avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1131 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

UPDATE Contractele de închiriere pot fi înregistrate din nou la Fisc, inclusiv online

Este important să știe despre riscurile și conformitatea legală și fiscală legate de contractele de închiriere, inclusiv cum înregistrarea lor poate reduce riscurile juridice.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Februarie 2019 | 14 | 49411 | Timp de citire: 1 min.

Fiscul a trimis în sfârșit la Monitorul Oficial noua procedură de înregistrare a contractelor de închiriere la organele fiscale. Publicată marți în Monitor, noua procedură permite inclusiv înregistrarea online a contractelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O microîntreprindere care a intrat în lichidare în 2018 va plăti impozit pe profit în 2019. Ce declarații trebuie depuse

Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile legate de procesul de lichidare, cum ar fi posibilele opoziții ale creditorilor (inclusiv ale Fiscului) și importanța respectării termenelor legale și a obligațiilor fiscale, pentru a evita problemele și a asigura o închidere ordonată a firmei.

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
13 Februarie 2019 | 1 | 9775 | Timp de citire: 4 min.

În antreprenoriat, microîntreprinderea poate fi cea mai avantajoasă formă ce poate reuni unul sau mai multi asociați în vederea derulării unui business de succes. Dacă după o perioadă, lucrurile nu decurg așa cum au fost previzionate sau pe fondul unor alte oportunitați de business, asociații pot alege să închidă firma. Radierea societății după lichidare și dizolvarea simultană este o procedură relativ facilă, care se face la Registrul Comerțului, însă implicațiile fiscale și obligațiile declarative la Agentia Națională de Administrare Fiscală se pot complica, în funcție de cum se desfășoară procedura (într-un singur an calendaristic sau în doi). Spre exemplu, microîntreprinderile pentru care lichidarea a fost începută anul trecut și nu a fost finalizată încă, sunt obligate să bifeze câteva declarații suplimentare în 2019, fiind obligate să treacă la impozitarea pe profit. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Ministrul Energiei: Vrem să acumulăm energie electrică în depozitele de gaze, o idee în premieră în lume

Orice proiect nou și complex, mai ales unul care nu a mai fost testat (stocarea energiei în depozite de gaze), implică riscuri tehnice și financiare care trebuie evaluate și gestionate. De asemenea, schimbările în bugetul de stat pot aduce incertitudine economică sau noi riscuri financiare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
13 Februarie 2019 | 592 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Atenție!

Firmele, vizate de un nou tip de înșelăciune legat de GDPR, prin care pot pierde sute de euro. Cum te protejezi

Contribuie la identificarea, evaluarea și managementul riscurilor de fraudă externă, ajutând compania să implementeze controale interne pentru a preveni pierderile financiare și reputaționale.

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
12 Februarie 2019 | 5 | 7072 | Timp de citire: 2 min.

Firmele românești sunt vizate de o încercare de înșelăciune, care se folosește, printre altele, și de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Potrivit unei avertizări a Camerei de Comerț și Industrie Suceava, în acest moment există o entitate germană care solicită companiilor românești să confirme anumite date comerciale care le vizează, pentru a fi în acord cu GDPR. Entitatea germană pretinde că datele respective vor apărea într-un registru european, care nu există în mod real, iar firmele care răspund la solicitarea falsă sunt ulterior obligate (inclusiv prin diferite șicanări) să plătească de la câteva sute până la câteva mii de euro pentru acest serviciu.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ONRC dă mai mult timp PFA-urilor și II-urilor ca să-și schimbe obiectul de activitate, dacă au prea multe coduri CAEN

Ajută la identificarea riscurilor legate de nerespectarea legii de către partenerii de afaceri (PFA, II) și la prevenirea potențialelor blocaje operaționale sau pierderi cauzate de nereguli.

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Februarie 2019 | 7 | 34356 | Timp de citire: 2 min.

