Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Noile reglementări privind semnătura electronică influențează riscurile legale și operaționale ale companiei, iar acest departament trebuie să se asigure că procesele interne respectă noile cerințe pentru a minimiza aceste riscuri.
La acest moment, se află în dezbatere în Parlament o propunere legislativă privind semnătura electronică. Principalele modificări aduse de proiectul de lege vizează: acordarea de efecte juridice tuturor tipurilor de semnătură electronică; acordarea de efecte similare semnăturii olografe (cea de mână) cel puțin pentru semnătura calificată; multiplicarea mijloacelor de identificare a unei persoane; definirea nivelurilor de autentificare în ceea ce privește accesarea serviciilor online furnizate de autorități publice; introducerea unui sigiliu (diferit de semnătura electronică) pentru identificarea persoanelor juridice. Citește articolul
Articolul discută despre stabilitatea legilor și puterea guvernului de a emite ordonanțe de urgență. O înțelegere clară a acestor limite ajută departamentul să evalueze riscurile legate de schimbările legislative neașteptate și să planifice măsuri de control intern pentru a se adapta la un mediu legal mai previzibil.
Având în față cele două inițiative legislative depuse de partidele de opoziție și de cel de la guvernare pentru revizuirea Constituției, în urma referendumului din mai, Curtea Constituțională a României (CCR) a spus că nu putem interzice de tot amnistia și grațierea pentru faptele de corupție. Aceasta a fost una dintre chestiunile pentru care mulți români au votat favorabil în mai, dar nu este singura. CCR a validat celelalte modificări cerute însă, iar suma celor câștigate, față de suma celor pierdute, dacă ne permitem o astfel de formulare, este semnificativă. De fapt, decizia CCR nu este atât de "neagră" precum s-a insinuat și nu se poate spune că invalidează cu totul voința populară a votanților la referendum. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile companiei. Articolul evidențiază riscurile financiare semnificative (amenzi mari) și cele de reputație legate de nerespectarea GDPR, oferind ghidare pentru un control intern eficient.
După o perioadă de mai bine de un an de la intrarea în vigoare, pe 25 mai 2018, a Regulamentului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date (GDPR), asistăm la o nouă perioadă de efervescență declanșată de primele amenzi aplicate pentru nerespectarea prevederilor GDPR de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul
Inflația este un risc economic major care poate afecta stabilitatea financiară și operațiunile companiei, iar acest departament trebuie să identifice, să evalueze și să gestioneze aceste riscuri.
Jumătatea anului ne prinde din nou campionii scumpirilor în Uniunea Europeană. Citește articolul
Departamentul este interesat de orice modalitate prin care compania poate reduce riscurile. Chiar dacă articolul se referă la călătorii personale, principiul asigurării împotriva evenimentelor neprevăzute este relevant pentru gestionarea riscurilor financiare și operaționale legate de călătorii.
Atunci când se optează pentru acest lucru, asigurările de călătorie pot acoperi, pe lângă riscurile legate de accidente, îmbolnăviri, pierderea unui zbor, a actelor sau a bagajului, și situațiile neplăcute în care, din motive independente de ei, românii sunt nevoiți să-și anuleze călătoriile programate. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile pe care le pot aduce aplicațiile, precum FaceApp, pentru securitatea datelor companiei sau ale angajaților și propune măsuri pentru a preveni posibilele probleme.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil să identifice și să gestioneze riscurile la care este expusă organizația, iar nerespectarea legilor împotriva spălării banilor reprezintă un risc major pentru reputația și funcționarea organizației.
O reglementare privind spălarea de bani și finanțarea terorismului a apărut azi în Monitorul Oficial și obligă asociațiile și fundațiile să transmită autorităților beneficiarii reali ai acestora, persoanele fizice care primesc majoritatea bunurilor sau grupurile de persoane care beneficiază de activitatea acestora. Sunt aduse astfel, începând de duminică, de când intră legea în vigoare, mai multe modificări la ordonanța privind asociațiile și fundațiile. Citește articolul
Este util pentru evaluarea riscurilor asociate cu contractele de concesiune pe termen lung, mai ales în contextul bunurilor strategice și al incertitudinilor legislative.
Codul administrativ, care a intrat recent în vigoare, adună în același loc mai multe foste reglementări referitoare la relațiile din cadrul și cu administrația publică. De la organizarea și funcționarea guvernului, a organelor deliberative și executive locale, la chestiuni precum concesiunea bunurilor proprietate publică, întinderea Codului este foarte largă. În privința ultimului domeniu - cel al concesiunii bunurilor proprietate publică - a apărut o schimbare relevantă: de acum, concesiunile pot dura mai mult decât limita maximă posibilă înainte de intrarea în vigoare a Codului administrativ. Citește articolul
Modificările legislative și termenele strânse pentru implementarea noilor echipamente generează riscuri de neconformitate și operaționale. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri pentru a asigura buna funcționare a companiei.
O lege care impune companiilor să-și doteze automatele comerciale cu case de marcat cu jurnal electronic a apărut recent în Monitorul Oficial și va intra în vigoare sâmbătă. Concret, până la finele anului 2019, firmele vor trebui să-și doteze automatele de produse și servicii cu niște modele speciale de case de marcat, care momentan nu există pe piață. Iată tot ce știm până acum despre subiect. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile operaționale ale companiei. Faptul că șoferii cheie ai firmei ar putea rămâne fără permis, chiar și temporar, reprezintă un risc de întrerupere a activității, iar cunoașterea acestor reguli ajută la gestionarea unor astfel de situații.
Intervalul în care un șofer ce tocmai și-a recuperat permisul auto riscă, în cazul în care încalcă din nou legislația rutieră, să i se majoreze cu 30 de zile noua suspendare a dreptului de a conduce mașini a fost redus cu câteva luni. Măsura se regăsește într-un act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial și se aplică de azi. Citește articolul