avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1152 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Patru situații în care cazierul judiciar este necesar la angajare

Ajută la identificarea și reducerea riscurilor legale și operaționale legate de angajări, asigurându-se că firma respectă legile și nu are probleme.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2018 | 3 | 23250 | Timp de citire: 2 min.

În contextul intrării în vigoare a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), solicitarea cazierului judiciar la angajare a devenit o practică de care companiile ar trebui să se ferească, avertizează specialiștii. Concret, solicitarea cazierului este posibilă acum numai în cazurile în care există o obligație legală în acest sens, câteva exemple relevante fiind prezentate mai jos. Citește articolul

ACCES GRATUIT

73% dintre angajații din Europa suferă de stres cibernetic. Ce este și cum se manifestă

Acest departament analizează și gestionează riscurile la care este expusă compania. Atacurile cibernetice reprezintă un risc major care poate provoca daune financiare și de reputație, iar numărul mare de parole complicate poate duce la practici nesigure din partea angajaților, crescând riscul.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
26 Septembrie 2018 | 1042 | Timp de citire: 1 min.

Stresul ne urmărește acum și în mediul online, nu doar la serviciu ori acasă, în fiecare zi. În pas cu vremurile, specialiștii l-au numit “stres cibernetic”. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende trimestrial: 12 întrebări și răspunsuri utile pentru companii

Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile financiare legate de plata profitului și să se asigure că există proceduri clare pentru a gestiona banii corect și a preveni greșelile.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2018 | 7517 | Timp de citire: 3 min.

Mai nou, companiile au posibilitatea de a împărți trimestrial dividende către acționari sau asociați, în timpul derulării exercițiului financiar, după ce până acum câteva săptămâni acest lucru era posibil doar o dată pe an, după încheierea exercițiului financiar și după aprobarea situațiilor financiare anuale. Asta înseamnă că, de acum, antreprenorii pot scoate mult mai repede bani din firmă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Administrezi un bloc? Pentru ce fapte vei putea fi sancționat conform noii legi a asociațiilor

Acest departament trebuie să identifice toate riscurile, inclusiv cele legate de amenzi și gestionarea necorespunzătoare, care pot apărea din nerespectarea noii legi și să propună măsuri pentru a le preveni.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Septembrie 2018 | 16 | 14137 | Timp de citire: 2 min.

De la neconvocarea adunării generale în condițiile prescrise în lege și până la folosirea în alte scopuri a banilor asociației: există destule contravenții pentru administratori și organele asociației în noua lege a asociațiilor, de vineri în vigoare. Amenzile contravenționale vor putea ajunge și până la 10.000 de lei, în unele cazuri, dar va exista tot timpul beneficiul plății la jumătate, în 15 zile, a amenzii prevăzute de lege pentru fapta imputată. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Lucian Șova explică de ce nu putem avea taxa de autostradă. Deocamdată

Modificările în taxele de transport sau limitările infrastructurii pot crea riscuri financiare și operaționale. De asemenea, programele majore de achiziții guvernamentale implică riscuri contractuale și de implementare care trebuie evaluate și gestionate.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
26 Septembrie 2018 | 466 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Intermediarii persoane fizice care au cumpărat cel puțin trei mașini second hand pe an, verificați de Fisc

Este important pentru acest departament să identifice și să evalueze riscurile legate de controalele fiscale și de neconformitățile în achiziții, pentru a implementa măsuri de prevenire a problemelor.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
25 Septembrie 2018 | 1 | 7470 | Timp de citire: 1 min.

Intermediarii persoane fizice care au cumpărat cel puțin trei mașini pe an vor fi verificați de inspectorii antifraudă ai Fiscului în perioada următoare, reiese dintr-un comunicat de presă remis azi redacției noastre. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR: Cazierul judiciar poate fi cerut la angajare doar în baza legii, altfel firmele riscă amendarea

Departamentul identifică și evaluează riscurile la care este expusă compania, inclusiv pe cele legale și financiare care pot apărea din prelucrarea incorectă a datelor angajaților.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Septembrie 2018 | 2 | 31411 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care cer cazierul judiciar la angajare fără a avea o justificare legală pentru a face asta riscă să fie amendate, așa cum reiese din prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Mai precis, un angajator poate cere candidaților cazierul juridiciar doar în cazurile în care există un act normativ care prevede această obligație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și notarii care folosesc case de marcat trebuie să treacă la cele cu jurnal electronic, spune ANAF

Nerespectarea obligației de a schimba casele de marcat atrage amenzi și probleme legale, reprezentând un risc financiar și de conformitate. Acest departament evaluează și gestionează astfel de riscuri pentru firmă.

Simona Voiculescu în Alte profesii
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Septembrie 2018 | 7907 | Timp de citire: 2 min.

Și birourile notariale care folosesc aparate de marcat cu jurnal tipărit trebuie să treacă la noile tipuri de aparate, respectiv cele cu jurnal electronic, aflăm dintr-un răspuns oferit de autoritățile fiscale celor de la Uniunea Națională a Notarilor Publici din România (UNNPR). În opinia Fiscului, notarii pot alege să renunțe la calitatea de utilizator al acestor aparate, ca să nu se supună obligației de a trece la casele de marcat electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cinci fapte pentru care proprietarii de apartamente pot fi amendați cu până la 10.000 de lei

Acest departament este interesat să identifice și să prevină riscurile care pot afecta financiar compania, cum ar fi plata de amenzi sau posibile litigii legate de nerespectarea obligațiilor legale pentru proprietățile deținute.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Septembrie 2018 | 21 | 55978 | Timp de citire: 2 min.

Proprietarii de apartamente care fac modificări nelegale în apartamente, care schimbă destinația acestora fără să treacă prin tot procesul legal, care nu vor coopera cu asociația pentru a face anumite reparații în legătură cu proprietatea comună, care vor refuza accesul de urgență în apartamente ori care vor sta pasivi în cazul unor reparații ce ar trebui făcute și care-i prejudiciază pe alții vor putea fi amendați sever potrivit legii asociațiilor de proprietari. Citește articolul

ACCES PREMIUM

EY: Există ambiguități fiscale la tratamentul TVA al tichetelor acordate de firme din 2019, ce pot duce la greșeli și costuri suplimentare

Pentru a identifica și preveni posibilele probleme sau costuri neașteptate care pot apărea din cauza noilor legi și a neclarităților fiscale, asigurând stabilitatea financiară a companiei.

EY Romania în Taxe și impozite
25 Septembrie 2018 | 2155 | Timp de citire: 3 min.

Proiectul de modificare a Codului fiscal, pus recent în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor Publice, care se referă la cupoanele valorice (adică tichetele), ridică din ce în ce mai multe întrebări. Și nu doar în rândul companiilor emitente, ci și între angajatori și acceptatori. Citește articolul