Echipa de vânzări interacționează direct cu clienții și trebuie să știe exact când și cum să emită facturile, conform noilor reguli, pentru a oferi un serviciu corect și a evita problemele.
După primele patru luni din 2023, firmele deja au căpătat mai multe noutăți ce țin de legislația caselor de marcat electronice. Deși majoritatea se referă la automatele comerciale, unele vizează toți contribuabilii ce folosesc case de marcat, iar altele vizează în mod deosebit distribuitorii și servisanții. Citește articolul
Echipa de vânzări are nevoie să înțeleagă noile cerințe de facturare, în special cele obligatorii pentru anumite programe (cum ar fi Casa Verde), pentru a se asigura că facturile emise sunt corecte și complete pentru clienți și că procesul de vânzare se încheie corespunzător.
În ultima vreme, în România s-a pus un accent tot mai mare pe utilizarea codului QR sau/şi a codului de bare pe factură, iar acestea au devenit o necesitate pentru multe afaceri. Citește articolul
Pentru a vedea cum un program guvernamental poate crește cererea de produse și servicii de instalare a panourilor fotovoltaice, ajutând la identificarea potențialilor clienți și la adaptarea strategiilor de vânzări.
Peste numai câteva zile, se lansează o nouă sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice, prin care se pot cere bani de la stat pentru instalarea de sisteme fotovoltaice destinate generării de energie electrică din surse regenerabile. Anul acesta, cu condiția să aibă domiciliul în România și să nu aibă datorii la stat, printre altele, cei interesați să-și instaleze panouri fotovoltaice vor depune personal documentele necesare obținerii finanțării. Citește articolul
E util pentru a stabili prețurile produselor și serviciilor, ținând cont de costurile de livrare (influențate de combustibil) și de cât de mult pot cheltui clienții.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest articol semnalează noi oportunități de piață, indicând investiții majore în infrastructură (poduri, căi ferate, porturi) și este de interes pentru companiile care vând produse sau servicii în domeniul construcțiilor și ingineriei.
Ministerul Transporturilor va beneficia de două granturi în valoare de aproape 60 de milioane de euro de la CE pentru infrastructura feroviară din Portul Constanţa şi pentru realizarea podului de la Ungheni între România şi R. Moldova. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe că bunurile vândute trebuie să aibă întotdeauna acte de proveniență, pentru a nu pune firma în situația de a fi amendată sau de a i se confisca marfa.
Persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări vor risca amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității, prevede un proiect de lege înregistrat recent la Senat, care inițial apăruse la Ministerul Finanțelor sub formă de proiect de OUG. Practic, autoritățile vor să reintroducă sancțiuni pentru această faptă pentru a combate mai eficient evaziunea fiscală. Citește articolul
Pentru că articolul vorbește despre scăderea puterii de cumpărare și despre cum se modifică obiceiurile de consum, aspecte care influențează direct cât de mult și ce cumpără clienții, deci vânzările companiei.
Politicile economice ale ultimului deceniu au ”umflat” aportul consumului la formarea PIB cu circa 3,6 puncte procentuale (pp), în condițiile în care acesta era oricum de peste trei sferturi. În plus, consumul a fost responsabil, în aproape toți anii din perioada analizată, de peste 90% din creșterea economică a României, reiese din calculele CursdeGuvernare pe baza datelor Institutului Național de Statistică (INS). Citește articolul
Echipele de vânzări utilizează adesea mașini de serviciu, iar costurile cu carburanții influențează bugetele și strategia de deplasare pe teren.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Chiar dacă nu se ocupă direct de TVA, acest departament trebuie să știe cum sistemul de TVA la încasare poate influența decizia clienților de a cumpăra, deoarece unii clienți ar putea prefera furnizori care nu aplică acest sistem.
În contextul unei decizii din 2022 a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), Comisia Europeană a analizat dacă sistemul de TVA la încasare este contrar principiului neutralității TVA și de natură să altereze concurența de piață. Iată situația în cauză și opinia autorităților europene. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum pot fi admise ofertele companiei în licitațiile publice, chiar și dacă au existat probleme minore în trecut, crescând șansele de a câștiga contracte.
La finalul derulării contractelor de achiziție publică sau după expirarea perioadei de garanție oferite în executarea acestor contracte autoritățile contractante au obligația de a emite documente constatatoare cu privire la modul în care contractantul respectiv și-a îndeplinit obligațiile contractuale. Neîndeplinirea acestor obligații sau îndeplinirea lor în mod defectuos va atrage emiterea unui certificat constatator „negativ” (în care sunt incluse și eventualele prejudicii suferite de autoritatea contractantă). Citește articolul