Pentru companiile care vând produse sau servicii către farmacii, aceste reglementări pot influența piața și potențialul de vânzări, deoarece afectează numărul și distribuția potențialilor clienți (farmaciile).
Pentru a reduce densitatea mare de farmacii din anumite zone, parlamentarii propun, printr-un proiect legislativ pus acum câteva zile în dezbaterea senatorilor, ca amplasarea lor să fie posibilă doar dacă sunt la cel puțin 500 de metri una de alta, indiferent dacă vorbim despre mediul urban sau rural. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să înțeleagă cum va fi afectat prețul produselor de garanția SGR și cum să le explice clienților noul sistem, fiind direct implicați în procesul de vânzare și returnare.
Sistemul de garanție-returnare (SGR) a debutat pe 30 noiembrie și implică câteva noutăți în ceea ce privește parcursul comercial al ambalajelor nereutilizabile. Principalii actori afectați de noile prevederi sunt comercianții, dar și consumatorii trebuie să știe care sunt noutățile și implicațiile SGR. Concret, pentru aceștia, noul sistem înseamnă că anumite produse se vor "scumpi" cu 50 de bani la cumpărare. Această diferență va fi recuperată la predarea ambalajului respectiv la un centru de colectare special destinat. Pe scurt, sucurile, berea, cidrul, apa plată și cea minerală vor fi mai scumpe cu 50 de bani pentru cei care nu returnează recipientele respective, dar cine alege să o facă nu va suporta această diferență de preț, pentru că o va recupera de la orice punct de colectare a ambalajelor SGR din țară. Citește articolul
Informațiile sunt esențiale pentru echipa de vânzări, deoarece vizează marcarea produselor cu simbolul SGR, afișarea separată a garanției la raft, gestionarea stocurilor vechi și noi și informarea corectă a clienților.
Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul
Departamentul de Vânzări trebuie să știe exact cum pot fi stabilite prețurile și taxele pentru diferite metode de plată (online vs. ramburs), pentru a evita acuzațiile de discriminare și pentru a menține o strategie de prețuri corectă și legală.
Într-o decizie recentă, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a stabilit că impunerea unei taxe suplimentare pentru plata la livrare nu reprezintă o discriminare. Această hotărâre a fost emisă în urma unei petiții depuse de un consumator nemulțumit de faptul că, la achiziționarea unui produs online de pe site-ul Emag, i s-a solicitat o taxă suplimentară de 2,5 lei pentru opțiunea de plată la livrare, în timp ce plata online cu cardul nu atrăgea niciun cost suplimentar. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să știe ce produse poate vinde și în ce condiții, deoarece nerespectarea regulilor SGR poate bloca comercializarea anumitor mărfuri și atrage amenzi.
Stocurile de produse în ambalaje vizate de Sistemul Garanție - Returnare (SGR) existente la 30 noiembrie, data la care SGR intră în vigoare, mai pot fi puse pe piață și comercializate cel mult șapte luni. Dincolo de data de 30 iunie 2024, produsele în ambalaje vizate de SGR nu mai pot fi puse la raft dacă nu au marcajul corespunzător. Până vara viitoare însă, comercianții și producătorii sunt vizați de mai multe interdicții pentru a căror nerespectare pot fi dur sancționați. Comercianții, în special, dacă nu se înregistrează în SGR, vor resimți cel mai tare efectele nerespectării legii. Citește articolul
Este crucial pentru echipele de vânzări să înțeleagă că orice neregulă observată de clienți sau de publicul larg poate fi acum raportată foarte ușor la ANPC, ceea ce impune o atenție sporită la calitatea serviciilor și a produselor oferite.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a introdus un nou serviciu online, denumit "Voluntar ANPC", permițând cetățenilor să sesizeze nereguli săvârșite de comercianți în legătură cu alte persoane. Aplicația este accesibilă pe pagina de internet a instituției și urmărește extinderea rețelei de observatori a acesteia. Utilizatorii trebuie să furnizeze probe pentru a-și susține sesizările, chiar dacă nu sunt implicați direct într-o relație business to consumer, și pentru ca acestea să fie luate în considerare. Citește articolul
O infrastructură de transport mai bună permite livrări mai rapide și mai eficiente către clienți, ceea ce duce la o satisfacție crescută a acestora și poate stimula vânzările.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Chiar dacă nu se ocupă direct de încarcarea facturilor, echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum sunt generate și trimise facturile către clienți în noul sistem e-Factura, pentru a putea răspunde la întrebări sau a adapta procesele comerciale.
Deoarece, de la 1 ianuarie 2024, transmiterea în e-Factura a tuturor facturilor din relația B2B devine obligatorie, este important de reținut că facturile electronice pot fi încărcate și manual. Totuși, specialiștii avertizează că gestionarea manuală este o variantă bună doar pentru contribuabilii cu activitate redusă. Citește articolul
Articolul subliniază scăderea cererii și a vânzărilor în piața imobiliară, informații vitale pentru strategiile de vânzări ale companiilor din domeniu sau ale celor care vând servicii/produse dezvoltatorilor.
Peste 70% dintre dezvoltatorii imobiliari din România prezintă un risc de insolvenţă, pe fondul accentuării provocărilor generate de scăderea vânzărilor din imobiliare şi a creşterii taxelor, conform unei analize realizate de firma de consultanță Frames. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cât de mult cheltuie oamenii și pe ce anume, ajutând la adaptarea strategiilor de vânzări și la identificarea oportunităților pe piață.
Comparativ cu 2019, anul dinaintea declanșării pandemiei, România a înregistrat în 2022 a doua creștere din UE a cheltuielilor de consum pe gospodărie (+10%), după Croația (+13,7%). Bulgaria și Estonia au avut și ele reveniri puternice ale cheltuielilor de +9% fiecare dintre ele. Citește articolul