Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament este interesat să înțeleagă obligațiile legale (fiscale) legate de veniturile din NFT-uri, pentru a asigura conformitatea cu reglementările în vigoare, fie pentru companie, fie pentru a oferi îndrumare angajaților sau partenerilor.
Cei care realizează venituri din tranzacționarea jetoanelor nefungibile (non-fungible token - NFT) au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul
Este important pentru că stabilește o nouă procedură legală pentru scutirea de la plata contribuției de sănătate, iar departamentul juridic trebuie să știe mereu care sunt legile și cum se aplică ele, pentru a asigura respectarea regulilor.
Persoanele care sunt asigurate la sănătate în alte state ale Uniunii Europene (UE) și care obțin, în România, venituri pentru care datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) sunt scutite de la plata CASS și pot solicita, mai nou, această scutire direct online, prin depunerea în format electronic a formularului 603 și a documentelor justificative aferente, potrivit unui ordin comun al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) publicat luni în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Această măsură de digitalizare vine în condițiile în care, până la oficializarea ordinului amintit, aceste persoane trebuiau să depună documentele amintite în format tipărit. Citește articolul
Departamentul juridic trebuie să știe exact ce spune noua lege despre tichetele cadou, să se asigure că firma respectă regulile și să evite amenzi. Este esențial pentru conformitate legală.
Regimul fiscal aplicabil biletelor de valoare sub forma tichetelor cadou acordate de angajatori a fost modificat, în sensul în care aceștia nu mai pot acorda, din 18 decembrie 2021, astfel de tichete altor persoane în afară de angajații proprii, potrivit unui OUG publicat sâmbătă în Monitorul Oficial. Cei care nu vor respecta noile prevederi riscă, începând cu data de 28 decembrie 2021, o amendă de zeci de mii de lei. Modificarea vine în contextul unui tratament fiscal neclar, ce se aplica până acum atunci când firmele dădeau tichete cadou salariaților partenerilor de afaceri, motiv pentru care în urma controalelor fiscale se ajungea des la reîncadrarea veniturilor și impunerea de sume suplimentare de plată. Citește articolul
Ajută la asigurarea că firma respectă toate legile și reglementările fiscale și de mediu, prevenind astfel riscurile și sancțiunile legale.
Declarațiile fiscale care de obicei se depun lunar până în data de 25 se transmit în decembrie 2021 mai devreme, așa cum reiese din calendarul Fiscului. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care legile fiscale se aplică persoanelor care fac reclamă pe internet. Compania trebuie să știe aceste reguli pentru a se asigura că partenerii săi respectă legea și pentru a evita probleme legale.
Cei care realizează venituri din postări pe Facebook, Instagram sau pe alte asemenea rețele de socializare au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă noile legi și modificări legislative referitoare la acordarea voucherelor de vacanță, pentru a se asigura că firma respectă toate normele în vigoare.
Voucherele de vacanță ce pot fi acordate salariaților din privat vor fi emise doar pe card, începând cu 2022, potrivit unei ordonanțe oficializate recent. Ele pot fi acordate în aceeași limită ca și până acum, respectiv de șase salarii minime brute. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice act normativ nou, chiar dacă vizează inițial sectorul public, pentru a înțelege peisajul legislativ general și posibilele implicații sau tendințe legislative care ar putea afecta compania pe viitor.
Pe final de an, o serie de modificări fiscale au fost stabilite de autorități, printr-o ordonanță oficializată în weekend. O parte dintre modificări îi vizează pe bugetari, mai exact, salariile acestora, indemnizația de hrană, munca suplimentară, dar și pensiile speciale pentru aleșii locali. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă noile legi și reguli (ordonanța de urgență) care modifică sistemul de pensii și introduc noi obligații fiscale, pentru a asigura că firma este la curent cu toate reglementările și pentru a evalua conformitatea.
Autoritățile de la noi au stabilit o serie de modificări fiscale aplicabile, de principiu, de anul viitor, unul dintre domeniile vizate fiind cel al pensiilor. Astfel, printr-o ordonanță de urgență publicată în acest weekend în Monitorul Oficial, se propune introducerea obligativității contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS) în cazul pensiilor mai mari de 4.000 de lei. În plus, cei ce obțin pensii din străinătate peste această valoare vor depune, începând din 2023, declarația unică. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile legi și ordonanțe guvernamentale, cum este și Ordonanța de Urgență menționată în articol, pentru a se asigura că firma înțelege și respectă toate regulile.
Pensionarii din sistemul public de pensii, care au un venit mai mic sau egal cu 1.600 de lei, vor primi în luna ianuarie a anului 2022 un ajutor financiar din partea statului, menit să sprijine categoriile de persoane vulnerabile în această perioadă, potrivit unei ordonanțe oficializate recent. Drept urmare, cei cu pensii mici vor beneficia de un ajutor financiar, astfel încât, cei mai mulți dintre ei să aibă venituri de cel puțin 2.200 de lei. Citește articolul
Trebuie să se asigure că firma respectă noile legi legate de facturarea electronică și să prevină orice probleme legale.
Sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, va deveni obligatoriu în relația firmelor cu partenerii de afaceri (business to business – B2B) începând cu 1 iulie 2022, pentru produsele cu risc fiscal ridicat comercializate între firme, potrivit unui OUG publicat sâmbătă în Monitorul Oficial. Între aprilie și iunie 2022, acest sistem va putea fi folosit opțional pentru respectivele produse cu risc fiscal mare. În paralel, din aprilie 2022, facturarea voucherelor de vacanță se va face obligatoriu prin e-Factura. Citește articolul