Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Conține informații despre situația sanitară locală (incidența COVID-19) și decizii ale autorităților legate de sănătate, care pot influența măsurile de siguranță și prevenție luate la locul de muncă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum oboseala și stresul legate de pandemie pot afecta sănătatea mintală a angajaților și siguranța lor la locul de muncă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu respectarea tuturor normelor de sănătate și siguranță la locul de muncă, inclusiv măsurile de igienă menționate în articol, și trebuie să pregătească firma pentru intensificarea controalelor.
Autoritățile au stabilit că se vor intensifica verificările la firme cu privire la respectarea măsurilor de igienă și de siguranță. În plus, se ia în considerare implementarea, pe viitor, a măsurii de suspendare temporară a activității firmelor ce nu respectă asemenea măsuri. În același timp, Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a adoptat o hotărâre prin care obligă autoritățile locale să analizeze în ce localități este cazul să se închidă interioarele restaurantelor și cinematografelor și firmele să își analizeze programul de muncă, pentru a-și desfășura activitatea la distanță - este vorba de acele localități unde incidența cazurilor de coronavirus este de 1,5 la mia de locuitori sau mai mult. Citește articolul
Departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă este interesat de aceste reguli pentru a stabili și comunica protocoalele interne care previn răspândirea bolilor la locul de muncă și pentru a proteja sănătatea angajaților care se întorc din zone de risc.
Carantină de cel puțin zece zile pentru persoanele care vin din zone în care s-a înregistrat o creștere a numărului de îmbolnăviri cu coronavirus și participarea restricționată, pentru anumite persoane, la sărbători religioase sunt câteva dintre măsurile ce se vor aplica în următoarea perioadă, în contextul extinderii epidemiei de COVID din țara noastră. Citește articolul
Acest departament se preocupă de siguranța și sănătatea angajaților. Articolul subliniază dificultățile de a asigura condiții de muncă sigure și de a respecta regulile de sănătate și securitate din altă țară.
De principiu, telemunca poate fi desfășurată, în baza legislației de la noi, și din afara României. Însă un angajator care le permite telesalariaților să lucreze din altă țară pentru o perioadă mai lungă se expune anumitor riscuri ce țin, în mare, de taxele salariale, drepturile lucrătorilor și sediul afacerii. Am adus în discuție acest subiect având în vedere contextul actual al epidemiei de coronavirus și faptul că unii salariați ar putea lua în calcul să lucreze din altă țară (unde ar fi mai aproape de rude, de exemplu), poate chiar fără a-și anunța angajatorul. Citește articolul
Este interesat deoarece orice modificare a situației epidemiologice sau a regulilor impuse de autorități afectează direct siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă.
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a declarat, sâmbătă, la Târgu Mureş, că în acest moment nu se discută de închiderea unor activităţi sau de lockdown, însă vor fi luate măsuri suplimentare. Citește articolul
Articolul tratează probleme grave de sănătate mintală, cum ar fi singurătatea, depresia și burnout-ul, care pot afecta capacitatea de muncă și siguranța persoanelor la locul de muncă. Departamentul SSM este interesat de prevenirea riscurilor profesionale, inclusiv a celor de natură psihologică, pentru a asigura un mediu de lucru sigur și sănătos.
Vacanțe exotice, locuințe de lux, mașini scumpe și servicii exclusiviste - iată imaginea clișeu cultivată în mass-media când vine vorba de afacerile de succes și de oamenii care le conduc. O imagine ideală, devenită etalon pentru oricine visează să fie propriul șef, pentru a se bucura de libertatea și flexibilitatea deseori îngrădite atunci când ești angajat. Citește articolul
Regulamentul intern, a cărui modificare este descrisă în articol, trebuie să includă reguli clare privind sănătatea și securitatea în muncă. Acest departament trebuie să se asigure că aceste reguli sunt corecte și actualizate în regulamentul intern.
De sâmbătă intră oficial în Codul muncii un set de prevederi referitoare la conciliere, ca metodă de soluționare amiabilă, în afara instanței, a conflictelor de muncă. Chiar dacă opțională, procedura de conciliere trebuie cuprinsă și detaliată în regulamentele interne. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de regulile de igienă, măsurile de prevenire a îmbolnăvirilor (distanțare, măști, dezinfectare), protocoalele de izolare și modul în care sunt asigurate condițiile sigure pentru sănătatea persoanelor care locuiesc sau lucrează în spațiile gestionate.
Căminele studenţeşti vor trebui să fie dezinfectate zilnic, grupurile sanitare comune dotate cu săpun lichid, în timp ce camerele de studenţi vor putea fi locuite doar de două persoane sau studenţi din aceeaşi grupă, potrivit prevederilor stipulate într-un ordin publicat pe 30 septembrie în Monitorul Oficial, intrat în vigoare tot de la această dată. Citește articolul
Acest departament este responsabil de siguranța și sănătatea angajaților. Orice prelungire a stării de alertă sau noi restricții pot afecta modul în care este organizată munca și ce măsuri de siguranță trebuie implementate în companie.
Principala chestiune de care ar trebui să țină cont luna asta companiile și PFA-urile este revenirea la normal în relația cu Fiscul. De ce? Pentru că se vor calcula din nou dobânzi și penalități la datoriile bugetare, se vor relua popririle și rambursările de TVA vor reveni la regulile vechi. Totodată, luna asta trebuie declarate și achitate impozitele pe afacere - profit și micro pe trimestrul III și specific pe semestrul I. Și nu numai. Citește articolul