Acest departament este interesat de modul în care respectarea (sau nerespectarea) regulilor GDPR influențează valoarea companiei, deciziile investitorilor și modul în care este administrată, mai ales când apar amenzi mari.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sancționează constant încălcările Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția datelor (GDPR), amendând încălcarea vieții private și a securității datelor personale de către companii, în diverse contexte, inclusiv cel al relațiilor de muncă. Citește articolul
Acest departament monitorizează riscurile care pot afecta valoarea companiei și încrederea investitorilor, iar evaziunea fiscală și amenzile mari sunt un risc major.
Firmele și PFA-urile care activează în domeniul transportului alternativ de persoane (ridesharing) și care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale de angajatori, în relație cu șoferii lor, urmează să fie depistate printr-o declarație nouă, potrivit unui ordin oficializat recent. În urma verificărilor preliminare pe care le-a făcut, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a descoperit că numărul șoferilor care lipsesc din evidențele oficiale (adică pentru care nu se achită taxe salariale) se ridică la ordinul zecilor de mii. Noul formular este depus exclusiv de proprietarii aplicațiilor de ridesharing. Citește articolul
Impozitul minim global poate afecta profiturile și situația financiară a companiei, informații esențiale pentru investitori. Acest departament se asigură că informațiile sunt comunicate corect și că firma respectă principiile de bună guvernanță.
Implementarea Directivei Pillar 2 în România marchează un moment de cotitură în peisajul fiscal național și internațional, introducând un sistem complex de impozitare minimă efectivă de 15% pentru grupurile mari de companii cu venituri consolidate de peste 750 milioane euro. Cu impact direct asupra planificării fiscale și operaționale, noile prevederi legislative necesită o înțelegere aprofundată și o pregătire riguroasă din partea companiilor vizate. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care frauda poate afecta stabilitatea financiară și reputația companiei, aspecte esențiale pentru încrederea investitorilor și pentru o bună guvernanță.
Frauda este o amenințare silențioasă, dar costisitoare, care generează anual pierderi financiare semnificative pentru organizații. Rapoartele Asociației Examinatorilor de Fraudă Certificaţi (Association of Certified Fraud Examiners - ACFE) arată că afacerile din întreaga lume pierd aproximativ 5% din veniturile anuale din cauza fraudei ocupaționale. Cu toate acestea, numeroase organizații subestimează riscurile și recurg tardiv la măsuri de prevenție, în general ca urmare a unor episoade grave. Citește articolul
Faptul că o companie poate reduce riscul de dispute fiscale și are claritate asupra taxelor este un semnal pozitiv pentru investitori, arătând o gestionare responsabilă și o stabilitate financiară mai mare a companiei.
Unul dintre vicepreședinții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a declarat recent că acordurile de prețuri în avans (APA) urmează să capete o importanță mult mai mare în relația cu contribuabilii. Acesta a precizat că autoritățile au observat că existența APA asigură predictibilitate în privința obligațiilor fiscale ale firmelor și că, automat, elimină necesitatea inspecțiilor fiscale privind prețurile de transfer. Prin urmare, această schimbare de optică ar putea fi benefică pentru cei care fac demersuri pentru obținerea APA. Citește articolul
Articolul prezintă o imagine pozitivă a performanței financiare, a planurilor de investiții și a direcției strategice a companiei, informații de interes pentru potențialii și actualii investitori.
Pentru Romaqua Group, anul 2024 a fost un an bun, în care s-au atins obiectivele în ciuda tuturor dificultăților cu care mediul de afaceri s-a confruntat. Cifra de afaceri a crescut ușor (cu 7%), în principal ca urmare a rezultatelor bune din piață. Atât piața apelor minerale, cât și cea a băuturilor răcoritoare și a berii, în care Romaqua Group este prezentă, au înregistrat ușoare creșteri. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma este condusă corect și etic, iar respectarea legilor privind hărțuirea este importantă pentru încrederea investitorilor și pentru o bună gestionare a companiei.
Politica de prevenire a hărțuirii la locul de muncă implică responsabilități extinse pentru angajatori, care nu se limitează la spațiul fizic de lucru sau la programul standard de opt ore de muncă. Obligațiile se aplică și în contexte conexe precum pauzele angajaților, formare profesională, teambuilding-uri, sau chiar în mediul online. Angajatorii trebuie să prevină, să cerceteze și să sancționeze faptele de hărțuire indiferent unde se produc, responsabilitatea sa fiind continuă și perpetuă, nu doar o formalitate de bifat. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma este condusă transparent și etic, în interesul acționarilor și al altor părți interesate. Articolul este vital pentru a înțelege riscurile de integritate și conformitate care pot afecta încrederea investitorilor și buna guvernanță a companiei.
Astăzi vom trata un subiect ipotetic, dar nu imaginar: acela al situației în care angajatorul solicită unui salariat să acționeze, în cadrul relațiilor de muncă, într-un mod care presupune încălcarea legii. Specialistul consultat astăzi de avocatnet.ro este avocatul Andreea Manolache, managing partner în cadrul Manolache, Lincaru și Asociații SCA. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care firma respectă regulile de bună guvernanță și transparență financiară, aspecte importante pentru încrederea investitorilor și buna reputație a companiei.
Dintr-o speță prezentată recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reiese că, atunci când se identifică plăți fără obiect și fără documente justificative, inspectorii consideră că asociatul companiei a ridicat bani pentru scopuri personale. Automat, aceste sume sunt încadrate la categoria veniturilor din alte surse și sunt impozitate. Citește articolul
Demonstrează investitorilor și acționarilor că firma are o bună guvernanță, respectă etica și gestionează corect riscurile legate de mediul de lucru.
Cadrul legal privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă necesită o implementare efectivă, nu doar formală. Se recomandă o abordare comprehensivă, care să țină cont de întregul context legislativ, nu doar una bazată exclusiv pe deja cunoscuta metodologie adoptată prin hotărâre de Guvern. Responsabilul desemnat trebuie să cunoască toate reglementările relevante, iar politica anti-hărțuire trebuie adaptată specificului angajatorului, nu să reprezinte exclusiv un copy-paste legislativ. Regulamentul intern și contractul colectiv de muncă trebuie să conțină prevederi clare despre prevenirea și sancționarea discriminării, inclusiv detalii despre canalele de raportare, aspecte verificate de inspectorii de muncă. Citește articolul