avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1551 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES GRATUIT

Cărţi de citit şi de pus sub brad în anul pandemiei

Ajută la înțelegerea tendințelor sociale și politice, la îmbunătățirea proceselor de luare a deciziilor importante pentru viitorul companiei și la planificarea dezvoltării angajaților pe termen lung.

Portal HR în Weekend
26 Decembrie 2020 | 1453 | Timp de citire: 5 min.

Ce citim în anul care ne-a dat peste cap realitatea? Cum ne reinventăm modul de raportare la lume? Ce alegeri facem? La ce obiceiuri renunțăm și cum îi ajutăm și pe cei apropiați să facă față schimbării? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Reminder Eșalonare la plată: Plata cu întârziere a ratelor se penalizează din nou de mâine

Acest departament stabilește direcția pe termen lung a companiei. Cunoașterea flexibilității în plata taxelor, cum ar fi amânarea penalităților, le permite să ia decizii mai bune privind alocarea resurselor financiare și planificarea pe viitor, mai ales în perioade economice dificile.

Dragoș Niculescu în Taxe și impozite
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Decembrie 2020 | 6213 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când ratele stabilite în graficele de eșalonare la plată ale contribuabililor pentru obligațiile fiscale restante sunt plătite cu întârziere, Fiscul aplică din nou pentru asta dobânzi și penalități, începând de mâine. Asta după ce măsura a fost suspendată timp de mai multe luni de zile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De mâine, relația firmelor cu Fiscul revine, teoretic, la normalitate. La ce ar trebui să ne așteptăm?

Deciziile privind investițiile, extinderea sau chiar supraviețuirea companiei pot fi influențate de presiunile fiscale, cum ar fi datoriile acumulate și costurile suplimentare. Ei trebuie să adapteze planurile pe termen lung ale firmei la această nouă realitate fiscală.

Lucia Tozaru în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
25 Decembrie 2020 | 3763 | Timp de citire: 4 min.

O serie de activităţi ce ţin de relaţia Fiscului cu contribuabilii reveni la normal din 26 decembrie 2020, după ce suspendările date de Guvern astă-primăvară, pentru a ajuta companiile, în contextul pandemiei de coronavirus, îşi vor încheia efectele la finalul zilei de azi. Concret, iată la ce spun specialiștii să ne așteptăm după ce se vor relua popririle pentru datorii fiscale și va intra în funcțiune sistemul e-Popriri, dar și după ce va reîncepe calcularea de dobânzi și penalități de întârziere pentru datoriile fiscale scadente și pentru plata cu întârziere a ratelor din graficele de eșalonare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De la 1 ianuarie, plafonul pentru aplicarea sistemului de TVA la încasare se dublează

Acest departament trebuie să știe despre astfel de schimbări, deoarece o îmbunătățire a 'fluxului de numerar' (banii disponibili) oferă mai multă flexibilitate și oportunități pentru planurile de viitor ale firmei, investiții sau dezvoltare. Ei iau decizii despre direcția pe termen lung a companiei.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
24 Decembrie 2020 | 6 | 6474 | Timp de citire: 1 min.

Sistemul de TVA la încasare va putea fi aplicat de către contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA, cu activitate în România, a căror cifră de afaceri în anul calendaristic anterior a fost de până în 4,5 milioane de lei. Așa prevede o lege oficializată luni. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Guvernul Cîțu a fost instalat oficial

Orice strategie pe termen lung a companiei trebuie să ia în considerare contextul politic și legislativ. Cunoașterea liderilor ministerelor relevante (Economie, Energie, Finanțe etc.) ajută la o planificare strategică mai eficientă.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
24 Decembrie 2020 | 5 | 2489 | Timp de citire: 2 min.

