Acest departament este interesat pentru a se asigura că procesele de înregistrare a datelor angajaților sunt corecte și conforme, reducând riscul de erori sau sancțiuni din partea autorităților, și pentru că articolul menționează importanța efectuării unei copii de siguranță a bazei de date.
O nouă versiune a aplicației Revisal este pusă la dispoziția angajatorilor începând de luni, conform site-ului Inspecției Muncii, la peste doi ani de la lansarea versiunii anterioare. Totodată, autoritățile au detaliat principalele noutăți pe care le pot descoperi angajatorii în versiunea recent lansată. Citește articolul
Contribue la identificarea și gestionarea riscurilor financiare și legale legate de fondul de rulment, asigurând o bună guvernare internă.
După cum stabilește legea din domeniu, vânzătorul unui apartament poate recupera banii din fondul de rulment, ce este obligatoriu pentru asociațiile de bloc, banii strânși acolo fiind folosiți pentru acoperirea plăților curente. Sumele ce pot fi recuperate sunt cele înscrise în tabelul administrației la momentul vânzării apartamentului, nu toate sumele plătite de-a lungul timpului. Citește articolul
Monitorizează schimbările legislative și fiscale pentru a identifica și gestiona riscurile de neconformitate sau riscurile financiare care pot afecta stabilitatea companiei.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Informațiile despre eșalonarea datoriilor fiscale și noile proceduri de inspecție fiscală ajută la identificarea și gestionarea riscurilor financiare și de conformitate ale companiei, îmbunătățind controlul intern.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 3 - 9 aprilie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Acest departament evaluează riscurile operaționale și financiare cauzate de factori externi (cum ar fi condițiile meteo extreme care afectează producția agricolă), pentru a pregăti planuri de prevenire și răspuns.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament evaluează riscurile potențiale. Neactualizarea datelor vehiculelor poate duce la amenzi neștiute și la blocarea unor operațiuni importante ale companiei, cum ar fi vânzarea de bunuri, ceea ce reprezintă un risc operațional și financiar.
Codul rutier stabilește că, în situația în care apar schimbări în legătură cu datele de identificare a unui vehicul sau cele ale proprietarului acestuia, adică inclusiv atunci când deținătorul unei mașini își schimbă domiciliul, certificatul de înmatriculare al respectivului vehicul trebuie preschimbat în cel mult o lună de la apariția schimbărilor. Citește articolul
Acești specialiști sunt interesați să prevină orice risc financiar sau legal care ar putea apărea din nerespectarea regulilor de distribuție a dividendelor sau a obligațiilor fiscale, asigurându-se că procesele interne sunt solide și că firma operează fără probleme.
Terminarea primului trimestru din 2023 este semnalul că firmele pot începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent sub formă de dividende interimare - acolo unde este cazul, desigur. Totodată, profităm de ocazie pentru a reaminti că pentru dividendele interimare distribuite și plătite în 2023 se aplică o cotă majorată a impozitului. Citește articolul
Rolul acestui departament este să identifice și să gestioneze toate riscurile cu care se confruntă compania. Riscurile legate de taxe, cum ar fi controalele și disputele, sunt printre cele mai importante, iar articolul arată cum se pot pregăti mai bine pentru ele și cum pot îmbunătăți modul de supraveghere.
Numărul de audituri fiscale la care sunt expuse companiile va crește cu mai mult de o treime în următorii doi ani, potrivit studiului EY Tax Risk and Controversy Survey 2023. Mai mult de jumătate (51%) dintre liderii din domeniul fiscal și financiar se pregătesc pentru o intensificare a controalelor fiscale, după perioada de pauză a disputelor pe durata pandemiei de COVID-19. Studiul EY a sondat opiniile a peste 2.100 de lideri din domeniul fiscal și financiar din 47 de jurisdicții și 20 de sectoare industriale. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile pentru firmă. Are nevoie să știe ce probleme pot apărea dacă regulile de detașare nu sunt respectate, de exemplu amenzi sau controale din partea autorităților, și cum pot fi evitate.
Deplasările angajaților din dispoziția angajatorilor pot fi și interne, și externe, pot chiar să definească sau să reprezinte un specific al muncii angajatului (acesta e numai în deplasare). Încadrarea greșită dată acestor situații și insuficiența sau inadecvarea documentelor interne a avut, istoric vorbin, de foarte multe ori, consecințe fiscale neplăcute pentru angajatori. De la momentul uniformizării tratamentului fiscal aplicabil diverselor indemnizații de deplasare, de mobilitate și altor cheltuieli conexe, astfel de probleme n-ar mai trebui să apară. Chiar și așa, deplasările externe trebuie tratate cu multă atenție pentru că presupun indemnizații diferite și, uneori, sume mai mari de plată pentru angajatori la final de lună. Un regim aparte îl au deplasările în cadrul Uniunii Europene (UE), unde regulile de detașare sunt transpuse într-o lege specială. Citește articolul
Acest departament are rolul de a identifica, evalua și reduce riscurile la care este expusă compania. O notificare de la ANAF privind riscuri fiscale este un semnal direct de risc. Articolul le oferă informații despre cum funcționează această pre-notificare, permițându-le să implementeze măsuri de control intern și de conformare pentru a diminua riscul de declanșare a unei inspecții fiscale și a evita potențiale sancțiuni.
Modelul notificării de conformare și regulile sale procedurale, ce sunt folosite înainte de începerea unei potențiale inspecții fiscale, au fost oficializate joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Documentul vine cu unele detalii punctuale despre cum se desfășoară procedura conformării voluntare, prin care firmele pot evita declanșarea inspecțiilor fiscale. Citește articolul