Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Monitorizează și se asigură că procesele financiare, inclusiv împărțirea profitului, se fac în mod transparent și corect, reducând riscurile de erori sau nereguli pentru firmă.
Situațiile financiare interimare la 30 septembrie 2018 pot fi întocmite de-acum de către firmele care vor să împartă dividende aferente perioadei ianuarie - septembrie 2018, conform legislației în vigoare. Acestea se fac numai în baza unei inventarieri a patrimoniului firmei. Citește articolul
Articolul prezintă riscurile de amenzi și consecințe pentru nerespectarea regulilor, ajutând la identificarea și prevenirea situațiilor care pot aduce pagube sau penalități.
Dacă locuiești la bloc, beneficiezi de vineri de un cadru legal mai clar în baza căruia să îți cunoști drepturile și obligațiile. Cel puțin în anumite privințe. Pe de altă parte, noua lege a asociațiilor de proprietari transformă regimul juridic al spațiilor comune în ceva și mai complex. De exemplu, anumite modificări s-ar putea să te surprindă, având în vedere faptul că s-a urmărit, printre altele, crearea unui grad de transparență ridicat. Astfel, îți prezentăm mai jos o parte importantă din modificări, pentru a putea să te familiarizezi cu acestea. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă regulile și evită problemele. Cunoașterea termenelor fiscale îi ajută să prevină amenzi sau întârzieri care ar putea afecta stabilitatea financiară a companiei.
Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii octombrie 2018, așa cum sunt ele trecute în calendarul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De reținut că luna asta trebuie făcute plățile pentru impozit pe profit și impozit micro aferente trimestrului al treilea pe 2018, plus că trebuie depuse, acolo unde se fac, bilanțurile interimare. Citește articolul
Ajută la identificarea și prevenirea riscurilor financiare și legale care pot apărea din nerespectarea termenelor sau regulilor de plată a impozitelor, asigurând controale interne eficiente.
Cei care nu au plătit până acum impozitul pe mașini, pe locuințe, sedii de firme și terenuri mai au doar azi la dispoziție ca să plătească. Obligația de plată există chiar și în cazul celor care au vândut în decursul acestui an bunurile pentru care se datorează impozitul, potrivit legislației fiscale. Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului trebuie să identifice și să prevină riscurile care pot apărea din gestionarea necorespunzătoare a datelor sensibile sau din redactarea greșită a contractelor, pentru a proteja compania de posibile amenzi sau prejudicii de imagine.
Prin natura lor, contractele „intuitu personae” (contracte care se bazează, în primul rând, pe caracteristicile unei persoane) pot include mai multe date cu caracter personal decât în mod tipic (de exemplu, date referitoare la calificările profesionale, caracteristicile personale, experiența, situația de fapt a persoanei). Cu toate acestea, principiul minimizării datelor reprezintă o importantă limitare în acest context. Citește articolul
Discută despre cum „gardurile” (sau regulile clare) ajută la prevenirea comportamentelor incorecte și asigură ordine, principii esențiale pentru a gestiona riscurile și a menține controlul în orice sistem sau organizație.
Ideea a fost pornită inițial ca teorie de criminologie, care afirmă că rezolvarea problemelor minore dintr-o zonă creează o atmosferă de ordine care previne problemele grave. Citește articolul
Acest departament analizează toate riscurile pentru firmă. Conducerea cu permis expirat reprezintă un risc legal, financiar și de reputație, mai ales dacă angajații folosesc mașina de serviciu.
Pentru a putea conduce o mașină pe drumurile publice din România, șoferii trebuie să îndeplinească o serie de condiții, cea mai importantă dintre acestea fiind deținerea unui permis de conducere pentru categoria din care face parte autovehiculul pe care îl conduc. O altă condiție, aproape la fel de importantă ca prima, este ca permisul auto să fie valabil, șoferii prinși conducând mașina cu permisul expirat riscând amenzi consistente. Citește articolul
Managementul Riscului și Controlului Intern este interesat de calitatea deciziilor, mai ales că articolul subliniază cum oboseala poate duce la decizii greșite. Acest lucru poate genera erori operaționale sau judecăți slabe, crescând riscurile pentru companie. Înțelegerea acestui fenomen ajută la implementarea de măsuri pentru reducerea riscurilor.
Deși pare infinit mai simplă, viața modernă e de fapt o povară infinit mai mare asupra psihicului uman. În alte epoci, numai privilegiații soartei aveau opțiuni. Astăzi, cu toți suntem privilegiați din acest punct de vedere. Și asta datorită numărului mare de alegeri pe care suntem obligați să le facem la fiecare pas. Însă pe cât e de adevărat că existența opțiunilor este un semn al progresului uman, pe atât este de simplu să ne rătăcim grav între ele. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile financiare și legale la care se expune compania în cazul zborurilor anulate și al rambursărilor, mai ales în lumina noilor decizii ale Curții Europene.
Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum sunt organizate verificările interne în asociațiile de proprietari, cine răspunde de bani și decizii, și cum sunt luate măsuri pentru a preveni problemele sau neregulile.
De astăzi, vechea legislație privind asociațiile de proprietari a fost înlocuită, noua lege aducând o serie de modificări și clarificări legate de modul în care se pot înființa asociațiile de proprietari, dar și cele de chiriași, cum funcționează acestea, inclusiv structura lor, și despre drepturile și obligațiile proprietarilor de apartamente de bloc. Citește articolul