Noile reguli impun standarde operaționale clare. Acest departament este interesat să înțeleagă riscurile legate de nerespectarea acestor norme de igienă și să stabilească proceduri interne pentru a se asigura că firma le respectă, prevenind astfel problemele și daunele.
Ministerul Sănătății (MS) a oficializat miercuri un nou set de norme de igienă pentru saloanele de înfrumusețare și îngrijire și pentru saloanele de tatuaj, piercing și implantare dermală. Noul ordin, odată intrat în vigoare în luna mai 2024, va acoperi mai multe dintre procedurile ce nu sunt menționate de actuala reglementare și va stabili cerințe suplimentare privind spațiile și dotările necesare în astfel de unități. Noile prevederi trebuie respectate de toți operatorii economici care furnizează astfel de servicii în prezent. Citește articolul
Lipsa de competențe și dificultățile în recrutare reprezintă riscuri majore pentru buna funcționare și dezvoltarea unei companii, iar acest departament se ocupă cu identificarea și gestionarea unor astfel de riscuri.
Aproximativ 75% din angajatorii din 21 de țări europene nu au reușit să recruteze lucrători dotați cu competențele adecvate în 2023, conform unui studiu realizat de ManpowerGroup. Procentul este cu 33 de puncte procentuale mai mare decât cel declarat în 2018, când 42% din angajatorii intervievați reclamau imposibilitatea găsirii lucrătorilor calificați de care aveau nevoie. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece o schimbare în legislația fiscală privind internii poate influența modul în care se calculează costurile și obligațiile companiei, ajutând la identificarea și gestionarea posibilelor probleme financiare sau de respectare a legilor.
Angajatorii ar putea fi scutiți de plata taxelor pentru persoanele cu care au încheiat contracte de internship, în măsura în care indemnizația de internship este mai mică sau egală cu salariul minim brut pe țară, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. În prezent, indemnizația de internship este taxată la fel ca salariul. Citește articolul
Ajută la crearea unor sisteme interne de control clare pentru gestionarea bunurilor, reducând riscul ca acestea să fie pierdute sau deteriorate și asigurând că procedurile sunt respectate.
Desfășurarea activităților în cadrul unei relații de muncă presupune, printre altele, și utilizarea unor bunuri care aparțin angajatorului, acesta fiind obligat, potrivit Codului muncii să asigure mijloacele și resursele necesare, însă aspectele care țin de răspunderea privind integritatea lor sunt prevăzute de acte normative care nu au fost actualizate de peste zece ani.
Citește articolulAcest departament este interesat de datele economice macro, cum ar fi PIB-ul, pentru a identifica riscurile economice (de exemplu, posibile scăderi economice) care ar putea afecta afacerea și pentru a pregăti planuri de prevenire.
Produsul Intern Brut estimat pentru anul 2023 a fost de 1.605,5 mld lei prețuri curente (321 miliarde euro), în creștere – în termeni reali – cu 2,1% față de anul 2022. PIB-ul estimat (serie brută) pentru T4/2023 a fost de 482,4 mld lei prețuri curente, îm creștere – în termeni reali – cu 3% față de T4/2022. Citește articolul
Ajută la identificarea și prevenirea situațiilor care pot aduce companiei probleme legale, pierderi financiare sau o imagine proastă.
Nu numai timpul de muncă, calculat în ore pe zi, ore pe săptămână sau ore pe lună, este un element care trebuie să se regăsească în contractul individual, ci și modul de repartizare. Iar atunci când repartizarea nu este uniformă, devin incidente și alte aspecte prevăzute de Codul muncii. Citește articolul
Ajută la identificarea și prevenirea riscurilor financiare și legale pentru companie, arătând unde pot apărea probleme dacă nu se respectă regulile fiscale.
Situația unui angajator la care existau diferențe între sumele declarate prin formularul 112 și statele de plată a fost prezentată recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) într-un raport despre controalele fiscale terminate în februarie 2024. Citește articolul
Articolul avertizează asupra 'efectelor catastrofale' și a 'amenințărilor' cauzate de schimbările climatice (ex: siguranța alimentară, costuri, impactul asupra oamenilor), care pot genera riscuri majore pentru companie. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri.
Publicul de televiziune din întreaga lume care urmărește buletinele meteo locale va avea parte de o surpriză - o prognoză specială din anul 2050. Deși formatul este unul familiar, previziunile, transmise de copii, nu sunt. Acești tineri meteorologi de televiziune s-au alăturat Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) în cadrul noii sale campanii Weather Kids (Copiii de la meteo), creată în parteneriat cu Organizația Meteorologică Mondială (WMO – World Meteorological Organization) și The Weather Channel, brandul de referință pentru consumatori al The Weather Company. Susținută de celebrități de talie mondială și Ambasadori ai Bunăvoinței PNUD, printre care actrița malaeziană, premiată cu Oscar Michelle Yeoh, actrița americană Connie Britton și actorul danez Nikolaj Coster-Waldau, campania se înscrie în eforturile PNUD de a spori gradul de conștientizare a impactului schimbărilor climatice și de a mobiliza oamenii din întreaga lume, pentru a întreprinde acțiuni climatice semnificative pentru generațiile viitoare. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă cum simplificarea regulilor europene poate reduce riscurile legate de conformitate și birocrație, dar și cum aceste schimbări pot influența modul de gestionare a riscurilor și controalelor interne ale companiei.
Miniștrii economiei și ai afacerilor din Franța, Germania și Italia au început luni discuțiile pe detaliile unui set legislativ menit să reducă birocrația și cerințele europene de suprareglementare pentru întreprinderi. „Directiva omnibus” cuprinde mai multe prevederi legislative și e un fel de ”ordonanță trenuleț” care vizează mai multe direcții. Citește articolul
Permite identificarea și evaluarea riscurilor asociate cu munca la distanță și dotarea necorespunzătoare, contribuind la implementarea măsurilor de control pentru a evita problemele legale și de sănătate.
Imaginea telesalariatului care lucrează pe o plajă însorită sau într-o poiană, în mijlocul naturii, ținând pe genunchi un laptop, a devenit, informal, simbolul libertății oferite de digitalizarea relațiilor de muncă, de noile oportunități pe care tehnologia le aduce, însă dispozițiile legale sunt ceva mai complexe în această privință. Nu vom discuta despre toate aspectele legate de munca pe plajă sau din „vârful muntelui”, ci exclusiv despre condițiile pe care echipamentul cu ecran de vizualizare și întreg „postul de lucru” trebuie să le îndeplinească pentru ca telesalariatul să-și desfășoare activitatea în siguranță. Citește articolul