Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce termene de instalare și ce costuri trebuie comunicate clar clienților la momentul vânzării, pentru a evita problemele și reclamațiile ulterioare și pentru a vinde servicii pe care compania le poate livra conform promisiunilor.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a făcut, recent, o informare publică privind drepturile pe care consumatorii le au atunci când vine vorba de instalarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune. Citește articolul
Departamentul de Vânzări trebuie să știe dacă firma își poate schimba prețurile sau strategiile de vânzare în funcție de noile reguli de TVA, mai ales dacă este aproape de pragul de scutire.
Regimul de scutire de TVA din România are nevoie de modificări radicale impuse de o directivă europeană din 2020. Însă autoritățile naționale nu doar că au ratat încadrarea în termenul de transpunere din 31 decembrie 2024, ci chiar l-au depășit cu peste șase luni de zile. În aceste condiții, Comisia Europeană (CE) a avertizat recent că, în lipsa unei reacții adecvate a Guvernului, procedura de infringement inițiată de câteva luni ar putea ajunge la etapa sesizării Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Acest departament identifică oportunități de afaceri, iar fondurile substanțiale disponibile pentru consolidări reprezintă o piață importantă pentru vânzarea de servicii, materiale și soluții de construcții.
Cu toate că, după cum a anunțat recent Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), anul acesta există un buget foarte mare alocat consolidării seismice a clădirilor, iar cheltuielile sunt acoperite integral de finanțarea de la stat și procesul de avizare a fost mult simplificat, în prezent sunt puține consolidări de clădiri cu risc seismic în derulare. Citește articolul
Modificările Codului Audiovizualului afectează direct strategiile de publicitate și promovare, esențiale pentru activitatea de vânzări, mai ales pentru produsele cu reclamă reglementată.
În perioada 7 - 13 iulie 2025, în Monitorul Oficial au fost publicate mai multe acte normative cu impact atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra vieții personale. Avocatnet.ro vă prezintă o sinteză a acestor noutăți legislative, incluzând principalele prevederi și datele de intrare în vigoare. Pentru detalii suplimentare și interpretări detaliate, sunt disponibile link-uri către articolele elaborate de redacția noastră. Citește articolul
Departamentul de vânzări este interesat de modul în care noile proceduri online pot simplifica sau schimba procesul de înmatriculare a mașinilor vândute către clienți, mai ales având în vedere planurile de viitor pentru acte de înstrăinare online.
Operaționalizarea platformei care permite persoanelor fizice și juridice să efectueze online formalitățile aferente înmatriculării vehiculelor a fost anunțată recent de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) și confirmată pentru avocatnet.ro. Anunțul vine, însă, la peste doi ani de la intrarea în vigoare a actului normativ care a introdus în legislație această posibilitate. Momentan, facilitatea e disponibilă doar pentru București, dar aceasta va fi extinsă treptat. Citește articolul
Prețul energiei și taxele aplicate influențează direct costurile și, implicit, prețurile de vânzare ale produselor sau serviciilor companiei, sau pot crea noi oportunități de vânzare pentru cei din sectorul energetic.
Mai nou, s-a eliminat dubla taxare a energiei electrice stocate și reintroduse în rețea, pentru a stimula investițiile, aceasta fiind scutită de la plata tarifelor de transport și distribuție și a certificatelor verzi, conform unui ordin oficializat joi de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Deși instituția consideră măsura importantă pentru investitorii în sisteme de stocare, Asociația Prosumatorilor consideră că măsura ar putea crea un „paradis energetic” pentru marii furnizori, în timp ce populația ar putea plăti o energie tot mai scumpă. Citește articolul
Pentru companiile din domeniul imobiliar, departamentul de Vânzări trebuie să înțeleagă pe deplin cum noile reglementări afectează prețul locuințelor și ce opțiuni au clienții (de exemplu, beneficiile perioadei tranzitorii). Aceasta le permite să comunice eficient cu potențialii cumpărători și să adapteze strategiile de vânzare.
În contextul unor constrângeri bugetare, Guvernul României a decis majorarea cotei de TVA de la 9% la 21%, începând cu 1 august 2025, pentru livrările de locuințe noi - o măsură cu impact direct asupra sectorului imobiliar. Din perspectivă fiscală, această modificare urmărește creșterea veniturilor la bugetul de stat, însă, la nivel economic și social, poate avea consecințe negative atât pentru populație, cât și pentru dezvoltatorii imobiliari. Citește articolul
Departamentul de Vânzări se ocupă de promovarea și vânzarea produselor. Noile interdicții și restricții privind reclamele la jocuri de noroc, medicamente, suplimente și alcool afectează direct modul în care pot face publicitate și își pot planifica campaniile.
Începând din toamna aceasta, difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în spațiul audiovizual va fi reglementată mult mai strict, potrivit unei decizii emise de Consiliul Național Audiovizual (CNA), publicată recent în Monitorul Oficial. Noile reguli interzic, printre altele, promovarea acestor jocuri cu ajutorul persoanelor publice. Decizia CNA nu este o interdicție generalizată, ci se aplică exclusiv domeniului audiovizual. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum noile taxe vor schimba prețurile finale ale produselor sau serviciilor pentru clienți.
Preconizatele majorări de TVA de la 1 august 2025 sunt pe cale să fie oficializate în perioada următoare, astfel că specialiștii amintesc contribuabililor la ce ar trebui să se aștepte din punct de vedere practic. Principalul punct de interes este, desigur, ce se va întâmpla cu tranzacțiile în derulare la acea dată, dar mai sunt și altele, cum ar fi actualizarea cotelor de TVA ale produselor și serviciilor în casele de marcat. Citește articolul
Un departament de vânzări auto poate folosi acest certificat ca o dovadă oficială a istoricului mașinii, oferind transparență și încredere clienților. Avertismentul privind fraudele este crucial pentru a proteja atât compania, cât și clienții.
Registrul Auto Român (RAR) a lansat certificatul RAR Auto-Pass la începutul anului, un document digital recomandat pentru oricine dorește să vândă sau să cumpere un autovehicul. Documentul vizează protejarea cumpărătorilor și urmărește combaterea fraudării kilometrajelor, o practică destul de răspândită. Obținerea sa este de natură să demonstreze onestitatea vânzătorului și oferă o imagine clară asupra istoricului vehiculului. Citește articolul