avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 919 soluții astăzi
Acasă Departament: Vânzări (Commercial - partea de "sales")

Departament: Vânzări (Commercial - partea de "sales")

ACCES GRATUIT

Noul Cod al Audiovizualului: Reguli mai stricte pentru publicitatea la produse homeopate și suplimente alimentare

Echipa de vânzări și marketing trebuie să înțeleagă noile restricții privind promovarea produselor, cum ar fi medicamentele sau suplimentele, pentru a crea campanii de publicitate care respectă legea și pentru a ști cum să-și prezinte produsele corect clienților.

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 August 2025 | 1 | 1028 | Timp de citire: 3 min.

La începutul lunii trecute a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, adoptat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care abrogă vechiul cod din 2011. Printre principalele modificări aduse se numără extinderea reglementărilor privind publicitatea la medicamente și asupra tratamentelor medicale, produselor homeopate, dispozitivelor medicale și suplimentelor alimentare. De asemenea, se interzice promovarea farmaciilor în contextul în care acestea sunt asociate cu oferte sau promoții pentru produsele menționate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda lunii august 2025: Cum arată calendarul pentru firme și PFA-uri

Acest departament este interesat de cum se pot promova produsele și serviciile. Noile reguli pentru publicitatea la jocuri de noroc pot schimba strategiile de vânzări și marketing.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
1 August 2025 | 911 | Timp de citire: 2 min.

Dincolo de intrarea în vigoare a unor multiple măsuri fiscal-bugetare, în august 2025 mai sunt și alte chestiuni importante de reținut, cum ar fi unele noutăți ce țin de folosirea inteligenței artificiale în afaceri. Iată ce trebuie să știi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce presupune recentul acord comercial încheiat între SUA și UE

Detaliază noul acces la piață și condițiile tarifare pentru diverse produse, influențând direct strategiile de vânzări și prețurile competitive.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
31 Iulie 2025 | 1075 | Timp de citire: 4 min.

La 27 iulie 2025, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și președintele SUA, Donald J. Trump, au convenit un acord privind tarifele și comerțul. Părțile au stabilit pilonii centrali ai relației comerciale dintre Uniunea Europeană și Statele Unite, acest demers reprezentând etapa inițială a unui proces ce urmează a fi dezvoltat gradual. Pe viitor, colaborarea se va extinde pentru a include noi sectoare economice și pentru a facilita un acces și mai bun la piața comună. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Creșterile de accize stabilite la 1 august și 1 ianuarie: Băuturile, țigările și combustibilii se scumpesc

Echipa de vânzări trebuie să știe cum vor crește prețurile produselor din cauza taxelor noi, pentru a explica clienților și a-și ajusta strategiile de vânzare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Iulie 2025 | 6313 | Timp de citire: 3 min.

Printre măsurile fiscale date recent, prin legea pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în Parlament, se numără și majorarea accizelor pentru băuturi, țigări și combustibili. Creșterile sunt prevăzute, pentru majoritatea cazurilor, la 1 august 2025 și la 1 ianuarie 2026. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Cum se schimbă cotele de TVA ale bunurilor și serviciilor încadrate anterior pe 5% sau 9%. Există și operațiuni scutite care trec direct la cota standard de TVA

Echipa de vânzări trebuie să știe ce cotă de TVA să aplice produselor și serviciilor pe care le vinde, pentru a face oferte corecte clienților.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Iulie 2025 | 6853 | Timp de citire: 6 min.

La 1 august 2025 se aplică o serie de modificări importante în sfera TVA-ului. Dincolo de majorarea cotei standard de TVA, vorbim de multe bunuri și servicii încadrate anterior pe cotele reduse de 5% și 9% pentru care taxa se majorează. Totodată, există și operațiuni ce erau scutite de TVA, dar care intră direct pe cota standard. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți dai seama ce cotă de TVA trebuie să aplici tranzacțiilor în derulare, în contextul schimbărilor de la 1 august

Echipele de vânzări trebuie să știe exact ce TVA să adauge la prețul produselor sau serviciilor pe care le oferă clienților, mai ales în cazul contractelor sau tranzacțiilor care se desfășoară în perioada schimbării cotelor.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Iulie 2025 | 8137 | Timp de citire: 4 min.

Deoarece din august 2025 intervin niște modificări majore privind cotele de TVA aplicabile produselor și serviciilor, specialiștii explică la ce aspecte trebuie să fie atenți contribuabilii pentru a identifica în mod corect cotele de taxă ce trebuie aplicate în cazul tranzacțiilor în derulare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din august, TVA-ul pentru locuințele noi crește la 21%. În anumite condiții, se poate păstra cota de 9% în cazul celor care au achitat avansuri

Echipele de vânzări, în special cele din domeniul imobiliar, trebuie să știe care sunt taxele (TVA) aplicabile locuințelor pentru a calcula prețurile corect și a oferi informații precise clienților.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Iulie 2025 | 6 | 6153 | Timp de citire: 3 min.

Începând din ultima lună a verii, TVA-ul aplicat locuințelor noi crește la 21%, potrivit unei legi recent oficializate. Este vorba, mai precis, de două creșteri diferite - pe de o parte, pentru locuințele care anterior se încadrau pe o cotă redusă de TVA, iar, pe de altă parte, pentru locuințele care anterior nu se încadrau pe acea cotă redusă de TVA. Totuși, în anumite condiții, cei care au achitat deja avansuri pot rămâne pe cota redusă de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cota standard de TVA crește la 21% de la 1 august 2025, iar singura cotă redusă rămasă este de 11%

Vânzările sunt direct influențate de modificările de TVA, deoarece prețurile finale ale produselor și serviciilor oferite clienților trebuie ajustate conform noilor cote.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Iulie 2025 | 18938 | Timp de citire: 4 min.

Începând cu luna august 2025, cota standard de TVA crește la 21%, conform unei legi recente cu multiple măsuri fiscale. În același timp, rămâne o singură cotă redusă de TVA, de 11%, care se aplică unui număr restrâns de livrări de bunuri și prestări de servicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Calendarul creșterilor de impozite și taxe stabilite de Guvernul Bolojan

Creșterea TVA-ului și schimbarea cotelor reduse influențează direct prețul de vânzare al produselor și serviciilor și cum sunt ele prezentate clienților, necesitând ajustări în strategiile de vânzări.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Iulie 2025 | 4 | 15394 | Timp de citire: 1 min.

Principalele măsuri fiscale care se introduc în această perioadă sunt incluse într-o lege pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în Parlament, acesta fiind un prim pachet de reformă dintre cele trei anunțate de Executiv. Printre altele, este vorba de modificări privind TVA, impozitul pe dividende, impozitul pe cifra de afaceri a băncilor, taxele pentru jocuri de noroc și accizele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raport NOYB: sistemul „Pay or Okay” nu salvează presa online, dar compromite drepturile consumatorilor

Acest departament își face publicitate și folosește date pentru a vinde mai bine, deci este important să înțeleagă regulile privind colectarea și folosirea datelor clienților pentru a evita problemele legale și a nu afecta relația cu aceștia.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Iulie 2025 | 489 | Timp de citire: 3 min.

În forma actuală, sistemul „Pay or Okay” avantajează predominant marile platforme digitale și furnizorii de publicitate programatică, nu publicațiile online în sine. În realitate, editorii câștigă foarte puțin, iar beneficiul principal este menținerea unor rate extrem de mari de consimțământ artificial, ce permite companiilor din ecosistemul publicitar digital să continue să extragă valoare economică din datele personale ale utilizatorilor europeni. Citește articolul