Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat să înțeleagă riscurile asociate cu accidentele de traseu și cum pot fi implementate măsuri de control pentru a reduce aceste riscuri la nivelul companiei și a proteja angajații.
În ultimii cinci ani, numărul accidentelor de traseu pe care le-au avut salariații români a fost în creștere, reiese din informațiile furnizate de Inspecția Muncii, entitate care a publicat recent statistica aferentă anului 2018. Din moment ce accidentul de traseu este considerat accident de muncă, angajatorii pot fi trași la răspundere. Astfel, explicăm astăzi, cu ajutorul celor de la Eurofin Consult, ce pot face firmele pentru a fi evitate, pe cât posibil, aceste evenimente nefericite. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de informații despre cum poate folosi datele pentru a identifica și gestiona riscurile financiare, cum ar fi fraudele, spălarea de bani sau finanțarea terorismului, respectând cadrul legal al GDPR.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) stabilește care sunt condițiile în care o firmă ar putea prelucra date personale. În concret, Regulamentul enumeră o serie de temeiuri pe care o firmă le-ar putea folosi pentru a justifica prelucrarea de date personale. Unul din acele temeiuri se referă la interesul legitim al firmei și poate avea o importanță foarte ridicată în practică, întrucât permite luarea în considerare a situației specifice a unei companii. O astfel de posibilitate este necesară în domeniul bancar, financiar și al serviciilor de plăți, din cauza naturii și elementelor acestui sector. Citește articolul
Informațiile despre stagnarea economică și impactul Brexitului asupra disponibilității forței de muncă semnalează riscuri potențiale pentru afaceri, pe care acest departament trebuie să le identifice și să le gestioneze.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Comportamentul toxic al managementului, descris în articol, poate duce la riscuri semnificative pentru stabilitatea internă a companiei, moralul angajaților și, implicit, la riscuri operaționale și reputaționale. Acest departament este interesat de identificarea și atenuarea unor astfel de riscuri.
Adesea ne uităm în sus la antreprenori sau manageri de top. Îi credităm cu perseverența și curajul pe care noi, cei care lucrăm ca “negrul pe plantație”, nu le-am avut niciodată. Ceea ce nu vedem, de cele mai multe ori, este modul în care își tratează angajații. Și pentru că avem acest “unghi mort”, evaluăm greșit, construim imagini ale omului de succes, imagini care nu prea se potrivesc cu realitatea. Citește articolul
Noile reglementări privind semnătura electronică influențează riscurile legale și operaționale ale companiei, iar acest departament trebuie să se asigure că procesele interne respectă noile cerințe pentru a minimiza aceste riscuri.
La acest moment, se află în dezbatere în Parlament o propunere legislativă privind semnătura electronică. Principalele modificări aduse de proiectul de lege vizează: acordarea de efecte juridice tuturor tipurilor de semnătură electronică; acordarea de efecte similare semnăturii olografe (cea de mână) cel puțin pentru semnătura calificată; multiplicarea mijloacelor de identificare a unei persoane; definirea nivelurilor de autentificare în ceea ce privește accesarea serviciilor online furnizate de autorități publice; introducerea unui sigiliu (diferit de semnătura electronică) pentru identificarea persoanelor juridice. Citește articolul
Articolul discută despre stabilitatea legilor și puterea guvernului de a emite ordonanțe de urgență. O înțelegere clară a acestor limite ajută departamentul să evalueze riscurile legate de schimbările legislative neașteptate și să planifice măsuri de control intern pentru a se adapta la un mediu legal mai previzibil.
Având în față cele două inițiative legislative depuse de partidele de opoziție și de cel de la guvernare pentru revizuirea Constituției, în urma referendumului din mai, Curtea Constituțională a României (CCR) a spus că nu putem interzice de tot amnistia și grațierea pentru faptele de corupție. Aceasta a fost una dintre chestiunile pentru care mulți români au votat favorabil în mai, dar nu este singura. CCR a validat celelalte modificări cerute însă, iar suma celor câștigate, față de suma celor pierdute, dacă ne permitem o astfel de formulare, este semnificativă. De fapt, decizia CCR nu este atât de "neagră" precum s-a insinuat și nu se poate spune că invalidează cu totul voința populară a votanților la referendum. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile companiei. Articolul evidențiază riscurile financiare semnificative (amenzi mari) și cele de reputație legate de nerespectarea GDPR, oferind ghidare pentru un control intern eficient.
După o perioadă de mai bine de un an de la intrarea în vigoare, pe 25 mai 2018, a Regulamentului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date (GDPR), asistăm la o nouă perioadă de efervescență declanșată de primele amenzi aplicate pentru nerespectarea prevederilor GDPR de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul
Inflația este un risc economic major care poate afecta stabilitatea financiară și operațiunile companiei, iar acest departament trebuie să identifice, să evalueze și să gestioneze aceste riscuri.
Jumătatea anului ne prinde din nou campionii scumpirilor în Uniunea Europeană. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile pentru companie. Nerespectarea noilor reguli privind casele de marcat poate duce la amenzi și probleme cu autoritățile, reprezentând un risc pe care acest departament trebuie să-l gestioneze, asigurându-se că firma este în conformitate.
Dacă au automate pentru vânzarea produselor sau serviciilor, firmele vor fi obligate să le doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, însă vor fi scutite de emiterea bonurilor fiscale sau a facturilor, conform unui act normativ care a fost oficializat recent și care se va aplica de mâine. Totuși, va exista și o excepție: automatele la care se vând produse energetice. Citește articolul
Departamentul este interesat de orice modalitate prin care compania poate reduce riscurile. Chiar dacă articolul se referă la călătorii personale, principiul asigurării împotriva evenimentelor neprevăzute este relevant pentru gestionarea riscurilor financiare și operaționale legate de călătorii.
Atunci când se optează pentru acest lucru, asigurările de călătorie pot acoperi, pe lângă riscurile legate de accidente, îmbolnăviri, pierderea unui zbor, a actelor sau a bagajului, și situațiile neplăcute în care, din motive independente de ei, românii sunt nevoiți să-și anuleze călătoriile programate. Citește articolul