avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1083 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

GDPR și contractele cu persoanele fizice: Cum să (nu) prelucrezi datele personale la încheierea acestora

Identifică și gestionează riscurile companiei, iar nerespectarea GDPR în contracte poate duce la amenzi mari și la probleme de reputație, pe care trebuie să le prevină și să le controleze.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
20 Septembrie 2018 | 3029 | Timp de citire: 2 min.

La încheierea contractelor, trebuie să ai în vedere prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Astfel, este nevoie ca orice prelucrare a datelor personale, în vederea încheierii unui contract, să se facă în limita necesității. De asemenea, este foarte importantă alegerea unui temei corespunzător pentru încheierea contractelor, astfel încât să nu apară probleme ulterior. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Penalitățile de întârziere la plata întreținerii: Ce prevede legea asociațiilor

Acest departament ar fi interesat de cum noile reguli afectează riscurile legate de neplata datoriilor și de cum se pot asigura că banii sunt gestionați corect și la timp, pentru a evita problemele.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
20 Septembrie 2018 | 24 | 47566 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul penalităților pentru întârzierile la plata întreținerii e prevăzut de Legea asociațiilor, în vigoare din 2018. Potrivit acesteia, proprietarii au la dispoziție 30 de zile de când se afișează listele pentru a plăti cotele de contribuție, iar penalitățile se vor aplica, pe zi de întârziere, până la același maxim de 0,2% pe care îl știam și din actuala lege. Administratorii vor trebui să notifice însă în scris restanțierii despre datoriile de la întreținere. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Pentru a împărți dividende trimestrial, companiile trebuie să-și inventarieze patrimoniul

Pentru că articolul vorbește despre inventarierea bunurilor companiei și pregătirea unor rapoarte financiare clare, ceea ce ajută la prevenirea greșelilor sau fraudelor și asigură că banii companiei sunt gestionați în siguranță.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Septembrie 2018 | 1 | 6005 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea împărți trimestrial dividende, companiile sunt obligate să întocmească situații financiare interimare. Însă, pentru a putea întocmi acele bilanțuri, este obligatorie inventarierea patrimoniului companiei, conform unui act normativ recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum vor putea fi date pentru folosirea personală spațiile comune din bloc, conform noii Legi a asociațiilor de proprietari

Acest departament ar analiza riscurile legale și operaționale legate de administrarea spațiilor comune în clădiri, pentru a se asigura că firma respectă legea și evită posibilele probleme sau litigii.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
20 Septembrie 2018 | 1 | 9603 | Timp de citire: 2 min.

Noua lege a asociațiilor de proprietari va intra în curând în vigoare, mai exact, la sfârșitul săptămânii viitoare, și va aduce o serie de modificări activității și modului de organizare a asociațiilor. Printre aspectele pe care le va reglementa noua lege a asociațiilor se numără și darea în folosință privată a unor spații comune ale blocului. De aceea, prezentăm astăzi condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un spațiu comun, din data de 28 septembrie, pentru a putea fi atribuit unui proprietar de apartament dintr-un imobil și cum se va putea face acest lucru. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Frână la boomul imobiliar. Sectorul construcțiilor din România are cea mai mare cădere din UE

Declinul sectorului construcțiilor și ineficiența în utilizarea resurselor reprezintă riscuri economice și operaționale majore care trebuie identificate, evaluate și gestionate pentru a asigura stabilitatea afacerii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
20 Septembrie 2018 | 567 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende interimare: Ce înregistrări se fac în contabilitate la împărțirea profitului

Acest departament analizează riscurile financiare și de conformitate care pot apărea din cauza lipsei de claritate legislativă privind impozitarea și declararea dividendelor interimare, propunând măsuri de control și precauție.

Mirela Păunescu în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
19 Septembrie 2018 | 2 | 8570 | Timp de citire: 2 min.

Înregistrările contabile ce trebuie făcute de specialiști atunci când companiile împart trimestrial dividende sunt incluse într-un act normativ recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Începând cu al treilea trimestru al anului 2018, firmele pot împărți dividende și în timpul exercițiului financiar, nu doar la finele acestuia. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende trimestrial: Cine trebuie să semneze situațiile financiare interimare

Acest departament este interesat să se asigure că există controale interne solide pentru procesul de pregătire și aprobare a documentelor financiare, pentru a preveni erorile sau problemele și a gestiona riscurile financiare legate de raportările interimare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Septembrie 2018 | 2831 | Timp de citire: 1 min.

Situațiile financiare interimare, în baza cărora se pot împărți trimestrial dividende, trebuie semnate numai de către persoana care le întocmește, potrivit unui act normativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Majorarea diurnei bugetarilor delegați sau detașați în alte localități, oficializată

Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă noile reglementări pentru a evita riscuri legale sau financiare și că procedurile interne de plată sunt corecte și urmărite.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Septembrie 2018 | 4 | 35498 | Timp de citire: 3 min.

Începând cu luna ianuarie a anului 2019, bugetarii vor primi o diurnă mai mare atunci când sunt delegați sau detașați în alte localități, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Cea mai recentă actualizare a indemnizațiilor de delegare și detașare a fost operată în anul 2015. Totodată, vor exista reguli noi și în privința acoperirii cheltuielilor de cazare ale unor bugetari delegați, în sensul că se va da o sumă fixă de bani în care aceștia vor trebui să se încadreze. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE S-a stabilit: Diurna netaxabilă pe care o pot acorda angajatorii privați se majorează în 2019

Acest departament este interesat pentru că o aplicare greșită a regulilor privind diurna netaxabilă poate duce la amenzi sau la costuri suplimentare pentru firmă, reprezentând un risc pe care trebuie să-l identifice și să-l gestioneze.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Septembrie 2018 | 13 | 73186 | Timp de citire: 1 min.

Diurna pe care o pot acorda angajatorii privați, fără a datora taxe la stat, se va majora începând cu luna ianuarie a anului 2019, după cum se arată într-un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Cea mai recentă majorare a cuantumului indemnizațiilor de delegare și detașare a fost operată acum mai bine de trei ani. Angajatorii pot da diurnă salariaților, fără să datoreze impozit și contribuții sociale, doar în anumite limite legale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Depozite rentabile doar la șase bănci româneşti. La restul, iei mai puţin decât ai depus

Pentru a se asigura că banii depuși în bănci sunt investiți în condiții sigure și avantajoase, acest departament ar analiza riscurile asociate cu stabilitatea băncilor și randamentele oferite, inclusiv impactul taxelor și comisioanelor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
19 Septembrie 2018 | 2457 | Timp de citire: 1 min.

Băncile din România încep să ridice dobânzile şi la depozite, dar nu cu aceeaşi viteză cu care s-au grăbit să mărească dobânzile la credite. Citește articolul