Legea impune reguli specifice pentru cum trebuie prezentate și vândute produsele care conțin insecte, inclusiv expunerea în standuri separate și necesitatea de a oferi informații clare clienților, atât în magazine, cât și online. Echipa de vânzări trebuie să cunoască și să aplice aceste cerințe pentru a vinde produsele corect.
Consumatorii vor trebui să primească, din ianuarie, informații clare și complete în legătură cu produsele alimentare ce conțin făină obținută din orice fel de insectă, potrivit unei legi publicate marți în Monitorul Oficial. Norma stabilește regulile folosirii insectelor la prepararea produselor alimentare. De pildă, produsele tradiționale nu vor putea conține făină de insecte, iar detalii despre conținutul produselor alimentare la care s-a folosit o astfel de făină vor trebui să apară atât pe eticheta acestora și lângă produs, cât și pe site-urile care le vând, dacă vânzarea se face online. Nerespectarea noilor reguli va duce la amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum sunt emise facturile pentru produsele și serviciile vândute, pentru a se asigura că plata se face corect și la timp.
Transmiterea facturilor emise de operatorii economici stabiliți în România către acest sistem de facturare electronică devenit obligatoriu prin aprobarea Legii 296/2023, presupune mai multe etape de proces ce trebuiesc parcurse de către aceștia. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact cum se emit facturile pentru clienți, mai ales pentru cei din afara țării sau pentru anumite tipuri de servicii, ca să nu apară probleme la încasare sau la conformitatea fiscală.
Trei noi categorii de operațiuni B2B în cazul cărora raportarea facturilor în sistemul e-Factura nu este obligatorie au fost stabilite recent prin OUG. Printre acestea se numără operațiunile în care se emit facturi simplificate. Citește articolul
Articolul indică o interzicere a achiziției de mașini și mobilier de către instituțiile de stat în 2024. Această informație este crucială pentru echipele de vânzări care își propun să vândă produse către sectorul public.
Noi măsuri fiscale au fost stabilite recent, odată cu oficializarea unei ordonanțe de urgență. Când vine vorba despre măsurile ce vizează persoanele fizice, prin ordonanța apărută vineri se stabilește majorarea salariilor bugetarilor din ianuarie, reducerea sumelor care se dau de la stat prin programul Rabla Plus și creșterea valorii punctului-amendă. În faza de proiect, ordonanța stabilea și reducerea sumelor care se dau prin programul Casa Verde Fotovoltaice, dar Guvernul a renunțat la măsură, așa că ea nu mai apare în varianta oficială a ordonanței. Citește articolul
Noile reguli privind informarea clienților în mediul online impuse de ANPC sunt vitale pentru departamentul de vânzări, asigurând că platformele de comerț electronic respectă cerințele legale și evită sancțiunile.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 11 - 17 decembrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Departamentul de vânzări folosește aceste informații pentru a înțelege puterea de cumpărare a clienților, tendințele de consum și costurile din diferite piețe, ajutând la stabilirea strategiilor de preț și vânzare.
Nivelurile consumului individual real (AIC) în UE arată diferențe semnificative de la stat la stat. Folosit ca măsură a bunăstării materiale a gospodăriilor, AIC pe cap de locuitor exprimat în standardele puterii de cumpărare (PPS) a variat de la 69% la 138% din media UE în țările UE. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact cum se modifică prețul produselor și cum să explice clienților diferența dintre ambalajele cu și fără garanție, precum și simbolul SGR, pentru a vinde corect.
Ambalajele care fac parte din Sistemul de garanție-returnare (SGR) vor lua treptat locul celor actuale, odată cu epuizarea vechilor stocuri ale acestora din urmă. Clienții și comercianții trebuie să fie atenți la faptul că numai ambalajele care au sigla SGR pot fi integrate în acest sistem, fiind purtătoare de garanție. Citește articolul
Informațiile despre TVA și condițiile de vânzare sunt cruciale pentru echipele de vânzări, ajutându-le să stabilească prețurile corecte, să discute transparent cu clienții și să evite promisiuni care pot duce la probleme fiscale ulterioare.
În același timp cu modificarea regulilor TVA-ului redus la livrarea de locuințe, autoritățile au stabilit anul 2024 ca perioadă de tranziție în care se mai poate aplica vechea cotă de 5%. Însă aceasta vizează numai antecontractele semnate în 2023, nu și cele din 2021 și 2022. Prin urmare, dezvoltatorii imobiliari ar trebui să le gestioneze cu prudență pe cele din urmă, dacă nu vor să se expună unui risc major de recalificare la un eventual control fiscal. Citește articolul
Echipa de vânzări online folosește platformele web pentru a vinde produse sau servicii. Ei trebuie să știe exact ce informații legale trebuie afișate pe site-ul lor, pentru a se asigura că vânzările decurg conform legii și pentru a evita riscul ca site-ul să fie suspendat.
Pentru a clarifica obligația de a informa consumatorii în egală măsură și în mediul online, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a stabilit la nivel de ordin că și cei care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online şi/sau publicitate la produse şi/sau servicii, servicii turistice, de comercializare de pachete turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce sunt obligați să afișeze pe site, ușor accesibil consumatorilor, mai multe informații privind autorizarea desfășurării activității. Comercianții au la dispoziție până pe 25 ianuarie să se achite de noua obligație, riscând apoi „să fie delistați de pe pagina de vânzări”. Citește articolul
Dacă departamentul de vânzări utilizează sau se bazează pe sisteme automate pentru a evalua eligibilitatea clienților, de exemplu pentru un credit comercial sau anumite servicii, trebuie să se asigure că aceste procese respectă regulile GDPR.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a concluzionat recent că scoring-ul efectuat pentru aprobarea unui credit cade sub incidența art. 22 din GDPR, constând într-o decizie bazată exclusiv pe prelucrarea automată. Ca regulă generală, persoana vizată de prelucrări are dreptul de a nu face obiectul unei atare decizii, cu excepția situației în care, printre altele, își dă acordul expres pentru acest lucru. Totodată, în mod particular, când vorbim de insolvența persoanei fizice, entitățile private care se ocupă de calcularea acestor scoruri pentru clienții băncilor nu pot stoca datele pe termene mai lungi decât cele legale stabilite pentru registrele publice. Citește articolul