Cabinetul prim-ministrului desemnat Florin Cîțu și programul său de guvernare au primit miercuri votul de învestitură al Parlamentului. În cursul aceleiași zile, noul Guvern, care are 18 miniștri și doi vicepremieri fără portofolii, a depus jurământul la Palatul Cotroceni, iar hotărârea pentru acordarea încrederii acestuia (ce conține și programul de guvernare) și decretul prezidențial de numire au fost oficializate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Formarea profesională: Cele mai importante aspecte pentru firme și salariați

Îi ajută să vadă cum investiția în pregătirea angajaților contribuie la creșterea eficienței, la adaptarea firmei la noi tehnologii și la păstrarea personalului valoros pe termen lung, aspecte cheie în strategia companiei.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
24 Decembrie 2020 | 3856 | Timp de citire: 9 min.

Formarea profesională ajută salariații să devină mai eficienți și performanți, dobândirea de competențe noi și adaptarea la evoluția tehnologică fiind atât în avantajul salariatului, cât și în avantajul angajatorului. Ea este, cel puțin la nivel teoretic, un drept al salariatului și o obligație a angajatorului. Iată care sunt principalele aspecte ale formării profesionale pe care le-a abordat redacția noastră în anul ce se apropie de final. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce reprezintă, de fapt, salariul minim? Actualmente, evoluția acestuia în anul următor este o necunoscută

Ia în considerare impactul salariului minim asupra costurilor generale ale firmei și asupra planurilor de dezvoltare pe termen lung.

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
24 Decembrie 2020 | 2 | 1988 | Timp de citire: 5 min.

Recentele negocieri și discuții în privința stabilirii salariului minim brut pe țară garantat în plată sunt urmărite cu interes de cel puțin 1,5 milioane de salariați, dar și de foarte mulți angajatori. În același timp, de nivelul salariului minim depind și alte venituri de natură salarială, mai ales acolo unde nivelul salariilor și al celorlalte elemente constitutive ale acestuia sunt legate direct de salariul minim, dar și nivelul amenzilor care sunt, de asemenea, corelate cu acest element. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectiva 2020

Nouă schimbări importante apărute anul acesta în activitatea PFA-urilor

Persoanele implicate în stabilirea direcției și a obiectivelor pe termen lung sunt interesate de orice schimbare legislativă care poate influența costurile, veniturile sau modul de organizare al afacerii, pentru a ajusta planurile strategice și a lua decizii informate.

Lucia Tozaru în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
24 Decembrie 2020 | 4497 | Timp de citire: 4 min.

Anul 2020 a fost unul plin de provocări şi pentru persoanele fizice autorizate (PFA) din cauza efectelor economice provocate de pandemia de coronavirus. La final de an am făcut o retrospectivă a măsurilor ce vizează activitatea PFA-urilor, dar şi câteva modificări ce pot apărea în 2021. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Premierul Florin Cîţu: Bugetul va fi gata în prima parte a anului viitor

Obiectivele guvernamentale privind bugetul, dezvoltarea infrastructurii (autostrăzi) și utilizarea fondurilor europene oferă context macroeconomic crucial pentru deciziile strategice și planurile de dezvoltare ale companiei pe termen lung.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Decembrie 2020 | 1 | 811 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legea mirosurilor: Metodologia ce va fi utilizată pentru stabilirea nivelului de disconfort olfactiv, pusă în dezbatere

Acest departament trebuie să ia în considerare noile reglementări de mediu atunci când planifică viitorul companiei, mai ales dacă activitățile actuale sau viitoare pot genera mirosuri, pentru a asigura sustenabilitatea pe termen lung.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
23 Decembrie 2020 | 2 | 2430 | Timp de citire: 2 min.

Începând din vară, prin Legea mirosurilor, firmele care poluează olfactiv au căpătat, cel puțin teoretic, obligații suplimentare, inclusiv monitorizarea permanentă a disconfortului olfactiv, dar și întocmirea unui plan de gestionare a acestuia. Acum, pentru a completa cadrul legal și pentru a se putea aplica efectiv noile reguli, Ministerul Mediului a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre ce conține, printre altele, și metodologia pentru stabilirea nivelului de disconfort olfactiv. Citește articolul