Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Prezintă sistemul e-Transport, care vizează direct raportarea transporturilor de anumite bunuri, fiind esențial pentru departamentul de logistică să înțeleagă și să aplice aceste noi reguli pentru a asigura conformitatea transporturilor.
Două dintre cele trei mari proiecte de digitalizare pe care Fiscul le implementează în 2022 vizează inclusiv PFA-urile. Este vorba despre sistemele e-Factura și e-Transport, care vor trebui folosite, în anumite condiții, de la 1 iulie 2022, și de către persoanele fizice autorizate. Citește articolul
Articolul oferă detalii esențiale despre transporturile care trebuie raportate, cine este responsabil și cine nu (ex: firmele de curierat), fiind vital pentru planificarea, execuția și monitorizarea eficientă a livrărilor și primirilor de mărfuri.
Deși urmează să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022, sistemul e-Transport încă este nefuncțional, iar în rândul contribuabililor există tot felul de nelămuriri. Printre acestea se numără dilema bunurilor riscante transportate de firmele de curierat -- dacă sunt vizate sau nu de raportare --, dar și ideea că e-Transport ar afecta în principal transportatorii rutieri. Citește articolul
Departamentul de Logistică trebuie să știe că informațiile despre coletele livrate cu plata la livrare (ramburs) vor ajunge la Fisc, prin intermediul serviciilor poștale, ceea ce poate influența modul în care sunt gestionate livrările și datele asociate.
Mai multe prevederi care au apărut în dezbatere încă de prin 2019 au văzut „lumina” luna aceasta - vorbim de două acte normative, o ordonanță și o hotărâre de Guvern, care au apărut în Monitorul Oficial și care se vor aplica de sâmbăta asta, iar cei vizați sunt comercianții din aproape toate mediile de vânzare. Iar, dacă tot suntem la final de lună, ne uităm și la alte două acte normative apărute luna asta ce vizează plățile cu cardul și pe cele ramburs. Citește articolul
Noile reguli privind înlocuirea sau returnarea produselor avariate sau a celor cumpărate prin practici incorecte pot afecta modul în care sunt gestionate stocurile și retururile.
Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul
Acest departament se bazează pe șoferi pentru a livra mărfurile. Înțelegerea cerințelor șoferilor îi ajută să gestioneze mai bine flota de transport, să asigure continuitatea operațiunilor și să evite întârzierile cauzate de lipsa personalului.
Europa se confruntă cu o criză uriașă de șoferi, iar România nu face excepție. Firmele de la noi caută să angajeze aproape 70.000 de conducători auto, dar pentru că nu îi găsesc, unele stau cu camioanele parcate. Citește articolul
Relevă decizia de a reporni producția de zahăr, influențând lanțul de aprovizionare pentru materii prime și distribuția produsului finit.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este direct impactat de noul sistem e-Transport, deoarece trebuie să organizeze și să planifice transporturile de bunuri, să asigure colectarea datelor necesare și raportarea corectă în sistem, mai ales pentru tipurile de produse menționate.
Sistemul e-Transport urmează să devină operațional opțional în curând, motiv pentru care Ministerul Finanțelor a publicat azi specificațiile tehnice de care vor avea nevoie firmele ce vor raporta transporturile de bunuri riscante. Citește articolul
Informațiile despre finanțarea stocurilor de materii prime și mărfuri pot ajuta la planificarea și gestionarea lanțului de aprovizionare.
Firmele și PFA-urile din domeniul agroalimentar a căror activitate a fost afectată de criza coronavirusului pot solicita microgranturi, începând de mâine, sau granturi pentru capital de lucru, începând de azi. Cele două proceduri necesare au fost publicate recent în Monitorul Oficial, astfel că s-a completat cadrul legal. Citește articolul
Analizează modul în care deducerea costurilor de transport și logistică influențează operațiunile și eficiența livrărilor de gaze.
Regulile fiscale din așa-numita Lege offshore se modifică, de sâmbătă, pentru a stimula companiile petroliere să exploateze gazele naturale din Marea Neagră și să reducă, astfel, dependența României de importul de gaze naturale. Legea dată în acest sens a fost oficializată aseară. Citește articolul
Departamentul este direct afectat de starea drumurilor și de regulile de circulație, deoarece se ocupă cu transportul de mărfuri. Noile sisteme de monitorizare și îmbunătățirile infrastructurii pot influența rutele, timpii de livrare și siguranța transporturilor.
Ținând cont de faptul că România este, în continuare, pe primul loc la nivel european în ceea ce privește numărul persoanelor decedate în accidente rutiere, autoritățile de la noi au stabilit, prin Strategia Națională privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030, oficializată deja, introducerea unor măsuri ce au ca scop reducerea numărului de accidente rutiere mortale. Printre altele, a fost stabilită apariția, în următorii ani, a unui sistem automat de detecţie şi constatare a abaterilor rutiere, bazat pe aproximativ 300 de radare și 500 de camere video. Astfel, cu ajutorul acestui sistem, șoferii care vor încălca legislația rutieră vor fi sancționați automat, fără să mai fie opriți în trafic de polițiști. Citește articolul