Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Relații Publice și Afaceri Corporative urmărește cum sunt gestionate crizele de imagine și relațiile cu instituțiile internaționale, precum și impactul deciziilor pe termen lung asupra reputației, informații utile pentru strategiile de comunicare și gestionare a imaginii companiei.
Abrogarea recursului compensatoriu (un mecanism care a permis, în ultimii ani, deținuților cazați în condiții necorespunzătoare să iasă mai devreme din închisoare) a devenit efectivă astăzi, după ce a intrat în vigoare Legea de abrogare. Mecanismul a fost intens criticat în spațiul public drept un favor nemeritat pentru persoanele condamnate, însă legea penală va mai permite în continuare posibilitatea unor deținuți de a ieși mai repede din închisoare decât au fost condamnați să stea închiși. Citește articolul
Acest departament poate colabora cu ONG-uri pentru proiecte sociale sau de imagine, iar cunoașterea modului de funcționare a acestora este esențială pentru buna desfășurare a relațiilor publice și a afacerilor corporative.
Un ghid fiscal pentru asociații, fundații și federații a fost publicat recent de către reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Pentru a monitoriza deciziile legislative cu un impact social semnificativ, cum ar fi majorarea alocațiilor, care pot influența percepția publică, relațiile cu comunitățile sau subiectele de interes general în spațiul public.
După ce deputații au dat săptămâna trecută votul decisiv în Parlament pe un proiect care prevede dublarea alocațiilor de stat pentru copii, întrebarea este: ce mai trebuie ca acestea să crească în mod efectiv și de când ar urma să vedem creșterea? Citește articolul
Acest departament monitorizează știrile importante despre guvern și economie. Ei trebuie să știe ce se întâmplă pentru a gestiona imaginea companiei și a comunica eficient cu publicul, având în vedere impactul larg al acestor măsuri.
Un set de propuneri de modificări legislative pe zona salarizării bugetare din 2020 se află acum la Parlament cu asumarea răspunderii Guvernului, într-o procedură legislativă excepțională și mai scurtă. Acestea privesc plafonări de indemnizații, acordarea în mod diferit a sporurilor pentru condiții grele, periculoase sau deosebite de muncă, cumulul unor venituri ș.a. asemenea. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice și Afaceri Corporative este interesat de principiile comunicării eficiente, chiar dacă articolul se concentrează pe comunicarea internă. Ei pot folosi aceste informații pentru a crea strategii de comunicare coerente, care să construiască armonie în echipă și să creeze o imagine pozitivă a companiei, atât intern, cât și extern.
Am vorbit, îtr-un articol anterior, despre mesajele care vor fi folosite în procesul de comunicare, despre conceperea, personalizarea și formatarea lor. Astăzi, vom vorbi despre modul în care se livrează aceste mesaje și despre mecanismele din spatele deciziei de a alege un mediu sau altul pentru livrarea unor anumite tipuri de mesaje. Citește articolul
Modul în care o companie gestionează retururile afectează imaginea și reputația sa. Acest departament este responsabil să comunice transparent și să se asigure că politica de retur este înțeleasă corect de public.
Atunci când cumperi ceva online, nu vezi produsul, nu-l simți ca în lumea reală. Ăsta e motivul pentru care, în comerțul din mediul online, s-a construit o obligație nouă pentru comercianți, aceea de a returna produsul consumatorului în anumite condiții. Citește articolul
Departamentul de relații publice ar trebui să înțeleagă riscurile de reputație și responsabilitatea legală pentru a ști cum să comunice public corect și eficient în caz de incidente sau accidente.
Companiile aeriene sunt răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate pasagerilor, atunci când produc moartea sau vătămarea corporală a acestora, a hotărât Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Însă răspunderea nu se limitează exclusiv la accidentele cauzate de riscurile activității specifice transportului aerian (felul cum este pilotat avionul, de exemplu), ci și la alte riscuri care ar fi putut la fel de simplu să se producă și în alte contexte (de exemplu, defecțiuni ale meselor din fața scaunelor). Citește articolul
Acest departament urmărește deciziile guvernamentale care afectează publicul larg și anumite categorii de cetățeni, pentru a înțelege mai bine contextul social și a pregăti eventuale comunicări sau strategii.
Ordonanța de urgență prin care s-a prelungit termenul în care pensionarii, veteranii, văduvele și invalizii de război pot beneficia, în continuare, de facilitățile de transport la care au dreptul a fost publicată de puțină vreme în Monitorul Oficial. În concret, s-a hotărât prelungirea termenului până la care ar putea fi folosite tichetele de călătorie gratuite sau taloanele speciale de călătorie până la 1 ianuarie 2022. Altcumva, acestea nu s-ar mai putut folosi de la începutul lui 2020, pentru că ele ar fi trebuit înlocuite cu un card personalizat (dar care nu ar fi putut fi pus la dispoziția persoanelor vizate de la începutul anului următor). Citește articolul
Aceste statistici sunt utile pentru a comunica public despre evoluția sectorului turistic și pentru a crea mesaje relevante pentru diverse audiențe.
Turiştii nerezidenţi care au vizitat România în primele 10 luni ale acestui an au cheltuit, în medie, 2.605 lei de persoană, iar afacerile au reprezentat principalul motiv al sosirii acestora. Citește articolul
Respectarea legilor de mediu și adoptarea de vehicule ecologice reprezintă un mesaj bun pentru imaginea publică a firmei și poate fi comunicat pozitiv către comunitate și parteneri.
Începând cu prima lună din 2020, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane trebuie să cumpere inclusiv mașini electrice sau care merg cu gaz, conform unei legi care a intrat deja în vigoare. Aproape o treime din achizițiile plănuite vor trebui să fie mijloace de transport ecologice. Citește articolul