avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 910 soluții astăzi
Acasă Departament: Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă

Departament: Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă

ACCES PREMIUM

Toate societățile din România au obligația de diligență privind recunoașterea incidenței sancțiunilor internaționale în relațiile lor comerciale

Acest departament asigură buna conducere a companiei și comunică cu investitorii. Respectarea sancțiunilor este crucială pentru a menține încrederea investitorilor și pentru a evita probleme grave care pot afecta valoarea companiei.

Țuca Zbârcea & Asociații în Aspecte juridice
26 Martie 2025 | 845 | Timp de citire: 6 min.

În ultimii ani, Uniunea Europeană a implementat sancțiuni complexe împotriva Rusiei ca răspuns la războiul din Ucraina, adoptând 16 pachete de măsuri menite să afecteze economia și capacitățile militare ruse. În acest context, România a modificat legislația prin Ordonanța de Urgență nr. 135/2024, care ajustează cadrul național pentru a asigura o implementare riguroasă a sancțiunilor europene. Noile reglementări impun obligații stricte pentru toate persoanele fizice și juridice, inclusiv necesitatea de a efectua evaluări de risc și de a îngheța resursele legate de entități sancționate. În plus, OUG 135/2024 introduce sancțiuni mai severe pentru neîndeplinirea acestor obligații, inclusiv amenzi substanțiale și, în viitor, posibilitatea de a aplica pedepse penale. Este esențial ca firmele să adopte politici interne de monitorizare a respectării sancțiunilor, adaptate la specificul și dimensiunea activității lor, pentru a se conforma noilor cerințe legale și pentru a evita consecințele negative. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid oficial ANAF

Stabilirea rezidenței fiscale în România pentru persoanele juridice străine: Ce trebuie să știi despre subiect

Acest conținut este important pentru a înțelege cum este structurată și guvernată o companie străină atunci când își stabilește conducerea în România, informații relevante pentru investitori și pentru modul în care compania este administrată.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
26 Martie 2025 | 1095 | Timp de citire: 4 min.

Un ghid oficial referitor la stabilirea rezidenței fiscale în România a persoanelor juridice străine a fost pus recent la dispoziție de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Iată principalele aspecte care trebuie reținute din document. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Recalificări fiscale: Subiectul colaborărilor independente care ascund, de fapt, relații de dependență a revenit în atenția ANAF

Problemele fiscale majore, cum ar fi amenzile și taxele suplimentare rezultate din recalificarea veniturilor, pot afecta direct rezultatele financiare ale companiei, ceea ce este de mare interes pentru investitori și pentru buna guvernanță a companiei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Martie 2025 | 4256 | Timp de citire: 3 min.

Subiectul recalificării relațiilor aparent independente în relații dependente, care presupune impuneri suplimentare de taxe în urma controalelor, a revenit în atenția Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), atenționează avocații. În acest context, contribuabilii sunt sfătuiți să reanalizeze colaborările care pot fi vizate de controalele ANAF și de eventualele recalificări fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

EUDR: Producția de anvelope, care are o contribuție semnificativă în exporturile României, e vizată de regulamentul european privind produsele din defrișări. Ce trebuie să știe firmele din domeniul auto

Investitorii sunt interesați de riscurile financiare și de reputație care pot afecta valoarea companiei, iar respectarea regulilor precum EUDR demonstrează o bună guvernanță.

Deloitte România în Aspecte juridice
25 Martie 2025 | 475 | Timp de citire: 3 min.

Regulamentul european privind produsele provenite din defrișări („European Union Deforestation Regulation” - EUDR), care interzice comercializarea unor astfel de mărfuri în spațiul comunitar, dar și exportul acestora către alte piețe, va intra în vigoare la 31 decembrie 2025. Termenul a fost amânat cu un an, astfel că cei implicați în operațiuni cu produsele vizate au la dispoziție o perioadă suplimentară de timp să se pregătească pentru conformare - aspect benefic, având în vedere complexitatea procedurilor pe care le impune reglementarea. În România, pe lângă alte domenii, cum ar fi zona de retail, este anticipat un impact semnificativ asupra industriei auto, în special producția de anvelope din cauciuc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Catalyst Romania Fund I anunță vânzarea cu succes a acțiunilor sale din avocatnet.ro, cea mai importantă platformă de conținut dedicată conformității și reglementărilor din România

Acest departament este interesat de știri despre investiții, finanțări, vânzări de companii (exit-uri) și modul în care se dezvoltă parteneriatele de afaceri, pentru a înțelege dinamica pieței de capital și a guvernanței corporative.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
25 Martie 2025 | 721 | Timp de citire: 4 min.

Catalyst Romania Fund I anunță vânzarea acțiunilor sale din avocatnet.ro (Inteligo Media) către echipa fondatoare a companiei și celebrează un parteneriat de lungă durată cu aceasta. Colaborarea a fost bazată pe o investiție care a modelat evoluția remarcabilă a avocatnet.ro în cea mai importantă platformă de tip Information as a Service pentru profesioniști și antreprenori din România.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Minighid pentru lucrătorul care se consideră victima unei hărțuiri la locul de muncă

Acest departament se asigură că firma este bine condusă și responsabilă față de investitori, iar un mediu de lucru fără hărțuire este esențial pentru o bună guvernanță corporativă și pentru încrederea celor care investesc în companie.

