Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Fluctuațiile economice majore (tensiuni comerciale, recul industrial) reprezintă riscuri care trebuie monitorizate și gestionate pentru a proteja afacerea.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
În cazul în care compania deține bunuri imobiliare în cadrul unor asociații de proprietari, este important să înțeleagă riscurile legale și operaționale care pot apărea din relația cu asociația sau cu alți proprietari, pentru a le preveni sau gestiona eficient și a evita problemele.
Proprietarii apartamentelor de bloc au anumite drepturi specifice, conform Legii asociațiilor de proprietari, act care urmează să fie înlocuit complet spre finele lunii septembrie 2018. Acestea ajută la buna administrare a spaţiilor comune şi la desfăşurarea eficientă a activităţilor asociaţiei de proprietari, motiv pentru care profităm de schimbarea cadrului legal pentru a-ți reaminti ce drepturi ai atunci când stai la bloc. Citește articolul
Evaluează și gestionează riscurile legale și operaționale legate de supravegherea angajaților, asigurând că măsurile de control intern implementate sunt conforme cu legislația și nu expun compania la riscuri de conformitate sau reputaționale.
Sunt multe moduri prin care un angajator poate să monitorizeze un angajat, trecând peste ceea ce subscrie interesului său și intrând pe tărâmul chestiunilor personale, intime ale angajatului. Tehnologia permite numeroase moduri de a supraveghea un angajat și activitatea sa, multe dintre ele extrem de invazive. Citește articolul
Pentru a evalua și diminua riscurile asociate cu proprietățile (ex: risc seismic, riscul de neîncasare a datoriilor, riscul de daune), asigurând un control eficient.
O nouă lege a asociațiilor va intra în vigoare spre sfârșitul lunii septembrie și va aduce o serie de modificări legislației ce reglementează modul în care se pot înființa și organiza asociațiile de proprietari. Pe lângă alte aspecte, documentul acordă o atenție deosebită și obligațiilor proprietarilor de apartamente din blocuri, completând și clarificând o mare parte dintre acestea. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea, evaluarea și reducerea riscurilor operaționale, inclusiv a celor legate de siguranța angajaților, pentru a proteja compania de evenimente neplăcute.
Salariatul care se ocupă de activitățile de prevenire și protecție ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) este desemnat prin decizie scrisă a angajatorului, conform legislației în vigoare. Totuși, nu orice persoană poate fi responsabil cu SSM. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli pentru plata amenzilor, deoarece ele influențează riscul financiar al companiei și modul în care sunt controlate procesele interne pentru a evita sau gestiona aceste amenzi.
Contribuabilii sunt pasibili de amenzi serioase dacă organele fiscale descoperă nereguli privind evidențele de la firmă, obligațiile de declarare și plată, reținerea și vărsarea sumelor ce reprezintă taxe și impozite ș.a.m.d. În legislația fiscală, minimele acestor amenzi pot ajunge să sară uneori și de 10.000 de lei, iar cei care vor să le plătească la jumătate au puțin timp la dispoziție să facă rost de bani. Din 24 august însă, ele vor avea la dispoziție 15 zile ca să scape cu mai puțin de plată. Citește articolul
Articolul detaliază ce se întâmplă dacă regulile nu sunt respectate (ex: returnarea banilor). Departamentul este interesat să identifice aceste riscuri și să stabilească cum pot fi evitate greșelile.
Indiferent de tipul proiectului pregătit pentru finanțare, de domeniul în care se realizează investiția, de vechimea firmei sau locul de implementare al proiectului, ajutorul financiar nerambursabil acoperă total sau parțial doar cheltuielile eligibile. Cu alte cuvinte, doar anumite tipuri de cheltuieli pot fi decontate prin intermediul fondurilor nerambursabile, ceea ce înseamnă că pe lângă acestea beneficiarul va fi nevoit să dispună de resurse financiare proprii pentru acoperirea celorlalte tipuri de cheltuieli. Citește articolul
Pentru a identifica și gestiona riscurile legate de siguranța clădirilor și de continuitatea afacerii, în special în cazul restricțiilor de utilizare pentru imobilele cu risc seismic.
avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 30 iulie - 3 august 2018. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile financiare și de conformitate legate de amenzi și să se asigure că firma ia măsuri pentru a evita sau gestiona eficient aceste situații.
La finalul lunii august va intra în vigoare o modificare la regimul contravențiilor care va extinde beneficiul plății la jumătate din minimul amenzii stabilit de lege (indiferent de suma aplicată de agentul constatator) la 15 zile, față de 48 de ore, cum este acum. Firmele vor avea, astfel, timp mai mult pentru a plăti amenzile pentru muncă nedeclarată, pentru nerespectarea regulilor de sănătate și securitate în muncă, a regimului telemuncii, muncii ziliere ș.a.m.d. Citește articolul
Acest departament evaluează potențialele probleme și amenințări pentru firmă. Nerespectarea noilor reguli pentru condominii, acolo unde firma deține proprietăți, ar putea duce la dispute sau sancțiuni, iar ei trebuie să se asigure că firma evită astfel de riscuri.
Spre sfârșitul lunii septembrie 2018, legislația actuală ce reglementează înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari va fi înlocuită, iar noua lege a asociațiilor va aduce noutăți și clarificări privind folosirea, modificarea și întreținerea apartamentelor, privind modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari și chiriași sau obligativitatea adoptării unui regulament de bloc. Citește articolul