Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru a face planuri de afaceri solide și a stabili bugete realiste, managementul trebuie să știe cum vor fi afectate veniturile și profitabilitatea de factori fiscali, cum ar fi deducerea creanțelor neîncasate. Acest lucru ajută la o mai bună anticipare a performanței financiare.
Din prima zi a anului 2022, o să apară o îmbunătățire a condițiilor în care se pot deduce pierderile din creanțele neîncasate de la clienți. Mai precis, în zona de impozit pe profit, Codul fiscal se va modifica pentru ca ajustările pentru deprecierea creanțelor să devină deductibile integral, nu doar în proporție de 30%, așa cum se întâmplă acum. Măsura a fost stabilită inițial să se aplice de la 1 ianuarie 2021, însă Guvernul a intervenit și a amânat-o pentru 1 ianuarie 2022. Citește articolul
Elaborează strategii pe termen lung pentru dezvoltarea afacerii, în special în sectorul imobiliar, ținând cont de stimulentele fiscale și impactul acestora asupra pieței.
Prevederile legale privind aplicarea cotei de taxă pe valoarea adăugată (TVA) de 5% la vânzarea de locuințe nu s-au schimbat, așa cum a fost stabilit în cursul lui 2020, de la 1 ianuarie 2021, ci urmează să se modifice de la începutul lui 2022. Noua dată pentru aplicarea măsurii apare într-o ordonanță apărută în ultima zi a lui 2020, ce vizează, printre altele, amânarea unor termene stabilite de Codul fiscal. În principal, prevederile amânate vizează majorarea considerabilă a plafonul până la care se aplică această cotă redusă. Schimbarea ar fi trebuit să fie cea de-a doua majorare a acestui plafon de la momentul introducerii cotei reduse de TVA la vânzarea de locuințe, în 2008. Citește articolul
Acest departament trebuie să integreze în planificarea strategică informațiile despre noile puteri de control ale autorităților, tendințele în inspecții (ex: focus pe online, prețuri, ajutoare de stat) și schimbările de abordare ale ANAF. Aceste aspecte influențează deciziile pe termen lung și adaptarea modelului de afaceri la un mediu de reglementare în continuă schimbare.
Cu toate că, cel puțin în primăvară, lucrurile au părut să stea în loc, anul 2020 a adus o serie de schimbări majore în activitatea de verificare a companiilor. Majoritatea noutăților țin de activitatea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă există chestiuni noi de reținut și despre alte autorități care pot veni în control. Citește articolul
Acest departament folosește informații despre politicile fiscale și bugetare ale statului pentru a anticipa tendințele economice și pentru a formula strategia pe termen lung a companiei.
Ca o excepție de la legislația momentului, atât pensiile de serviciu ale unor categorii de salariați, printre care și cei din aviația civilă sau grefierii, cât și cele ale militarilor și polițiștilor nu vor fi actualizate, în 2021, cu rata medie anuală a inflației, stabilește o ordonanță ce a fost oficializată în ultima zi a lui 2020. Citește articolul
Costurile operaționale, inclusiv cele generate de amenzi rutiere, pot influența deciziile strategice și bugetele pe termen lung ale companiei, mai ales dacă activitatea implică o flotă extinsă de vehicule.
Noul Guvern a păstrat de la 1 ianuarie aceeași valoare a punctului-amendă în funcție de care se stabilesc sancțiunile contravenționale rutiere: 145 de lei, mai exact, potrivit unei ordonanțe a Guvernului publicate în ultima zi din an. Plafonarea actuală urma să expire pe 31 decembrie și, în lipsa intervenției Guvernului, amenzile ar fi crescut foarte mult. Citește articolul
Informațiile despre facilitățile fiscale și opțiunile de restructurare financiară sunt importante pentru evaluarea sănătății financiare a companiei și pentru ajustarea planurilor strategice pe termen mediu și lung.
Printr-o ordonanță de urgență apărută pe 31 decembrie 2020 în Monitorul Oficial, Guvernul a venit cu modificări importante ce țin de eșalonarea simplificată, amnistia fiscală, restructurarea financiară și rambursarea TVA-ului. Citește articolul
Pentru a lua decizii importante pe termen lung, ținând cont de schimbările economice (cum ar fi inflația) și de situația generală a sănătății publice (gestionarea pandemiei și a vaccinării).
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Chiar dacă articolul este o reflecție personală, departamentul de Strategie poate găsi valoare în ideile despre adaptare, învățare din experiențe, gestionarea incertitudinii și importanța flexibilității în planificare, abordări relevante într-un mediu de afaceri dinamic.
Toată cultura asta a rezoluțiilor de Anul Nou, când te așezi confortabil în canapea, între două sarmale, să-ți înșiri, în agenda pe care ai cumpărat-o anul trecut și pe care n-ai folosit-o, toate lucrurile pe care le-ai vrea de la tine în următoarele 12 luni, ca și cum ar fi așa de ușor să le bifezi cu voința precum i-ar fi grăsuțului duh din lampă să iasă din ea ca să ți le împlinească... pare inutilă, penibilă chiar, când îți amintești de anul care tocmai a trecut. Anul care ți-a transmis călduros să-ți iei toate rezoluțiile să ți le bagi în dulap, să stai cuminte, așteptând pe următorul. Anul care ne-a tăiat respirația - la propriu - unora dintre noi. Așa că în loc să ne uităm înainte, în prima zi din an, i-am propus lui Alin, în acest dialog editorial, primul pe 2021, „să ne căutăm” de ultimii zece ani. Doar așa, îmi pare mie, aș putea să trag una sau două concluzii utile pentru viitor. Citește articolul
Articolul analizează evoluția și perspectivele muncii hibride și flexibile după pandemie. Aceste tendințe sunt esențiale pentru definirea viziunii pe termen lung a companiei și a strategiilor de organizare a muncii și a resurselor umane.
Nu toate activitățile sunt posibile în telemuncă! Nu toți salariații își pot desfășura eficient activitatea în regim de telemuncă! Programul „flexibil” nu-i neapărat un beneficiu! Posibilitatea de a presta din diverse locuri nu se potrivește oricui! Libertatea a-ți gestiona timpul de lucru și cel de odihnă poate produce haos! Citește articolul
Acest departament planifică viitorul companiei și este interesat de cum pot fi folosite aceste reduceri de impozit și măsurile de capitalizare pentru a face compania mai puternică financiar, a stimula creșterea economică și a susține planurile de dezvoltare pe termen lung.
Companiile care-și cresc capitalul propriu, în perioada 2021 - 2025, vor putea beneficia de reduceri ale impozitului pe afacere, se arată într-o ordonanță de urgență oficializată în a doua parte a anului trecut. În acest fel, statul vrea să stimuleze recapitalizarea companiilor care actualmente au capital negativ. Citește articolul