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Martie 2025 | 1962 | Timp de citire: 8 min.

Hărțuirea la locul de muncă, fie că este de natură sexuală sau morală, este o problemă serioasă care afectează atât bunăstarea angajaților, cât și climatul profesional. Toți angajatorii sunt obligați să implementeze politici clare și proceduri eficiente pentru prevenirea și combaterea acestui fenomen. Victimele hărțuirii au dreptul să raporteze incidentele, iar angajatorii trebuie să asigure confidențialitatea și soluționarea acestora într-un termen rezonabil. În acest articol, vom explora pașii esențiali în procesul de raportare și soluționare a cazurilor de hărțuire la locul de muncă, precum și drepturile și obligațiile părților implicate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Statistici privind piața forței de muncă referitoare la întreprinderi. Consiliul UE a adoptat textul unui nou regulament european. Ce înseamnă pentru companii

Transparența salarială și guvernanța corporativă sunt aspecte importante pentru investitori. Acest departament va fi interesat de modul în care aceste noi cerințe de raportare influențează percepția investitorilor și buna guvernanță a companiei.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Martie 2025 | 659 | Timp de citire: 4 min.

Consiliul Uniunii Europene a dat undă verde unui nou regulament european care va îmbunătăți colectarea statisticilor privind piața forței de muncă referitoare la întreprinderi la nivelul UE. Prin viitorul regulament, legiuitorul european va avea la dispoziție statistici actualizate și comparabile între țări, noile date colectate de la statele membre urmând să acopere mai multe sectoare din economie, totodată. Noile norme vor genera, cel puțin inițial, obligații suplimentare pentru companiile din statele membre UE, dar și schimbări de politică internă dacă ne gândim, de exemplu, la datele privind egalitatea de reumnerare. Totuși, o abordare națională inteligentă și digitalizată va putea reduce semnificativ povara efectivă asupra mediului de business, ea rămânând în mare parte la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Interesul pentru înființarea de noi grupuri de impozit pe profit este tot în scădere, dar numărul de grupuri active crește constant

Oferă informații relevante despre performanța financiară a companiei și despre modul în care este gestionată sarcina fiscală, informații importante pentru investitori și pentru transparența companiei.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Martie 2025 | 1188 | Timp de citire: 3 min.

Consolidarea fiscală se aplică efectiv din 2022, acesta fiind și primul an în care s-au înființat grupuri de impozit pe profit. Însă statisticile furnizate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru 2022, 2023, 2024 și 2025 arată un interes în scădere pentru aplicarea acestui mecanism de optimizare a sumelor plătite statului sub formă de impozit pe profit. Totuși, chiar dacă din ce în ce mai puține firme sunt interesate să înființeze grupuri noi, numărul de grupuri active este într-o creștere constantă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bursa pe Bune

Despre cum să ne pregătim pentru a fructifica oportunitățile unei eventuale crize

Articolul discută strategii de investiții ale unor mari jucători din piață și analizează dinamica piețelor financiare, oferind perspective valoroase pentru înțelegerea comportamentului investitorilor și a modului în care companiile pot interacționa cu aceștia.

Investimental.ro în Știri & Revista presei
22 Martie 2025 | 1038 | Timp de citire: 6 min.

Intrarea indicilor americani S&P 500 și Nasdaq Composite în teritoriu corectiv – se întâmpla săptămâna trecută –, precum și creșterea probabilității ca economia SUA să se contracte în primul trimestru au reactivat eterna întrebare: vine criza? Preferăm să răspundem cu o altă întrebare: cum ne facem temele înainte ca un asemenea scenariu să se materializeze? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiza încadrării unei companii, la întocmirea situațiilor financiare, trebuie să țină cont de criteriile schimbate oficial anul trecut

Informațiile despre clasificarea companiei și cerințele de raportare (inclusiv CSRD și PCbCR) sunt foarte importante pentru a asigura transparența și comunicarea corectă cu investitorii și pentru o bună guvernare.

EY Romania în Contabil și fiscal
21 Martie 2025 | 1363 | Timp de citire: 3 min.

La întocmirea situațiilor financiare, companiile trebuie să schimbe categoria în care se încadrează doar dacă în două exerciţii financiare consecutive depăşesc/încetează să depăşească două dintre cele trei criterii de mărime (total active, cifra de afaceri și număr mediu de salariați) - regulă ce rămâne în continuare în vigoare. Potrivit Directivei 2023/2.775 (transpusă deja la noi), criteriile valorice, de mărime a cifrei de afaceri și, respectiv, a activelor nete au fost modificate, fiind semnificativ majorate. Astfel, analiza criteriilor cumulate după care este posibilă reconsiderarea palierului de încadrare a companiei trebuie atent realizată. Citește articolul