Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Departamentul Juridic trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative și hotărârile guvernamentale privind carantina și izolarea, pentru a se asigura că firma respectă legea și pentru a actualiza procedurile interne în conformitate cu noile reglementări.
De astăzi, cei care sunt contacți direcți ai unei persoane confirmate cu SARS-CoV-2 stau în carantină timp de cinci zile, indiferent dacă sunt vaccinați sau nu, iar la intrarea/întoarcerea în România sunt plasați în carantină, tot pentru cinci zile, doar cei care nu prezintă un certificat digital european pentru vaccinare sau un document similar emis de statele din afara Uniunii Europene (UE), potrivit unei hotărâri a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU) oficializate luni. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil să se asigure că firma respectă toate legile și regulile noi, inclusiv cele legate de protejarea angajaților care raportează nereguli și de crearea unor canale interne de alertare.
Ziua de 17 decembrie 2021 era data până la care România trebuia să transpună în legislația noastră Directiva europenă privind avertizorii de integritate (numiți și "whistleblowers"), ori prin OUG, ori printr-o lege, însă nici la această dată un act normativ cu aceste prevederi nu a fost oficializat. Totuși, în această săptămână, pe circuitul de avizare se află un proiect de lege inițiat de Guvern ce are ca termen de intrare în vigoare finalul lunii martie 2022. Citește articolul
Pentru că articolul explică noile reguli prin care Fiscul monitorizează tranzacțiile imobiliare, inclusiv pe cele scutite de impozit, ajutând departamentul să înțeleagă obligațiile legale și riscurile de conformitate în acest domeniu.
Notarii vor trebui să transmită, prin formularul fiscal 208, și informații ce țin de tranzacțiile cu proprietăți imobiliare din patrimoniul personal care sunt scutite de impozitul pe venit, reiese dintr-o ordonanță oficializată aseară. Prin această informare, care va ajunge la Fisc, se urmărește, în fapt, impozitarea corectă a acestor tranzacții, unde persoanele fizice și cele autorizate nu plătesc așa cum ar trebui impozitul pe veniturile din activități independente. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile, iar informațiile despre cerințele legale pentru șomajul tehnic și documentele necesare sunt esențiale pentru a evita problemele.
Modelele cererilor, a declarației pe propria răspundere și lista persoanelor care vor beneficia de plata indemnizației de șomaj tehnic decontat de stat, reintrodus prin OUG 2/2022, au fost oficializate luni. Pentru acest ajutor pot depune cereri angajatorii care au suspendat contractele de mună ale salariaților lor ca urmare a reducerii sau întreruperii temporare a activității din cauza restricțiilor impuse de Guvern sau pe fondul suspendării activității de către direcția de sănătate publică. Citește articolul
Trebuie să se asigure că firma aplică corect legea privind scutirea de impozit și că respectă toate condițiile legale.
După ce a dat mai multe perioade de scutire de la plata impozitului specific în cursul anilor 2020 și 2021, Guvernul a oficializat aseară, printr-o ordonanță simplă, o perioadă de scutire și pentru anul 2022. Citește articolul
Acest articol este important pentru că informează despre o modificare legislativă (Ordonanța de Urgență) ce afectează obligațiile fiscale ale firmelor inactive, ajutând la asigurarea respectării legii și evitarea problemelor legale.
Firmele și persoanele fizice care intră temporar în inactivitate vor scăpa din oficiu de obligația de a depune declarații fiscale, conform unei ordonanțe aplicabile de joi. Până acum, contribuabilii inactivi cereau la Fisc și trebuia să li se aprobe alte termene sau alte condiții pentru depunerea declarațiilor fiscale, altfel obligația de depunere rămânea valabilă în continuare. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile legi și reglementări privind raportarea tranzacțiilor online pentru a se asigura că firma respectă toate obligațiile legale și evită amenzi.
Cei care au marketplace-uri vor fi obligați să raporteze periodic la Fisc tranzacțiile pe care le fac comercianții prin acestea, conform unei noi ordonanțe. În acest fel, autoritățile vor să identifice cu ușurință acei comercianți care nu-și declară (sau își declară parțial) veniturile ori care nu se înregistrează în scopuri fiscale. Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate procesele și acțiunile legale ale companiei și trebuie să știe cum să depună corect documente la cea mai înaltă instanță din țară.
Începând de azi, documentele în format electronic se depun la Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) prin intermediul unui formular special, anunță instituția, care prezintă totodată conținutul formularului și noile adrese de corespondență. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli de carantină și excepțiile lor, pentru a asigura că toate activitățile companiei respectă legea și pentru a actualiza politicile interne conform deciziilor oficiale.
Începând de azi, sistemul folosit până acum, și anume o listă ce aloca țărilor, în funcție de numărul infectărilor cu COVID-19 din fiecare dintre ele, o culoare (roșu, galben sau verde) și o serie de reguli de respectat de către cei ce se-ntorceau de acolo, inclusiv durata carantinei sau alte condiții, a dispărut, fiind înlocuit de noi reguli, mai ușor de urmărit. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile legi și directive europene privind detașarea șoferilor, pentru a asigura că firma respectă toate obligațiile legale și pentru a evita sancțiunile.
În urmă cu aproape doi ani, la nivelul Uniunii Europene (UE) era adoptat un pachet legislativ ce cuprinde numeroase modificări în materia transporturilor rutiere transfrontaliere, iar cele mai multe dintre obligațiile impuse intră în vigoare în luna februarie și îi vizează direct pe transportatori. Concret, unul dintre aspectele vizate ține de domeniul detașărilor, firmelor impunându-li-se depunerea, pentru fiecare șofer, unde e cazul, a unor declarații de detașare. De obligații vor scăpa însă firmele în cazul șoferilor care fac, de exemplu, doar operațiuni bilaterale, dar nu și în cazul operațiunilor de cabotaj, care vor fi calificate întotdeauna ca detașări. Citește articolul