Peste 33.000 de persoane fizice autorizate (PFA) și întreprinderi individuale (II) riscă să fie radiate în primăvară, dacă nu-și modifică obiectul de activitate până pe 18 martie 2019, conform Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC). Termenul stabilit de legislație a expirat deja, însă autoritățile au decis să mai acorde o șansă PFA-urilor și II-urilor care nu s-au mișcat destul de repede. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce avantaj fiscal vor avea cei care aplică mecanismele de diminuare a risipei alimentare

Acest departament este responsabil să se asigure că firma respectă toate legile pentru a evita amenzi sau alte probleme, și să gestioneze riscul de a nu profita de beneficiile fiscale disponibile.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
12 Februarie 2019 | 1787 | Timp de citire: 2 min.

Ca să fie încurajați să aplice mecanismele Legii privind diminuarea risipei alimentare, firmele din sectorul agroalimentar pot beneficia de un avantaj fiscal destul de important, cu condiția să respecte cerințele din această lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitarea vânzărilor de case: Cum se face regularizarea la reîncadrarea de către Fisc a veniturilor persoanelor fizice

Acest departament are rolul de a identifica posibilele amenințări financiare sau legale pentru companie. Informațiile despre modul în care fiscul poate schimba clasificarea unor tranzacții și impune plăți suplimentare îi ajută să prevină și să gestioneze riscurile financiare.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
12 Februarie 2019 | 3385 | Timp de citire: 2 min.

Dacă în urma unei inspecții fiscale se constată că un contribuabil persoană fizică ar fi trebuit impozitat pentru desfășurarea unor activități independente la vânzarea de imobile, iar nu să plătească impozitul pe venitul din aceste transferuri la notar (reîncadrarea tranzacțiilor), el va trebui să plătească sume de bani suplimentare Fiscului, stabilite prin decizia de impunere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Salariu diferențiat construcții: Statul și salariații ies în câștig, dacă firmele nu pot aplica taxele reduse

Identifică riscurile financiare și operaționale. Aplicarea incorectă a acestor reguli fiscale poate duce la amenzi sau probleme, departamentul trebuie să se asigure că totul este gestionat corect pentru a evita astfel de riscuri.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Februarie 2019 | 2 | 7362 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul a introdus, timp de zece ani, taxe salariale reduse pentru angajații din domeniul construcțiilor și a stabilit, tot pentru ei, un salariu minim diferențiat mai mare decât salariul minim pe țară. Totuși, firmele sunt obligate să dea acel salariu diferențiat indiferent dacă se încadrează la taxele salariale reduse sau nu. În aceste condiții, putem spune că numai statul și salariații ies în câștig atunci când firmele nu pot aplica taxele reduse. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Isărescu, audiat în Parlament: ”ROBOR-ul a crescut de patru ori, inflația de 60 de ori”

Informațiile despre dobânzi și cursul valutar sunt esențiale pentru a înțelege și a gestiona riscurile financiare ale companiei, cum ar fi riscul de schimb valutar sau riscul de dobândă.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
12 Februarie 2019 | 971 | Timp de citire: 1 min.

Dacă vreți dobânzi mai mici, reduceți deficitul bugetar la 1%, coborâti inflația și reduceți decalajul între importuri și exporturi. Asta le-a spus, marți, guvernatorul BNR Mugur Isărescu parlamentarilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Insolvența persoanelor fizice

Faliment personal 2019: Ce presupune insolvența pe baza planului de rambursare

Înțelegerea procedurilor de insolvență a persoanelor fizice ajută la evaluarea riscurilor financiare asociate cu relațiile comerciale cu clienți individuali sau chiar cu stabilitatea financiară a unor angajați cheie, prevenind astfel potențiale probleme pentru companie.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Februarie 2019 | 6459 | Timp de citire: 4 min.

După mai multe amânări, în 2018 a intrat în vigoare Legea falimentului personal, act normativ ce a introdus, ca o noutate pentru țara noastră, insolvența persoanelor fizice. Mai exact, documentul are ca scop instituirea unei proceduri pentru redresarea situației financiare a persoanelor fizice cu datorii și stabilește trei acțiuni ce pot fi folosite de către persoanele aflate în insovență pentru a-și remedia situația. Citește articolul