Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Chiar dacă articolul vorbește despre taxe, informațiile sunt relevante pentru SSM, deoarece testarea angajaților este o măsură importantă de protecție a sănătății la locul de muncă.
Informația apărută în presa centrală potrivit căreia Guvernul a aprobat decontarea cheltuielilor făcute de firme cu testele COVID-19 impuse angajaților sau a cheltuielilor făcute de persoanele care lucrează pe cont propriu nu este corectă. Guvernul, printr-o recentă ordonanță apărută în Monitorul Oficial, a prevăzut doar niște facilități fiscale în privința acestor cheltuieli. Citește articolul
Pentru angajații care conduc în timpul programului de muncă, SSM trebuie să se asigure că au permise de conducere valabile și că mașinile folosite sunt în regulă, pentru a preveni accidente și a respecta normele de siguranță la locul de muncă.
Pe perioada stării de alertă, dar și 90 de zile după încheierea ei, valabilitatea unor documente, inclusiv a permiselor auto sau autorizațiilor de circulație provizorie, se menține, fără ca deținătorii acestora să fie nevoiți să facă ceva în acest sens. Totuși, așa cum a transmis recent Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în cazul autorizației de circulație provizorie, valabilitatea se păstrează doar dacă pentru mașina respectivă există o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă. Citește articolul
Știrile despre vaccinuri sunt esențiale pentru a decide măsurile de siguranță la locul de muncă și pentru a proteja sănătatea angajaților.
”Trei sau patru vaccinuri” urmează să fie disponibile până la sfârşitul lui 2020 şi începutul lui 2021 în Uniunea Europeană (UE), estimează preşedintele Consiliului European Charles Michel. Citește articolul
Departamentul ar fi interesat de menționarea măsurilor suplimentare propuse, cum ar fi implementarea mai multor dezinfectanți și monitorizarea măștilor, chiar dacă se refereau la mall-uri. Aceste idei pot fi aplicate și în mediul de lucru pentru a îmbunătăți siguranța angajaților.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de facilitățile fiscale pentru testarea COVID-19, deoarece aceste măsuri sprijină eforturile de a menține un mediu de lucru sigur și sănătos și de a respecta normele de securitate în muncă.
Firmele și persoanele fizice pot beneficia de noi tipuri de ajutoare de la stat, acestea fiind incluse în Ordonanța de urgență a Guvernului 181/2020, care a apărut luni seară în Monitorul Oficial. Printre altele, actul se referă la eșalonarea datoriilor acumulate în timpul crizei coronavirusului, stabilirea unor facilități fiscale pentru angajatorii care suportă costurile testării salariaților proprii, o scutire suplimentară de impozit specific, dar și prelungirea anumitor măsuri care se aplicau deja. Citește articolul
Deși articolul vorbește de bani, motivul principal pentru care firmele fac aceste teste este siguranța angajaților. Departamentul SSM va fi interesat de orice măsuri care încurajează testarea pentru a menține un mediu de lucru sigur.
Pe tema testărilor COVID-19 cerute de angajatori (nu făcute de angajați din proprie inițiativă), inclusiv în cazul celor pe care le-au plătit salariații și le decontează firmele, Finanțele au introdus, printr-o ordonanță de urgență apărută luni în Monitorul Oficial, ușurarea sarcinii fiscale și includerea acestor cheltuieli pe lista veniturilor salariale neimpozabile și care nu sunt cuprinse în baza lunară de calcul al contribuţiilor sociale. Și independenții care aplică sistemul real pot deduce acum cheltuielile cu testele COVID-19. Citește articolul
Deși regulile sunt pentru publicul larg, ele creează un context general de sănătate la nivel național. SSM trebuie să înțeleagă aceste reguli pentru a adapta și mai bine măsurile de siguranță la locul de muncă și a proteja sănătatea angajaților, prevenind răspândirea bolilor.
Masca de protecţie purtată în toate spaţiile deschise este obligatorie în localităţile unde indicele de infectare este ridicat, însă există o serie de situaţii în care este permisă înlăturarea ei, conform unei hotărâri de luni a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU). Citește articolul
Deși se referă la izolarea la domiciliu, informațiile sunt relevante pentru contextul general al sănătății angajaților și al măsurilor de prevenire a răspândirii bolilor la locul de muncă. Departamentul trebuie să înțeleagă procedurile de gestionare a angajaților bolnavi pentru a menține un mediu de lucru sigur.
Cei ce se îmbolnăvesc de COVID-19, dar sunt asimptomatici sau au o formă ușoară a bolii, se vor trata acasă, în toată această perioadă urmând să fie monitorizați de către medicii de familie, potrivit unei ordonanțe ce se aplică deja. Măsura a apărut în contextul creșterii permanente a numărului cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19, pentru a reduce presiunea exercitată asupra sistemului medical de urgență. Citește articolul
Informații esențiale despre evoluția pandemiei și măsurile necesare pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților la locul de muncă pe termen mediu.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul menționează că angajatorii trebuie să impună și să sancționeze nerespectarea regulilor de igienă și siguranță impuse de pandemie, care intră în sfera de responsabilitate a acestui departament privind asigurarea unui mediu de lucru sigur.
În ultimele câteva luni, legislația muncii a primit modificări importante, iar unele dintre acestea reclamă și modificări corespunzătoare în regulamentele interne ale firmelor. Pe lângă acestea, contextul epidemiologic actual și regulile impuse de la caz la caz, chiar și cele pe care firmele vor să le adopte ca măsuri suplimentare față de cele recomandate/impuse de autorități ar trebui să se reflecte în regulamentele interne pentru a putea sancționa disciplinar, dacă e cazul, pe cei care nu vor să le respecte. Citește articolul