Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
O pandemie sau o creștere a cazurilor de boală reprezintă un risc operațional și de continuitate a afacerii. Acest departament monitorizează astfel de informații pentru a evalua potențialele amenințări și a pregăti planuri pentru a le gestiona eficient.
Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Adriana Pistol a afirmat, marţi, că se observă o creştere a numărului de cazuri de COVID, iar acest lucru poate fi observat şi la internările în unităţile medicale. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru a identifica și reduce riscurile financiare sau de conformitate care ar putea apărea dacă lucrătorii străini nu își îndeplinesc obligațiile fiscale sau dacă firma nu îi informează corespunzător.
Străinii pot veni să lucreze în România fie direct angajați de firmele de la noi, fie ca lucrători detașați ai unor companii străine să lucreze pentru companii române. De la un anumit punct încolo sau din cauza unor circumstanțe ce țin de viața pe care o are străinul în România, în vizorul Fiscului român acesta ar putea să devină un cetățean cu rezidență fiscală română. Asta înseamnă aplicarea unui alt regim fiscal și impozitarea pe venitul său mondial, în acord, desigur, cu eventualele convenții de evitare a dublei impuneri la care România e parte. Ideal ar fi ca firmele române pentru care lucrează acești străini să-i informeze pe aceștia cu privire la aspectul rezidenței fiscale și ce ar putea avea de făcut în acest context. Citește articolul
Dependența de tehnologia externă, fluctuațiile prețurilor la materii prime (oțel) și riscurile de mediu (chiar și cele negate) sunt toate vulnerabilități și incertitudini care trebuie identificate, evaluate și gestionate de acest departament.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul detaliază situațiile în care o firmă poate fi considerată cu risc de către ANAF, ceea ce este vital pentru acest departament. Ei trebuie să înțeleagă aceste scenarii pentru a identifica și a preveni intern posibilele erori sau nereguli care ar putea atrage atenția autorităților fiscale și a pune firma în situația de a fi auditată mai strict.
După ce la 1 februarie 2022 s-a permanentizat formal rambursarea TVA-ului cu control ulterior, ca regulă generală, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a venit cu o procedură nouă de rambursare a taxei. Cu ocazia asta, amintim că verificarea se face anticipat atunci când ANAF deține informații că pentru un solicitant există riscul de rambursare necuvenită, regulile de urmat în această situație fiind prinse în procedura nouă. Citește articolul
Aceste schimbări pot reduce sau crea noi riscuri legate de proiecte și contracte. Departamentul trebuie să le înțeleagă pentru a identifica posibilele probleme și a găsi soluții, asigurând că totul decurge fără blocaje majore.
Printr-o ordonanță adoptată vineri și publicată azi în Monitorul Oficial, Guvernul dă undă verde unui amplu pachet de măsuri legislative menite să ducă la implementarea mai rapidă a proiectelor de infrastructură de transport de interes național. Printre multe modificări, noua ordonanță le va da autorităților posibilitatea să prelungească anumite termene, deblocarea unor situații abuzive în care firmele ce contractau prelungeau procedurile excesiv ș.a.m.d. Citește articolul
Înțelegerea noilor proceduri ANAF, în special cele legate de executarea silită sau anularea actelor fiscale, este crucială pentru a evalua riscurile financiare ale companiei și pentru a ajusta controalele interne, astfel încât să se evite problemele cu autoritățile fiscale și să se gestioneze eficient situațiile neprevăzute.
Mai multe formulare folosite de Fisc în activitatea de colectare a creanțelor, în cadrul procedurii de executare silită, au fost optimizate de autorități, conform unui ordin publicat vineri în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
O fișă de post bine întocmită reduce riscurile operaționale (ex: neînțelegeri, lacune în responsabilități) și contribuie la un control mai bun în cadrul companiei, definind clar ce trebuie să facă fiecare.
Fișa postului reprezintă un instrument pe care angajatorul îl are la îndemână pentru a trasa în primul rând cerințele care acesta dorește să fie îndeplinite de un potențial salariat, respectiv un candidat pentru un post din organigrama angajatorului. Totodată, prin fișa postului, angajatorul ar trebui să urmărească trasarea cât mai clară a sarcinilor ce trebuie duse la îndeplinire de cel care ocupă postul respectiv, dar și alte norme de conduită ce trebuie respectate în cadrul companiei. Citește articolul
Acest departament analizează cum pot fi prevenite riscurile ca firma să primească amenzi sau să aibă litigii din cauza unei evidențe incorecte a orelor de muncă și stabilește cum să evite astfel de situații.
Nu contează ce nume îi dăm, contează ce trebuie să cuprindă și că inspectorii de muncă sunt, poate, foarte riguroși cu privire la ea tocmai din cauză că poate releva probleme de salarizare, de ore suplimentare neplătite sau nelegale, de muncă la gri ș.a.m.d. Câteva aspecte practice despre întocmirea evidențelor și ce pot sau nu să ceară inspectorii, în materialul de azi: Citește articolul
Informarea despre noile legi și termenele fiscale ajută la identificarea și gestionarea riscurilor de neconformitate și asigură că procedurile interne sunt la zi pentru a evita penalizările.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului este interesat de evoluțiile geopolitice, precum cele legate de agresiunea rusă asupra Ucrainei și situația de securitate din regiunea Mării Negre, pentru a identifica și evalua potențialele riscuri externe care ar putea afecta operațiunile, stabilitatea sau continuitatea afacerii.
Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, participă, luni, la reuniunea miniştrilor de Externe din statele membre ale UE - Consiliul Afaceri Externe/CAE. Citește articolul