Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a le prezenta investitorilor, arătând cum se mișcă banii în economie și cum poate afecta asta afacerea.
Relaxarea restricțiilor în majoritatea statelor europene îi determină pe români să plece din nou la muncă în străinătate. Citește articolul
Ajută la înțelegerea modului în care gestionarea ajutoarelor de stat, inclusiv riscurile de recuperare, poate afecta situația financiară a companiei și încrederea investitorilor, precum și respectarea principiilor de bună guvernanță.
Obținerea granturilor destinate afacerilor din domeniul HoReCa va veni la pachet cu o perioadă de monitorizare în care autoritățile vor putea face controale la beneficiari, inclusiv inopinate. În situația în care un beneficiar refuză aceste verificări, autoritățile vor cere înapoi grantul încasat, plus dobândă. Granturile vor fi acordate în curând pentru a acoperi o parte din pierderile cauzate de epidemia de coronavirus afacerilor din acest domeniu. Citește articolul
Investitorii sunt din ce în ce mai interesați de modul în care o companie respectă legile și tratează oamenii (aspecte de guvernanță și sociale). Un caz de discriminare poate semnala probleme de management și etică care îi interesează pe investitori.
Refuzul unei companii de a-i permite unei femei să rămână în activitate până la vârsta de 65 de ani, vârsta standard de pensionare a bărbaţilor, este discriminatoriu, potrivit unei hotărâri recente a Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), care a aplicat o amendă de 2.000 de lei unei entități care a făcut acest lucru. Această posibilitate există, încă din 2018, după ce Codul muncii a fost modificat ca urmare a unei hotărâri a Curţii Constituţionale a României (CCR) prin care s-a stabilit că femeile pot opta, dacă vor, să îşi continue raportul de muncă până la 65 de ani, fără ca angajatorul să se poată opune. Citește articolul
Un sistem solid de avertizare a integrității este o dovadă de bună guvernanță corporativă și transparență. Aceste aspecte sunt foarte importante pentru încrederea investitorilor și pentru a arăta că firma funcționează etic și responsabil.
În viitorul apropiat, angajatorii mari vor trebui să implementeze un sistem de raportare a eventualelor încălcări ale legii, care să îi protejeze pe cei care fac sesizări, cunoscuți și drept avertizori de integritate -- whistleblowers --, în sensul în care, cât timp dezvăluirile sunt făcute cu bună-credință, aceștia să aibă certitudinea că nu sunt expuși unor sancțiuni. Acest sistem va trebui, conform specialiștilor, să fie unul electronic, dar care să fie însoțit, la rândul lui, și de varianta de raportare în sistem fizic, indiferent de fiabilitatea celui tehnic deja implementat. De asemenea, pe lângă aceste sisteme, angajatorii ar trebui să creeze și politici integrate privind primirea și soluționarea raportărilor și training-uri de conformitate, să desemneze o persoană independenă și imparțială pentru a soluționa alertele, să facă orice modificări contractuale s-ar impune și, mai ales, să realizeze o comunicare internă și externă coerentă. Citește articolul
Pentru companiile listate la bursă, în special instituțiile financiare, aceste modificări legislative pot avea un impact semnificativ asupra rezultatelor financiare, ceea ce necesită o comunicare transparentă cu investitorii și o guvernanță corporativă adecvată.
Joi, Curtea Constituțională a României (CCR) a găsit neconstituțională o nouă prevedere din Legea dării în plată ce vizează impreviziunea în cazul celor executați silit, despre care Curtea spune că nu respectă criticile pe care tocmai aceasta le-a făcut în trecut. Mai exact, e vorba despre cei care cer darea în plată, fiind executați silit, dar care după executarea imobilului ipotecat sunt în continuare urmăriți pentru restul datoriei. Citește articolul
Asigură transparența și buna conducere a companiei, arătând investitorilor că riscurile operaționale și de conformitate, inclusiv cele legate de mediu, sunt gestionate corect.
Au raportat că au reciclat mii de tone de deşeuri, nu au făcut absolut nimic, dar au prejudiciat Fondul de Mediu cu 3 milioane şi jumătate de euro. Este escrocheria incredibilă, descoperită de inspectorii antifraudă. Citește articolul
Amenzile mari și problemele de conformitate GDPR pot influența valoarea companiei, încrederea investitorilor și modul în care este condusă afacerea. Acest departament monitorizează aceste aspecte pentru a informa acționarii și a asigura o bună guvernanță.
Pandemia nu a diminuat neapărat interesul pentru domeniul protecției datelor personale și nici volumul de investigații pe aceste prelucrări și pe respectarea Regulamentului european pentru protecția datelor personale (GDPR). Poate doar ne-a făcut să conștientizăm mai greu că au trecut deja trei ani de când GDPR a venit să impună firmelor numeroase și importante obligații în materie. Activitatea autorității române responsabile cu acest domeniu din ultimii trei ani ne arată că firmele trebuie să se preocupe în continuare să-și instruiască salariații, de pildă, că trebuie să răspundă la solicitările venite din partea celor cărora le prelucrează datele, că trebuie să ia măsuri la nivel intern ș.a.m.d.. Citește articolul
Investitorii sunt interesați de riscurile legale și financiare ale companiei, iar o recalificare a lucrătorilor poate duce la cheltuieli neprevăzute și la o percepție negativă. Acest departament trebuie să poată explica cum sunt gestionate aceste riscuri pentru a menține încrederea acționarilor și a respecta principiile de guvernanță corporativă.
Numărul de comenzi lansate prin aplicații mobile sau pagini de internet a crescut vertiginos în ultimii câțiva ani, fie că vorbim despre livrarea unor produse, a mesei de prânz la birou sau o cursă cu transportul urban de tip ride sharing. Activitatea prestată prin platformele digitale ridică o serie de întrebări de natură juridică, pe măsură ce se încearcă adaptarea cadrului legislativ existent pentru a acoperi și această realitate de dată recentă. Printre ele, o temă des discutată în ultima perioadă se referă la statutul celor care prestează serviciile pe care le contractăm atunci când dăm click pe butonul "comandă aici". Sunt aceștia salariați sau persoane care desfășoară activități independente, conform legislației din România? Citește articolul
Acest departament oferă informații investitorilor despre sursele de finanțare ale companiei și se asigură că sunt respectate regulile de guvernanță corporativă.
OUG-ul privind desființarea granturilor pentru investiții (măsura 3 din OUG nr. 130/2020), prin care se alocă acești bani granturilor pentru capitalul de lucru (măsura 2), a fost publicat marți în Monitorul Oficial. Acest OUG, care se aplică deja, a venit în contextul în care banii alocați inițial pentru capitalul de lucru nu ajung pentru a finanța toate dosarele eligibile. Totuși, ajutorul de stat pentru investiții nu e abandonat cu totul. Citește articolul
Informațiile despre deciziile statului pot fi importante pentru investitori sau pentru conducerea companiei, care ar putea să-și schimbe părerea despre valoarea companiei sau despre direcția strategică.
România a cerut suspendarea livrării unor doze de vaccin anti-COVID în iunie, astfel încât să primească doar 2.635.680 din totalul de 7.103.160 programate pentru această lună. Citește articolul