități de imigrare. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu legile și regulamentele noi, mai ales cele care stabilesc amenzi sau modifică modul în care se calculează acestea, pentru a se asigura că firma respectă toate normele și evită sancțiunile.
Lista prețurilor materialelor lemnoase în baza cărora sunt stabilite amenzile ce vor fi aplicate pentru contravenţiile silvice constatate în acest an e cuprinsă într-un ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), ce a fost oficializat chiar azi. Potrivit actului normativ, pentru acest an, unele prețuri au crescut, cum e și-n cazul cherestelei de stejar, iar altele au înregistrat scăderi față de valorile stabilite pentru 2021. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de anunțul de angajare pentru poziții de consilier juridic, deoarece ar putea căuta profesioniști cu experiență similară sau ar putea dori să înțeleagă cerințele unui rol juridic la o instituție importantă.
Un concurs pentru ocuparea a patru posturi de consilier juridic la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) este în derulare în această perioadă, cei interesați putând depune candidaturile până pe 4 februarie inclusiv. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate reglementările și regulile, cum ar fi cele legate de certificatele de vaccinare, pentru a se asigura că firma și angajații respectă legea, mai ales în contextul călătoriilor internaționale.
Documentul ce are ca scop înlesnirea circulației între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, a fost introdus în vara lui 2021 în toate țările comunitare. Potrivit unor schimbări apărute acum o lună, în cazul celor vaccinați, certificatul verde digital privind COVID-19 urmează să fie valabil, începând din 1 februarie 2022, timp de doar nouă luni de la vaccinarea cu schema completă. Certificatul digital se emite și în cazul celor trecuți prin boală sau pentru cei ce se testează. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru a se asigura că firma respectă noile reguli și legi legate de testarea, tratamentul și carantina pentru COVID-19, evitând astfel amenzi sau alte probleme legale.
În contextul răspândirii COVID-19, țara noastră a stabilit un traseu de urmat pentru pacienții depistați pozitiv, iar pentru a reduce din presiunea pusă pe spitale, s-au înființat centre speciale de evaluare și tratament pentru cei cu forme ușoare sau medii ale bolii. Acum, în urma apariției unui ordin al Ministerul Sănătății (MS), publicat joi în Monitorul Oficial, s-a stabilit că persoanele depistate pozitiv se pot prezenta în aceste centre de testare și evaluare în cel mult șapte zile de la testare. Citește articolul
Ajută la înțelegerea și respectarea legilor privind protecția datelor personale (GDPR), prevenind amenzi și litigii, și oferă ghidaj legal din partea autorităților europene.
Una dintre obligațiile ce le revin operatorilor de date cu caracter personal și, poate, uneori trecută cu vederea, e corelativă dreptului de acces pe care GDPR îl garanteză persoanelor ale căror date le prelucrează - solicitanții vor să știe dacă le prelucrează datele, ce date, ce fac cu ele și pentru cât timp le (mai) țin, iar pentru asta formulează cereri pe care, uneori, firmele le ignoră. Asta și alte moduri incomplete, să zicem, de oferire a accesului la datele prelucrate le pot aduce firmelor amenzi. De curând însă a fost elaborat la nivel european un ghid extrem de util pentru operatori despre dreptul de acces la datele personale. Citește articolul
Departamentul Juridic & Conformitate trebuie să știe exact ce legi trebuie respectate când o companie folosește date personale (GDPR), pentru a se asigura că totul este în regulă și pentru a evita problemele legale.
Cu ocazia Zilei europene a protecției datelor personale, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a lansat un ghid pentru asociațiile de proprietari în care explică ce date personale au voie să prelucreze și în ce condiții, când au nevoie de consimțământ și când nu, precum și ce alte obligații le revin acestora potrivit GDPR. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile legi și directive europene care afectează modul în care companiile trebuie să opereze, pentru a se asigura că respectă toate regulile și evită problemele legale.
Firmele din România care se folosesc de entități din străinătate fără activitate economică (sau care au o activitate economică redusă) pentru a obține aici facilități vor risca în viitor să se aleagă cu obligații fiscale suplimentare, avertizează specialiștii în contextul inițierii recente a unui proiect de directivă europeană. Citește articolul
Este esențial pentru a înțelege noile legi și reguli care afectează compania, de la modul de interpretare a legilor fiscale la contracte și obligații de angajare, asigurând respectarea lor.
La 1 februarie începe prima sesiune parlamentară ordinară din 2022, iar multe dintre proiectele legislative ce nu au trecut încă de Parlament, fiind „moștenite” din precedentele sesiuni legislative, ar putea să primească votul decisiv în următoarele luni și să devină legi. Printre acestea se numără mai multe proiecte importante pentru mediul de afaceri, în special în domeniul fiscal-financiar. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru a se asigura că firma respectă toate legile privind protecția datelor personale (GDPR) și evită amenzile sau litigiile. Articolul oferă detalii despre obligațiile legale, interacțiunea cu autoritățile și consecințele nerespectării regulilor.
Cu ocazia Zilei Europene a Protecției Datelor, ne aplecăm o secundă asupra unor aspecte importante pentru toate firmele în materia prelucrărilor de date: cele mai multe greșeli în materia GDPR-ului sunt făcute în raport cu angajații și de către angajați (față de clienții, colaboratorii sau ceilalți angajați ai firmei), ei fiind, așa cum de multe ori au fost numiți, veriga slabă în respectarea de către companii a GDPR-ului; în raport cu clienții, firmele tind uneori să fie superficiale cu datele acestora, să nu le răspundă la solicitări ori să le facă dificile alegerile când vine vorba de prelucrarea datelor ș.a.m.d.. Citește articolul