Ajută echipele de vânzări să înțeleagă mai bine responsabilitățile directe față de clienți când vând produse prin intermediul platformelor online, asigurând o comunicare corectă și o gestionare eficientă a solicitărilor (ex: retururi).
Compania care deține un marketplace ce facilitează vânzările între comercianți și clienți nu poate fi considerată responsabilă de conduita pe care o au acei comercianți. Așa a stabilit recent, printr-o decizie definitivă, Tribunalul București, potrivit unui comunicat remis redacției noastre. Citește articolul
Articolul arată cum se schimbă cererea și prețurile pe piața imobiliară, ceea ce ajută departamentul de Vânzări să-și ajusteze strategiile, să anticipeze volumul de vânzări și să înțeleagă mai bine comportamentul clienților.
Dincolo de efectul previzibil al majorării prețurilor la locuințele noi, există voci din spațiul public care atrag atenția că creșterile de TVA ar putea veni și cu alte efecte neplăcute. Pe scurt, putem asista la un efect de bumerang care să reducă, pe termen lung, încasările la bugetul de stat. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce TVA se aplică la produsele și serviciile vândute pentru a stabili prețurile corecte, a oferi cotații clare și a gestiona așteptările clienților, mai ales în tranzacțiile complexe.
Deoarece din august 2025 avem mai multe modificări importante legate de cotele de TVA, este foarte important pentru firme, PFA-uri și profesioniști să identifice în mod corect cotele pe care trebuie să le aplice operațiunilor în perioada actuală de tranziție. În acest sens, prezentăm astăzi câteva exemple ilustrative. Citește articolul
Articolul menționează cum IoT poate îmbunătăți experiența clienților și personaliza serviciile, oferind noi oportunități și instrumente pentru strategiile de vânzări.
Internetul lucrurilor („Internet of Things” - IoT) funcționează ca o autostradă digitală, care conectează fără întreruperi obiecte și dispozitive fizice, denumite în mod obișnuit „lucruri”. Aceste dispozitive comunică și fac schimb de date atât între ele, cât și cu sisteme mai largi, prin intermediul conectivității la internet. În centrul acestei interacțiuni se află tehnologii încorporate, precum software, senzori și alte componente inteligente, care colectează, transmit și acționează pentru colectarea datelor. Aceste sisteme integrate permit o coordonare și o comunicare în timp real între dispozitive, creând o punte puternică între lumea fizică și cea digitală. Citește articolul
Chiar dacă se concentrează pe clienți, acest departament trebuie să fie conștient de riscurile asociate cu noii parteneri, inclusiv clienții, pentru a evita colaborările care ar putea dăuna reputației sau stabilității financiare a companiei.
Intrarea într-un parteneriat de business nu este niciodată doar o formalitate, ci o decizie importantă, care poate fie să ajute o companie să crească, fie să genereze probleme majore. Un parteneriat potrivit poate sprijini compania în atingerea obiectivelor de creștere și în obținerea unor avantaje strategice, în timp ce o alianță greșită poate expune organizația la pierderi financiare semnificative, daune de imagine și riscuri de natură juridică. Citește articolul
Pentru companiile din mass-media, acest departament poate fi interesat de modul în care noile reguli influențează alocarea publicității de stat și sistemele de măsurare a audienței, aspecte care impactează strategiile de vânzare a spațiilor publicitare.
Regulamentul european privind libertatea mass-mediei, aplicabil integral din 8 august 2025, stabilește reguli comune la nivelul UE pentru protejarea independenței editoriale, confidențialitatea surselor jurnalistice și funcționarea independentă a serviciilor media. Acesta include garanții împotriva utilizării programelor spion împotriva jurnaliștilor, norme privind proprietatea media și alocarea publicității de stat. Măsura face parte dintr-un pachet legislativ mai amplu care include protecția împotriva acțiunilor abuzive în justiție și este susținut de fonduri europene pentru consolidarea libertății presei. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum modificarea TVA-ului influențează prețurile produselor, strategiile de vânzare și atractivitatea ofertei pentru clienți, mai ales având în vedere potențiala reducere a accesului populației la aceste produse.
Este bine de reținut că numai medicamentelor de uz uman li se aplică noua cotă redusă de TVA de 11%, începând cu luna august 2025. În rest, atât suplimentele alimentare, cât și medicamentele de uz veterinar trec la cota standard de TVA de 21%. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să fie la curent cu modificările cotelor de TVA, deoarece acestea pot influența prețurile produselor sau serviciilor și modul în care sunt comunicate clienților.
În perioada 28 iulie - 3 august 2025, în Monitorul Oficial au fost publicate mai multe acte normative cu impact asupra mediului de afaceri. Avocatnet.ro vă prezintă o sinteză a acestor noutăți legislative, incluzând principalele prevederi și datele de intrare în vigoare. Pentru detalii suplimentare și interpretări detaliate, sunt disponibile link-uri către articolele elaborate de redacția noastră. Citește articolul
Raportarea sustenabilității face compania mai atractivă, deschizând uși către noi parteneriate, licitații și contracte, aspecte importante pentru creșterea vânzărilor.
Comisia Europeană a aprobat VSME („Voluntary Standards for non-listed micro, small and medium-sized undertakings”), standardul voluntar de raportare a durabilității pentru IMM-uri, printr-o recomandare publicată la 30 iulie 2025. Acest cadru simplificat vine în sprijinul întreprinderilor mici și mijlocii care nu sunt obligate să raporteze conform Directivei UE privind Raportarea Corporativă în materie de Sustenabilitate (CSRD), dar care se confruntă cu cerințe tot mai frecvente din partea partenerilor comerciali și, mai ales, a băncilor și instituțiilor financiare. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să știe ce cotă de TVA să aplice produselor și serviciilor vândute, deoarece acest lucru influențează prețul final pentru clienți și strategiile de vânzare.
În urma modificărilor la Codul fiscal legate de cotele de TVA, Guvernul a modificat rapid și normele metodologice aferente printr-o hotărâre aplicabilă de la 1 august 2025. Principalele noutăți au în vedere cota redusă de TVA pentru alimente. Citește articolul