Investitorii sunt interesați de stabilitatea financiară și de respectarea legilor de către companie, iar astfel de probleme pot afecta încrederea în management și valoarea investițiilor.
O firmă de pază care achita taxele doar pentru o parte dintre salariații săi a fost descoperită de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) printr-o simplă comparare a contractelor de muncă raportate în Revisal și a veniturilor și taxelor declarate prin formularul 112. Astfel, inspectorii au făcut o impunere suplimentară consistentă pentru taxe salariale. Citește articolul
Articolul subliniază impactul major al riscurilor fiscale asupra întregii companii și nevoia de conștientizare la nivel înalt (echipa locală și globală). Transparența fiscală și conformitatea sunt componente cheie ale bunei guvernanțe corporative și influențează percepția investitorilor.
O parte însemnată din reforma controalelor fiscale care a venit în ultimele zile din 2022 urmează să se aplice de la 1 ianuarie 2026. De la acel moment, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se va baza în principal pe analiza de risc pentru a selecta cine este supus inspecției fiscale și cine nu, iar controalele aleatorii se vor reduce semnificativ. Din moment ce mai sunt doar câteva luni până la acest termen, firmele trebuie să se pregătească în 2025 pentru o nouă paradigmă în relația cu ANAF. Citește articolul
Investitorii și cei care se ocupă de conducerea companiei sunt interesați de astfel de informații, deoarece amenzile mari și problemele de conformitate pot arăta riscuri în modul de funcționare al firmei.
Acțiunile de control ale inspectorilor de muncă au condus în 2024 la o valoare totală a amenzilor de 133.203.400 lei, peste un milion de lei din acest total fiind aplicat persoanelor fizice. Cele mai mari amenzi vizează, ca de obicei, munca nedeclarată și încălcările legate de plata salarială (mai ales sub nivelul minim) și de evidența contractelor au generat cele mai mari sancțiuni. Citește articolul
Oferă informații importante pentru investitori despre riscurile legale și despre cum compania respectă regulile de bună conducere, mai ales în ce privește concurența.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis recent că refuzul unei companii dominante de a permite interoperabilitatea platformei sale cu aplicațiile altor companii poate fi considerat abuz de poziție dominantă, chiar dacă platforma nu este indispensabilă pentru funcționarea aplicației respective. În cazul Google și aplicației JuicePass a Enel X Italia, Curtea a subliniat că efectele asupra concurenței sunt esențiale pentru evaluarea comportamentului abuziv. Hotărârea subliniază responsabilitatea companiilor dominante de a nu restricționa concurența și de a permite accesul la platformele lor, influențând viitoarele reglementări în domeniul concurenței digitale. Citește articolul
Respectarea legislației privind hărțuirea și gestionarea etică a cazurilor reprezintă un indicator al unei bune guvernări corporative, un aspect important pentru atragerea și menținerea încrederii investitorilor.
Anul curent se anunță unul deosebit de important în ceea ce privește adresarea fenomenului hărțuirii la locul de muncă: până la acest moment avem în față nu doar un set de modificări legislative recent oficializate și care le dau deja de lucru tuturor angajatorilor, ci și un proiect care va fi oficializat cu certitudine tot anul acesta. Cum le abordăm? Citește articolul
O reputație puternică a brandului, recunoscută prin distincții, poate crește încrederea investitorilor și îmbunătăți percepția companiei pe piață.
Când alegem un produs sau un serviciu, nu cumpărăm doar un nume, cumpărăm o promisiune. O promisiune a calității, a încrederii în produsul respectiv și a unei experiențe superioare. Într-o lume în care opțiunile par a fi nelimitate, consumatorii români caută repere, prin care să se asigure că au făcut alegerea corectă. Aici intervine programul Superbrands România, identificând și aducând recunoaștere brandurilor care excelează prin calitate, inovație și reputație. Citește articolul
Ajută la înțelegerea modului în care investitorii (inclusiv cei la început de drum) analizează piața, evaluează companiile și iau decizii de investiții, informații cruciale pentru a comunica eficient cu acționarii și comunitatea financiară.
Clasica recomandare, care s-a banalizat prin repetare la nesfârșit, e că nu trebuie să pui toate ouăle într-un singur coș. La fel, nu e o idee prea inspirată nici să-ți ții banii de pensie și fondul de urgență în același cont de tranzacționare. Din simplul motiv că destinațiile diferite ale sumelor investite implică strategii diferite. Citește articolul
Articolul discută despre impozitarea dividendelor și a veniturilor din lichidare, informații relevante pentru comunicarea transparentă cu investitorii și pentru respectarea principiilor de guvernanță corporativă.
Data de 28 februarie 2025 este termenul până la care contribuabilii trebuie să depună trei formulare informative anuale importante - 205, 207 și 402. Acestea se referă, în esență, la impozitele reținute la sursă în 2024 pentru veniturile persoanelor fizice și juridice. Citește articolul
Pentru companiile listate la bursă sau care caută investitori, informațiile despre taxe neplătite sau probleme legale serioase sunt foarte importante. Acest departament trebuie să-i informeze pe investitori și să asigure că firma este condusă transparent și corect.
Curtea de Conturi a scos la iveală deficiențe majore în activitatea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN), în special în ceea ce privește monitorizarea și controlul operatorilor de jocuri de noroc la distanță (online). Potrivit informațiilor recent prezentate, ONJN nu și-a îndeplinit sarcinile legale de supraveghere a modului în care se desfășoară acest tip de activități, punând astfel în discuție corecta fiscalizare a veniturilor generate de organizatorii de jocuri de noroc online. Citește articolul
Investitorii și cei responsabili cu felul în care e condusă firma (guvernanța corporativă) sunt foarte interesați să știe cine sunt proprietarii reali, pentru a asigura transparența și buna administrare a companiei.
Declarația anuală privind beneficiarii reali ai companiilor este în continuare o obligație legală, doar că aceasta vizează numai firmele care au în acționariat entități stabilite în țări cu risc de spălare a banilor. În condițiile în care societățile aprobă în această perioadă situațiile financiare pe anul 2024, declarația anuală de beneficiar real se depune, unde este cazul, în 15 zile de la aprobarea bilanțurilor. Citește articolul