Acest departament dorește să știe ce clauze sunt permise sau nu în contractele cu clienții, mai ales dacă vând produse sau servicii cu plată în rate sau prin credit, pentru a evita problemele legale și a nu oferi condiții incorecte.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că, în cazul unui împrumut bancar, o clauză contractuală poate fi considerată abuzivă dacă provoacă un dezechilibru semnificativ între drepturile și obligațiile contractanților, în detrimentul consumatorului. Acest dezechilibru poate decurge din faptul că toate costurile suplimentare, altele decât dobânzile, sunt vădit disproporționate în raport cu suma împrumutată și cu serviciile furnizate de creditor. Citește articolul
Departamentul de vânzări este interesat pentru că regulile SGR afectează direct modul în care produsele sunt comercializate și interacțiunea cu clienții la punctul de vânzare, inclusiv procesul de returnare a ambalajelor goale.
Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul
Pentru departamentul de vânzări, reluarea programului Casa Verde Fotovoltaice înseamnă noi oportunități de a vinde produse și servicii (panouri fotovoltaice), iar informațiile despre deblocarea programului sunt esențiale pentru planificarea activității.
Programul Casa Verde Fotovoltaice a fost suspendat începând din 26 septembrie, după ce Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a pierdut, în primă fază procesuală, o acțiune în justiție intentată de una dintre firmele de instalare de panouri solare, care nu fusese înscrisă în lista celor 500 de instalatori validați de către AFM. Programul intrase în antepenultima fază de derulare, în care solicitanții ar fi urmat să își aleagă unul dintre instalatorii validați, care să le analizeze și să le aprobe documentele depuse pentru înscrierea în program. Conform Ministerului Mediului, firma ce a contestat neînscrierea în program a renunțat la proces, iar programul se va relua în curând. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să fie la curent cu noile termene de plată impuse clienților, deoarece acestea pot influența negocierile, relațiile cu clienții și chiar strategiile de preț, mai ales că se anticipează creșteri de prețuri.
Întârzierea efectuării plăților în tranzacțiile comerciale poate îngreuna semnificativ activitatea unei societăți comerciale, creând totodată un disconfort major in relațiile cu terții. Pentru a proteja întreprinderile europene, în special IMM-urile, împotriva întârzierii efectuării plăților, UE a adoptat Directiva 7/2011 privind combaterea întârzierii în efectuarea plăților în tranzacțiile comerciale, transpusă în legislația internă prin Legea 72/2013 privind măsurile pentru combaterea întârzierii în executarea obligațiilor de plata a unor sume de bani rezultând din contracte încheiate intre profesioniști si intre aceștia si autorități contractante. Citește articolul
O companie care vinde produse similare sau care dorește să utilizeze pomi de Crăciun în campanii de marketing pentru clienți ar fi interesată de disponibilitate și prețuri.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum se emit facturile către clienți companii și cum va funcționa noul sistem, pentru a putea explica procesul sau pentru a se asigura că facturile lor sunt valide în contextul noilor reguli.
E-Factura a devenit un subiect major pentru mediul de afaceri din România, mai ales în contextul noilor reglementări care vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2024. În acest context, avocații, ca și alte categorii de persoane impozabile, vor trebui să să transmită facturile către persoane juridice prin sistemul național RO e-Factura.
Citește articolulVânzătorii trebuie să știe cum să comunice clienților despre garanția adăugată la prețul produselor și despre sistemul de returnare, pentru a răspunde întrebărilor și a vinde corect.
Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul
Deoarece e-Factura schimbă modul în care se emit facturile către clienți, iar articolul menționează că sarcinile de facturare pot fi alocate acestui departament, este important pentru ei să înțeleagă noile proceduri.
Atunci când vine vorba de gestionarea facturilor electronice începând din 1 ianuarie 2024, este important de precizat că nu vorbim de o muncă ce trebuie alocată neapărat contabililor. Potrivit specialiștilor, gestionarea documentelor trebuie alocată în funcție de volumul activității unei companii, iar automatizările pot reduce destul de mult munca respectivă. Citește articolul
Articolul discută despre strategiile de preț și reducerile oferite clienților pentru a încuraja anumite metode de plată, aspecte esențiale pentru definirea ofertelor comerciale și atingerea obiectivelor de vânzări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să înțeleagă cum se modifică prețul produselor din cauza garanției SGR și cum să comunice aceste informații noi și obligatorii către clienți.
RetuRO, entitatea responsabilă pentru administrarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România, a lansat a doua etapă de înregistrare pentru comercianții care comercializează băuturi ambalate. Această etapă este esențială pentru actualizarea informațiilor despre punctele de vânzare ale comercianților și adăugarea de noi locații în sistem. Citește articolul