Acest departament evaluează riscurile operaționale și financiare cauzate de factori externi (cum ar fi condițiile meteo extreme care afectează producția agricolă), pentru a pregăti planuri de prevenire și răspuns.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament evaluează riscurile potențiale. Neactualizarea datelor vehiculelor poate duce la amenzi neștiute și la blocarea unor operațiuni importante ale companiei, cum ar fi vânzarea de bunuri, ceea ce reprezintă un risc operațional și financiar.
Codul rutier stabilește că, în situația în care apar schimbări în legătură cu datele de identificare a unui vehicul sau cele ale proprietarului acestuia, adică inclusiv atunci când deținătorul unei mașini își schimbă domiciliul, certificatul de înmatriculare al respectivului vehicul trebuie preschimbat în cel mult o lună de la apariția schimbărilor. Citește articolul
Acești specialiști sunt interesați să prevină orice risc financiar sau legal care ar putea apărea din nerespectarea regulilor de distribuție a dividendelor sau a obligațiilor fiscale, asigurându-se că procesele interne sunt solide și că firma operează fără probleme.
Terminarea primului trimestru din 2023 este semnalul că firmele pot începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent sub formă de dividende interimare - acolo unde este cazul, desigur. Totodată, profităm de ocazie pentru a reaminti că pentru dividendele interimare distribuite și plătite în 2023 se aplică o cotă majorată a impozitului. Citește articolul
Rolul acestui departament este să identifice și să gestioneze toate riscurile cu care se confruntă compania. Riscurile legate de taxe, cum ar fi controalele și disputele, sunt printre cele mai importante, iar articolul arată cum se pot pregăti mai bine pentru ele și cum pot îmbunătăți modul de supraveghere.
Numărul de audituri fiscale la care sunt expuse companiile va crește cu mai mult de o treime în următorii doi ani, potrivit studiului EY Tax Risk and Controversy Survey 2023. Mai mult de jumătate (51%) dintre liderii din domeniul fiscal și financiar se pregătesc pentru o intensificare a controalelor fiscale, după perioada de pauză a disputelor pe durata pandemiei de COVID-19. Studiul EY a sondat opiniile a peste 2.100 de lideri din domeniul fiscal și financiar din 47 de jurisdicții și 20 de sectoare industriale. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile pentru firmă. Are nevoie să știe ce probleme pot apărea dacă regulile de detașare nu sunt respectate, de exemplu amenzi sau controale din partea autorităților, și cum pot fi evitate.
Deplasările angajaților din dispoziția angajatorilor pot fi și interne, și externe, pot chiar să definească sau să reprezinte un specific al muncii angajatului (acesta e numai în deplasare). Încadrarea greșită dată acestor situații și insuficiența sau inadecvarea documentelor interne a avut, istoric vorbin, de foarte multe ori, consecințe fiscale neplăcute pentru angajatori. De la momentul uniformizării tratamentului fiscal aplicabil diverselor indemnizații de deplasare, de mobilitate și altor cheltuieli conexe, astfel de probleme n-ar mai trebui să apară. Chiar și așa, deplasările externe trebuie tratate cu multă atenție pentru că presupun indemnizații diferite și, uneori, sume mai mari de plată pentru angajatori la final de lună. Un regim aparte îl au deplasările în cadrul Uniunii Europene (UE), unde regulile de detașare sunt transpuse într-o lege specială. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare și legale ale companiei, cum ar fi plata unor taxe nejustificate din cauza unor interpretări fiscale eronate, și identifică cum pot fi evitate situațiile similare pe viitor și cum pot fi gestionate eficient litigiile fiscale.
Problema tichetelor cadou acordate angajaților partenerilor contractuali a fost încă de la momentul reglementării juridice și fiscale una extrem de controversată din perspectiva tratamentului fiscal aplicabil acestora, respectiv acela de venituri de natură salarială ori venituri din alte surse. Saga tichetelor cadou a luat sfârșit prin promulgarea Legii nr. 43/2023 pentru anularea unor obligații fiscale. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile condiții mai stricte de amânare a plăților la taxe (cum ar fi dobânzi mai mari sau necesitatea de garanții), pentru a evalua riscurile financiare ale firmei și a se asigura că există suficiente măsuri de control pentru a le gestiona.
Cele două mecanisme ce permit eșalonarea la plată a datoriilor către Fisc au fost ajustate joi prin ordonanță de urgență, schimbările fiind destul de importante pentru persoanele fizice și juridice. Ideea de bază este că autoritățile au înăsprit regulile eșalonării clasice și ale eșalonării simplificate, față de forma pe care o aveau până acum. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de riscurile majore semnalate, cum ar fi falimentul fermierilor, volatilitatea prețurilor, problemele din lanțul de aprovizionare și incertitudinea economică globală, pentru a evalua și gestiona impactul potențial asupra afacerii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Trebuie să identifice și să evalueze riscurile legate de noile obligații de raportare a plăților transfrontaliere, elaborând controale interne pentru a preveni erorile sau neconformitățile care pot apărea.
Autoritățile de la noi urmează să introducă o nouă raportare ce va viza indirect activitatea comercianților online, ce va implica trimiterea trimestrială de informații de către prestatorii de servicii de plăți online. În esență, în toată Uniunea Europeană se va crea un schimb de informații între autoritățile fiscale, însă, pentru a putea face asta, Ministerul Finanțelor (MF) are nevoie să ia, prin achiziție publică, un sistem special. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile la care se expune firma. Nerespectarea legilor privind contractele de muncă multiple sau timpul de lucru poate duce la amenzi sau probleme legale, deci e important să cunoască aceste informații pentru a preveni astfel de situații.
Între același angajator și același angajat pot fi încheiate mai multe contracte de muncă, dacă se respectă regulile privind nesuprapunerea programelor de lucru, timpul de lucru și repausul săptămânal. Astfel, luând pe rând situațiile în care se dorește încheierea a două contracte de muncă între aceleași părți, în același timp, o singură situație este întotdeauna imposibilă. Citește articolul