Echipa de vânzări și marketing trebuie să înțeleagă noile restricții privind promovarea produselor, cum ar fi medicamentele sau suplimentele, pentru a crea campanii de publicitate care respectă legea și pentru a ști cum să-și prezinte produsele corect clienților.
La începutul lunii trecute a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, adoptat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care abrogă vechiul cod din 2011. Printre principalele modificări aduse se numără extinderea reglementărilor privind publicitatea la medicamente și asupra tratamentelor medicale, produselor homeopate, dispozitivelor medicale și suplimentelor alimentare. De asemenea, se interzice promovarea farmaciilor în contextul în care acestea sunt asociate cu oferte sau promoții pentru produsele menționate. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se pot promova produsele și serviciile. Noile reguli pentru publicitatea la jocuri de noroc pot schimba strategiile de vânzări și marketing.
Dincolo de intrarea în vigoare a unor multiple măsuri fiscal-bugetare, în august 2025 mai sunt și alte chestiuni importante de reținut, cum ar fi unele noutăți ce țin de folosirea inteligenței artificiale în afaceri. Iată ce trebuie să știi. Citește articolul
Detaliază noul acces la piață și condițiile tarifare pentru diverse produse, influențând direct strategiile de vânzări și prețurile competitive.
La 27 iulie 2025, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și președintele SUA, Donald J. Trump, au convenit un acord privind tarifele și comerțul. Părțile au stabilit pilonii centrali ai relației comerciale dintre Uniunea Europeană și Statele Unite, acest demers reprezentând etapa inițială a unui proces ce urmează a fi dezvoltat gradual. Pe viitor, colaborarea se va extinde pentru a include noi sectoare economice și pentru a facilita un acces și mai bun la piața comună. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe cum vor crește prețurile produselor din cauza taxelor noi, pentru a explica clienților și a-și ajusta strategiile de vânzare.
Printre măsurile fiscale date recent, prin legea pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în Parlament, se numără și majorarea accizelor pentru băuturi, țigări și combustibili. Creșterile sunt prevăzute, pentru majoritatea cazurilor, la 1 august 2025 și la 1 ianuarie 2026. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe ce cotă de TVA să aplice produselor și serviciilor pe care le vinde, pentru a face oferte corecte clienților.
La 1 august 2025 se aplică o serie de modificări importante în sfera TVA-ului. Dincolo de majorarea cotei standard de TVA, vorbim de multe bunuri și servicii încadrate anterior pe cotele reduse de 5% și 9% pentru care taxa se majorează. Totodată, există și operațiuni ce erau scutite de TVA, dar care intră direct pe cota standard. Citește articolul
Echipele de vânzări trebuie să știe exact ce TVA să adauge la prețul produselor sau serviciilor pe care le oferă clienților, mai ales în cazul contractelor sau tranzacțiilor care se desfășoară în perioada schimbării cotelor.
Deoarece din august 2025 intervin niște modificări majore privind cotele de TVA aplicabile produselor și serviciilor, specialiștii explică la ce aspecte trebuie să fie atenți contribuabilii pentru a identifica în mod corect cotele de taxă ce trebuie aplicate în cazul tranzacțiilor în derulare. Citește articolul
Echipele de vânzări, în special cele din domeniul imobiliar, trebuie să știe care sunt taxele (TVA) aplicabile locuințelor pentru a calcula prețurile corect și a oferi informații precise clienților.
Începând din ultima lună a verii, TVA-ul aplicat locuințelor noi crește la 21%, potrivit unei legi recent oficializate. Este vorba, mai precis, de două creșteri diferite - pe de o parte, pentru locuințele care anterior se încadrau pe o cotă redusă de TVA, iar, pe de altă parte, pentru locuințele care anterior nu se încadrau pe acea cotă redusă de TVA. Totuși, în anumite condiții, cei care au achitat deja avansuri pot rămâne pe cota redusă de TVA. Citește articolul
Vânzările sunt direct influențate de modificările de TVA, deoarece prețurile finale ale produselor și serviciilor oferite clienților trebuie ajustate conform noilor cote.
Începând cu luna august 2025, cota standard de TVA crește la 21%, conform unei legi recente cu multiple măsuri fiscale. În același timp, rămâne o singură cotă redusă de TVA, de 11%, care se aplică unui număr restrâns de livrări de bunuri și prestări de servicii. Citește articolul
Creșterea TVA-ului și schimbarea cotelor reduse influențează direct prețul de vânzare al produselor și serviciilor și cum sunt ele prezentate clienților, necesitând ajustări în strategiile de vânzări.
Principalele măsuri fiscale care se introduc în această perioadă sunt incluse într-o lege pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în Parlament, acesta fiind un prim pachet de reformă dintre cele trei anunțate de Executiv. Printre altele, este vorba de modificări privind TVA, impozitul pe dividende, impozitul pe cifra de afaceri a băncilor, taxele pentru jocuri de noroc și accizele. Citește articolul
Acest departament își face publicitate și folosește date pentru a vinde mai bine, deci este important să înțeleagă regulile privind colectarea și folosirea datelor clienților pentru a evita problemele legale și a nu afecta relația cu aceștia.
În forma actuală, sistemul „Pay or Okay” avantajează predominant marile platforme digitale și furnizorii de publicitate programatică, nu publicațiile online în sine. În realitate, editorii câștigă foarte puțin, iar beneficiul principal este menținerea unor rate extrem de mari de consimțământ artificial, ce permite companiilor din ecosistemul publicitar digital să continue să extragă valoare economică din datele personale ale utilizatorilor europeni. Citește articolul