Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Asigură un mediu de lucru sigur și sănătos atât pentru persoanele care vin la companie pentru testarea aptitudinilor, cât și pentru angajații aflați în perioada de probă, respectând normele legale.
Angajatorul are la dispoziție două posibilități pentru a se asigura că o persoană poate îndeplini, conform cerințelor și exigențelor sale, sarcinile de serviciu, respectiv proba de lucru și perioada de probă. În același timp, deși nu este explicit prevăzut în Codul Muncii, salariatul are la rândul său posibilitatea de a aprecia în ce măsură i se potrivește postul sau dacă dorește să accepte angajarea ori să-și desfășoare în continuare activitatea. Despre proba de lucru se vorbește, poate, mai puțin decât despre perioada de probă, dar și aceasta dintâi impune angajatorului câteva reguli, cum ar fi, de pildă, nediscriminarea la angajare. Citește articolul
Este esențial pentru a implementa măsuri de prevenire a răspândirii bolilor la locul de muncă și pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților, conform ultimelor reglementări.
Lista bolilor pentru care se aplică măsura de izolare a persoanelor, la domiciliu sau în spital, cât şi lista unităţilor sanitare în care vor fi trataţi cei care au contactat acestei boli au fost publicate în Monitorul Oficial de vineri. Citește articolul
Articolul abordează teme legate de sănătatea mentală și fizică, stresul personal și modalități de a gestiona stările dificile, care pot influența starea de bine generală a angajaților și siguranța lor la locul de muncă.
Inițiată în anii 60 de psihanalistul canadian Elliott Jaques, noțiunea de criză a vârstei de mijloc a fost intens dezbătută în decursul secolului al XX-lea, regăsindu-se cu diferite nuanțe și în contribuțiile altor autori de referință, precum Jung sau Erickson. În timp, acest concept a căpătat o conotație pronunțat negativă și a devenit un clișeu asociat mai degrabă genului masculin. În mod curent, el se traduce printr-o serie de comportamente distructive, prin reacții disproporționate și decizii impulsive, cu o miză importantă și consecințe nefavorabile asupra propriei persoane și asupra celor apropiați. Citește articolul
Informațiile despre igienă, prevenție și reducerea riscului de infecție sunt relevante pentru promovarea sănătății generale, principii care se aplică atât în viața personală a angajaților, cât și în contextul securității la locul de muncă, contribuind la un mediu mai sănătos și mai sigur.
Cum protejăm copiii ce nu pot purta mască de Covid-19? Este o întrebare firească pe care și-o pun toți părinții care au copii mai mici de cinci ani pentru care nu există obligativitatea să poarte mască. Am cerut părerea unui pediatru specializat în imunologie și alergologie pediatrică, dar am consultat și recomandările forurilor naționale și internaționale pentru a găsi cel mai bun răspuns. Citește articolul
Monitorizează și implementează măsuri pentru a proteja sănătatea fizică și mentală a angajaților, inclusiv prevenirea stresului, burnout-ului și a altor probleme cauzate de lucrul excesiv.
În contextul dezvoltării constante a tehnologiei, dar având în vedere și criza epidemiologică actuală, ce a dus la o creștere a numărului de salariați care lucrează de la distanță, ar fi necesar ca autoritățile să se gândească la introducerea unui drept de a fi inaccesibil în afara programului de lucru? O asemenea schimbare ar preîntâmpina apariția situațiilor de abuz, stres, presiune în timpul liber și chiar a sindromului de burnout, iar încălcarea dreptului respectiv ar expune angajatorii la o serie de sancțiuni. Pentru moment, vorbim doar de o inițiativă discutată în Olanda, însă n-ar fi exclus ca aceasta să fie preluată și de alte state în viitor. Citește articolul
Chiar dacă articolul se referă la spital, el tratează gestionarea unei crize sanitare majore (COVID-19) și măsurile de protecție a personalului, informații care pot servi ca model sau inspirație pentru planurile SSM ale oricărei companii.
Medicii care au promovat examenul de rezidenţiat şi medicii specialişti fără post se pot angaja, fără concurs, pe o serie de specializări pe o perioadă de şase luni, în cadrul Spitalului "Dr. Gerota", de unde vor fi detaşaţi în spitalele cu deficit de personal. Citește articolul
Departamentul SSM este direct responsabil de aplicarea măsurilor de prevenire și control al COVID-19 la locul de muncă, inclusiv protocoalele de monitorizare, izolare și condițiile de reluare a activității pentru angajații afectați.
Bolnavii COVID-19 confirmaţi printr-un test RT-PCR care nu prezintă simptome sau au forme uşoare se vor putea întoarce la muncă în 14 zile de la data primului test pozitiv, fără a mai fi nevoie de efectuarea unui test de control şi fără a avea nevoie de un aviz epidemiologic de intrare în colectivitate, se menţionează într-un ordin al ministrului Sănătăţii publicat marţi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Se ocupă direct de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă, de măsurile de prevenire a bolilor, de igienă și de protocoalele în caz de îmbolnăvire, inclusiv curățarea și dezinfectarea spațiilor.
În condiţiile în care numărul zilnic de infectări cu virusul SARS CoV-2 este din ce în ce mai mare, o persoană care are un rezultat pozitiv la testul RT-PCR pentru depistarea COVID-19, dar are o stare de sănătate bună sau acceptabilă, trebuie să cunoască următorii paşi de urmat pentru a traversa cu bine perioada de boală/inactivitate la locul de muncă. Citește articolul
În contextul unei pandemii sau al unor situații de criză sanitară, acest departament ar putea fi interesat să înțeleagă cum funcționează monitorizarea sănătății la nivel național, pentru a-și adapta strategiile interne de protecție a angajaților și de gestionare a situațiilor de izolare sau boală.
Miercuri a fost publicat în Monitorul Oficial un ordin comun al Ministerului Sănătății (MS) și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), ce vizează obligaţiile pe care medicii de familie le au de acum în vederea monitorizării stării de sănătate a bolnavilor COVID-19 asimptomatici sau cu forme uşoare. Citește articolul
Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a cunoaște procedurile oficiale de testare și izolare, esențiale pentru a proteja angajații și a preveni răspândirea bolilor la locul de muncă.
De miercurea viitoare, testele RT-PCR pentru depistarea infectării cu virusul SARS CoV-2 vor fi procesate în maximum 24 ore, iar rezultatele vor fi transmise automat către pacienţi prin SMS sau email, potrivit un ordin al ministrului Sănătăţii publicat astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul